MotoNews.pl
  

Wymiana filtra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ to mój pierwszy post na forum LPG więc na początek chciałem się przywitać.Niedawno kupiłem Vectre b z instalacją 2 generacji Landi Renzo.Poniewarz mam z nią trochę kłopotów,a w mojej okolicy nikt nie zajmuje się instalacjami tej firmy chciałem spróbować wyregulować ją sam.Przed regulacją chciałem jednak wymienić filtry (powietrza,i gazu)i tu moje pytanie:żeby wymienić filtr na elektrozaworze muszę zakręcić zawór na zbiorniku ale który? .
I drugie pytanie.Jak wyjąć filtr z elektrozaworu?Czy trzeba odkręcić śrubę z góry? .
Proszę o poradę.

[ wiadomość edytowana przez: GIGOL1977 dnia 2008-06-11 15:41:57 ]
  
 
Nie wiem czemu nie widać zdięć.Podaję linki
http://www.wrzuta.pl/obraz/qGsQBsEQpZ/
http://www.wrzuta.pl/obraz/t5ClQ49nKv/
Przepraszam za utrudnienia.
  
 
zakrecasz zawor 1, przy pracujacym silniku i czekasz az silnik zgasnie. Uwaga , moze to potrwac dosc dlugo, nawet ponad minute.nastepnie zabierasz sie za filtr . Nie odkrecasz tej sruby , to tam znajduje sie tylko cewka , filtr jest po drugiej stronie od spodu , na zdjeciu tego nie widac, ale w tej takiej "puszce", ktora wisi po cewka. Dostep tam bedziesz mial niewygodny , najlatwiej chyba bedzie Ci wyjac caly zawor , chociaz jak masz male rece to moze dasz rade. Tam prawdopodobnie bedzie sruba na klucz imbusowy , jak ja odkrecisz to zdejmiesz puszeczke , a w srodku bedzie filtr
  
 
oj nie zaciekawie wygląda to, jak bym zakręcił te oba kurki na wielozaworze.

Odnośnie elektrozaworu z filterkiem, to ta śruba co zakrśiłeś jest tylko do dokręcenia cewki elektrozaworu. powinna być jeszcze druga śruba po drugiej stronie (od spodu) która przykręca obudowę, a w środku jest filterk.

Jak go wyjmierz to uważaj na wszystkie oringi bo może być ich sporo, niektóre z nich moga być przyklejone do starego filtra więc oczywiście musisz je odkleić i przełożyć do nowego, i wszystko poskładać tak jak było. Uszczelki warto w silikonie nasączyć.

-----

trafna uwaga Marcij, aby najpierw spuścić gaz. Ja u siebie ostatnio wymieniałem, i odkręcam denko od elektrozaworu i nagle buuumm, cala okolica włącznie z moją reka pokryły się brązowym nalotem jakiegoś pyłu.

I jeszcze jedna uwaga: jak odkręcisz te denko to wcale filtr nie wyjdzie, czeka cie jeszcze jedna płaska nakrętka do odkręcenia, wtedy wyjdzie śruba na który nałożony jest filtr.

a tutaj fotka mojego filterka który własnie dzisiaj wyjałem, od wczoraj auto przestało jezdzic na gazie, myslalem ze sie skonczyl gaz, a tutaj filterek kompletnie zapchany:
http://img385.imageshack.us/img385/5567/filterst0.jpg

Nie wiem jak to możliwe , skąd tyle rdzawego pyłu przez niecałe 4 tys km ? zastanawiam się czy nie założyć dodatkowego filtra fazy lotnej na odcinku reduktor - blos.


[ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2008-06-11 22:44:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: blue827 dnia 2008-06-11 22:45:49 ]
  
 
Niestety od dołu nie ma w tym zaworze żadnej śruby.Wygląda to tak: (kiepskie zdięcie ,ale nie da sie w tym miejscu zrobić z lampą )
.Teraz to już naprawdę nie wiem gdzie jest ten filtr.Dalej za zaworem jest już tylko taki parownik .Doradzcie coś koledzy,gdzie ten filtr?
  
 
Sruba jest cala obudowa tego filtra ktora jest na tym pierwszym zdjeciu. Oszczedz sobie nerwow i od razu wyjmij to z samochodu.
Potrzebne bedzie imadło bo na bank ciezko bedzie sie odkrecac.

PS. Radzilbym udac sie do gazownika i ustalic ile bedzie kosztowac wymiana filtra gazu i zaplacic
Z tym jest tak ze czasem niezle sie trzeba na... zeby sie odkrecil i jest ryzyko uszkodzenia calego elementu.
Po mojej ostatniej przygodzie gdzie walczylem z tym 30 minut wole jechac i dac kase patrzac jak koles z tym walczy
Skrecajac dobrze dac klej na gwint czy cos w tym stylu najlepiej taki co nie jest elastyczny.



[ wiadomość edytowana przez: MaciekW dnia 2008-06-12 15:42:20 ]
  
 
Dzięki za odpowiedzi.Już takie moje szczęście że trafiają mi się najgorsze cholerstwa.To samo jest z interfejsem do kompa który kupiłem żeby zobaczyć jak pracuje lambda i ewentualnie coś podregulować.Na jednym programie wcale sie nie łączy z centralka,a na drugim działa jakieś 10 sekund i albo sie zawiesza ,albo wywala błąd Timeout error.Może ktos z was ma działający soft do Landi renzo lcs A1/05?Był bym bardzo wdzięczny za podesłanie.
  
 
myśle że wymontuj ten zawór i ewentualnie rozkręć z ciekawości aby zobaczyć co jest w środku.

Natomiast ja bym kupił nowy elektrozawór z filtrem, np taki który z boku wkłada się filtr:


Valtek robi takie, na allegro sa po ok 50zl. Tylko uwazaj bo niektorzy sprzedawcy np autogaz sprzedaja wybrakowane elektrozawory bez oringow. caly dzien kiedys tak walczylem z przeciekami bo brakowalo oringow, musialem jakies dobrać.

Oczywiiscie jesli rurki masz 6mm to zawor tez musi byc na 6mm a nie np 8mm.
  
 
Czasami sa duze roznice w wersji softu a wersji firmware'u jaki masz w ECU. Przeczytaj manual jak upgraduje sie firmware ale z tym moze byc tak ze jak to nie pomoze to moze cos nie przejsc przy aktualizacji wiec na wlasne ryzyko to robisz.

Zobacz jaka masz wersje firmwareu i popros landi o starszy soft i sprawdz.
  
 
Zainstalowałem Virtual pc i zmontowałem kompa z DOS.Zobaczymy jak program zachowa sie w oryginalnym środowisku.Tylko nie wiem kiedy będe mógł sprawdzić bo nie mam lapka i muszę za każdym razem taszczyć kompa do samochodu,a od dzis ma u nas padać.