MotoNews.pl
  

Rozrząd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Parę dni temu kupiłem Forda Escorta 1.8 DOHC i muszę wymienić rozrząd. Mam pytanie czy jest to bardzo skomplikowane, iprośba o przesłanie mi jakiegoś schematu.
  
 
Jeśli nie jesteś mechanikiem to wg mnie się lepiej nie brać. Robiłem u siebie - tzn mechanik robił a ja pomagałem i z własnego doświadczenia stwierdziłem że chyba bym się nie podjął. Robiłem rozrząd w takich tradycyjnych pojazdach jak ŻUK czy ciągnik rolniczy ale tam są koła zębate tylko więc nie idzie się pomylić. Ale Ford to już inna bajka
  
 
Jeśli zadajesz takie pytanie, to raczej bym sobie odpuścił. Bo wnioskuje że nie za bardzo wiesz o co pytasz, dlatego pytasz

Jest to cięższe niż np. wymiana płynu chłodniczego, a można zepsuć... silnik

Im większy silnik i bogatsze wyposażenie, tym ciężej, bo trzeba demontować np.zbiorniczek wyrównawczy płynu wspomagania układu kierowniczego itp. aby sie dostać, bo jest ciasno.
  
 
Wbrew pozorom nie jest to aż takie straszne, można w prosty sposób unieruchomić wałki rozrządu (żeby się nic nie poprzestawiało)

Na stronie głównej w poradach jest opis jak postępować.
  
 
Jak kupisz oryginalny zestaw rozrządu Motorcrafta, to będzie tam nawet instrukcja, jak to zrobić
Ja bym się za to nie brał sam, ale sporo osób na forum robiło, więc się da...
  
 
Wszystko się da. Gdybym miał warunki, pewnie bym sie skusił, ale pod blokiem tego robic nie będę

Natomiast gdybym nigdy nie widział choćby jak to sie robi i o co chodzi, to bym sobie odpuścił.

Trzeba ponadto być z urodzenia majstrem, a nie dwuleworęcznym Choć również skoro kolega pyta, zakładam że grzebać lubi albo przynajmniej nie ma nic przeciwko
  
 
w 1,6 zdjęliśmy zbiorniczek wyrównawczy, przesunięty zbiorniczek od wspomagania i był problem ze ściągnięciem bodajże piasty doła napędu pompy wodnej jak mi się zdaje.
Wałki można zablokować po ściągnięciu dekla od głowicy.
  
 
Oczywiście że podstawą jest garaż z kanałem no i obycie z mechaniką.

Dość ciężko jest wyjąć kółko pompy wody, no i można się nieźle napocić przy odkręcaniu śruby koła pasowego, bo potrafi trzymać niesamowicie mocno.