| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DrA eS ... | 2003-06-03 15:52:46 Mam takie oto objawy :
1. Spalanie 21 l / 100 miasto, 17 l / 100 trasa. 2. Przy ostrym wcisnieciu gazu auto najpierw sie przyksztusi i dopiero zaczyna jechac. 3. Do 4500 obr / min odczywalny spadek mocy. 4. Pow. 4500 obr / min jest lepiej, ale i tak to nie ideal. Ja stawiam na sondy Lambda. Ale moze to co innego. Oswieccie mnie bo 600zl na sondy piechota nie chodzi Acha... pogorszenie dynamiki nastepowalo stopniowo przez kilka tygodnii. Nie stalo sie to nagle. [ wiadomość edytowana przez: Dramar dnia 2003-06-03 15:53:21 ] |
CzaRny3000 seria :) POZNAN | 2003-06-03 16:12:14 te sondy co wycene robilem byly chyba tansze niz 600zl???
pozdr |
DrA eS ... | 2003-06-03 16:15:36 Powaznie ?? COOL !!
Ale i tak wole sie upewnic, ze to sondy. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2003-06-03 16:31:39 Smieszne pytanie a filtry i siwece to dawno zmieniales ? |
DrA eS ... | 2003-06-03 16:36:56 Moze smieszna odpowiedz : filtr zmieniam razem z olejem co 10k km. Swiece i kable maja moze kolo 5000 przejechane.
Wykrecilem sondy - sa koloru czarnego. A wim, ze powinny byc koloru piaskowego. Koncowka wydechu tez czarna jak smola. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2003-06-03 16:43:06 To ze sa czarne to nie ich winna lecz mieszanki .... zle dobrany sklad pomysle i dam jutro znac (z tego co widac to za bogata) kontolka ci sie nie pali to wredne bo jest trudniej ustalic przyczyne. Wykrec swiece i zobacz jaki miaj kolor jesli sa rowniez czarne to zle . |
Conrad_V6 Signum 3.0 V6 CDTI S ... Białystok | 2003-06-03 19:50:32
Ja tez mam to samo i niestety po wymianie sond nic lepiej... Pozdrawiam Konrad |
DrA eS ... | 2003-06-03 20:47:03 A to sonda Lambda przypadkiem tym nie steruje ?? Jest sens jechac na jakas diagnostyke do ASO ?? Cos wykryja, czy moze podlacza i stwierdza, ze ten typ tak ma ?? I skasuja odpowiednio |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2003-06-03 20:50:38 Sonda ma wpływ, ponieważ określa dostarcza informacji jaka ilość powietrza powinna być zawarta w mieszance.
|
DrA eS ... | 2003-06-03 21:04:56 No wlasnie... wiec co ?? Meczyc sterownik, czy sondy ?? |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2003-06-04 14:36:09 Sonda okresla pilnuje aby stpopien paliwo do powietrza byl jak 1:14? czy do 1;7 (nie odrobilem pracy domowej). Ztego co u Ciebie wynika ze masz za duzy udzial paliwa ( sprawdziles swiece?)
- I teraz jesli sonda by zle dzialal odchylale sie od liczby 1 to komp to wychwyci i bedziesz mial sygnal bledu na desce (miales?) wtedy wymiana sondy i jest ok - swiece lub kable sa kiepskiej jakosc/przerwania, iskara nie ma wydajnosci i wtedy sonda chodzi dobrze, zero bledow na desce a paliwo sie nie spala do konca (nagrzej silnik przejdz sie tak jak lubisz poczejak az troche ostygnie wykres s3wiece i zobacz jak jest jesli nie beda czarne koncowki, jest ok to nie one ..... - przepływomierz jesli dzial zle blad na desce, czesc nie psujaca no chyba ze masz gaz albo grzebales - lejace wtryski nikt tego bez rozebrania nie stwierdzi wtryski ci przelewaja benzyne i masz problem prawie nie do wykrecia mozna na tech okresli czasy otwarcia wtryskiwaczy ale to kosztuje - no i smaieszna rzecz masz nieszcelsnosc w ukladzie paliwa i paliwo wycieka bokiem (moze smierdziec poniuchaj) mogles jakis szmelc zatankowac i zapchalo ci sie filtr paliwa albo rura doprowadzajaca powietrza ulegla czesciwoem zatkaniu i przeplywa , mniej powietrza no ale to moazna soamemu zobaczyc to tyle zle jest jak nie pokzuje sie blad na descy wtedy mozna szukac i szukac ............ |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2003-06-04 15:44:28 No nie do końca... Prawidłowo działająca sonda pokazuje wykres jak sinusoida z amlitudą od ok. 0,1 do 0,8 mV i wahania sa szybkie. Źle działająca sonda może albo pokazywać zbyt wolne wahania albo w złej amplitudzie. Kontrolka błędu na desce zaświeci się jedynie w przypadku, gdy wskazanie wyjdzie powyżej lub poniżej ww. zakresów.
Tak lecz ja nie pisale o napieciu tylko o cyfrze 1 ktora to jest odpowiednikim wlasciwego doboru mieszanki paliwowo powietrzne teraz stawi ze jest to 1:14,1 czyli na cylinder wchodzi 1 czesc paliwa i 14,1 czesci powietrza i to jest wlasnie owo "1" ktorego to ma za zadanie pilnowac sonda i oscylacjia wachaja sie wokol tej 1. Oczywiscie aby to przeksztalcić, wybrano zmieniajace sie napeicie w takim zakresie jak napisales. Jest to inny sposob pamiaru lecz bardzie kosztowniejszy bo ta 1 dostaniesz w kazdym swerwisie (za 20 zł) kotry ma diagnostyke i po nagrzaniu silnik powinno to wyglada tak 1,00011283 lub cos podobnego jesli jest inaczej zachodzi podejrzenie zuzycia silnika lub dostawanie sie falszywego pwietrza. Praca domowa odrobiona Pisze szybko bo nie ma czassu sorki za bledy .......... |
Prowo LOB WETERAN ![]() Kura Indian ze wsi (OPO) | 2003-06-09 09:52:38 Prosta rzecz do szybkiego sprawdzenia (oporność):
Czujnik temp. - może masz cały czas "na ssaniu"? Pzdr. ----------------- Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec |
arklin Opel OMEGA B i BFL Koszalin | 2003-06-09 15:04:30 Dramar spiknij się z Gbosem z forum OKP, jest specem od sondy zapoda jak ją zbadac.
Padł wcześniej temat mieszanki stechiometrycznej, ktora ma wynosić 1:14,7 dla benzyny, dla gazu natomiast ma wynosić coś koło 1:15,5. W związku z tym mam pytanie jaką warość ma mieć lambda? Wartość ma być mniejsza czy większa niż 1. Czy ktoś z Was wie jak elektronika od gazu "interpretuje" sygnał z sondy tak by mieszanka wynosiła 1:15,5 a nie 1: 14,7? Czy potrzebane są jakieś specjalne regulacje? Dzięki za odpowiedź. Pozdr |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2003-06-09 20:09:22 DRAMAR sprawdż też rezystancję czujników temperatury powietrza zasysanego przez przepływomierz, jak wyżej-czujnik temp. silnika, i sondę lambda czy aby nie jest "LENIWA" jeśli okaże się że to sondy to dzwoń do tego kolesia: 692 318 827 ( ja u niego za 3 przewodową nową BOSCHA zapłaciłem 150 zł+ koszt wysyłki) POZDRO MEGA_3 I JEGO 3,0SEJ |
DrA eS ... | 2003-06-17 21:14:00 Odebralem, dzisiaj samochod od mechanika.
Lista napraw : 1. Wymiana wydechu - 2 x kat, 2 x srodkowy, 1 x koncowy. Tlumiki Bosal. 2. Wymiana klockow hamulcowych przednich - Textar ( chyba mi bardziej pasuja niz Ferrodo ktore mialem do tej pory ) 3. Wymiana tulei wachacza przedniego 4szt. 4. Wymiana lacznika drazka reakcyjnego 2szt ( jeden sie zuzyl a drugi wygial ) 5. Wymiana czujnika temp. silnika. 6. Badanie techem. Koszt : 3700zl. Nareszcie Omesia zapierdala jak dawniej Zamiast ryku wydechu mam teraz ledwo slyszalny pomruk PS. Nic tak nie cieszy jak sprawny samochod. I ch... , ze w portfelu przeciag. Na zarciu zaoszczedze a nie na Bestyjce... moze wreszcie pare kilo spadnie z karku |
Kartos HONDA CRV Zielonka | 2003-06-17 21:22:56
Mam nadzieję, że konsekwentnie końcowy tłumik ma pojedynczą rurkę, żeby pasowało do 2.0 |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2003-06-17 22:57:44 w 3,0 sej nie ma problemu z końcówką tłumika ( jest jedna taka biedna, prawie jak w 2,0 i).
dawniej zdarłem te śmieszne 3,0 24v i miałem przyklejać 2,0 i ale uważam że to nieetyczne niech sobie zostanie bez napisu pozdrówka mega_3 i jego 3,0sej |