MotoNews.pl
  

Jak najlepiej przywrocic ustawienia adaptacyjne

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chodzi mi o to jak to pokoleji zrobic po odpienciu akumulatora na 30 sek? slyszalem ze na zimnym silniku ma to byc ale nie wiem czy najpierw go zostawic na luzie do rozgrzania do normalnej temperatury i dopiero przejechac z 50km czy moze najpierw pojezdzic?
  
 
nikt nie wie jak to zrobic zeby bylo dobrze?
  
 
nie, nie
odwrotnie, czyli najpierw przejechać 50 km
  
 
Cytat:
2007-10-28 22:42:26, e-gen pisze:
nie, nie odwrotnie, czyli najpierw przejechać 50 km




dzieki
  
 
e-gen: a skad masz takie informacje ???. Zawsze bylo na zimnym do 1 zalanczenia wentylatora a potem pojezdzic.
  
 
no to ja juz nie wiem
  
 
Na warsztacie u p. Miska tez tak sie robi a oni chyba wiedza co robia. Warsztat p. Miska ma swoja renome niejednokrotnie tu potwierdzana.

[ wiadomość edytowana przez: Cobra_JM dnia 2007-10-29 14:38:35 ]
  
 
Cytat:
2007-10-29 14:37:22, Cobra_JM pisze:
Na warsztacie u p. Miska tez tak sie robi a oni chyba wiedza co robia. Warsztat p. Miska ma swoja renome niejednokrotnie tu potwierdzana. [ wiadomość edytowana przez: Cobra_JM dnia 2007-10-29 14:38:35 ]




no to jak najpierw? z zimnego poczekac az sie rozgrzeje i zalaczy wiatrak i dopiero przejechac 50 km?
  
 
Z zimnego bez gazu do 1 wentylatora. Potem pojezdzic ale nie koniecznie 50km wystarczy pare na wszystkich biegach. Komp caly czas zczytuje wartosci z jazdy i sie uaktualnia.
  
 
Cytat:
2007-10-29 23:14:02, Cobra_JM pisze:
Z zimnego bez gazu do 1 wentylatora. Potem pojezdzic ale nie koniecznie 50km wystarczy pare na wszystkich biegach. Komp caly czas zczytuje wartosci z jazdy i sie uaktualnia.




fajnie dzieki za wyjasnienie
  
 
Swoja drogą to ciekawe, że trzeba czekać na wolnych do pierwszego załączenia wentylatora...
Oznacza to, że przez cały czas ECU zbiera informacje i na ich podstawie wykonuje odpowiednie obliczenia co do mieszanki - ciekawe jakich algorytmów używa? Nie sądzicie, że przetrzymywanie danych historycznych jest nieco kłopotliwe (ile czasu trzymać? jaki przedział?)?
Swoją drogą wtedy czujniki muszą pracować cały czas poprawnie, bo inaczej błędne dane staną się "historycznymi" i będą wpływać na aktualne obliczenia mieszanki.

Podchodząc do tego z drugiej strony, czyli nie ma danych historycznych, ECU oblicza mieszankę tylko i wyłącznie na podstawie aktualnych danych z czujników - wtedy nie ma żadnej adaptacji Po przeczytaniu paru forów mam właśnie taki wniosek (vide wymiana przepływomierza, sondy lambda - brak adaptacji).

Która wersja jest teraz poprawna?
  
 
Twoja, ponieważ ECU w Lantrach nie mają epromów, dlatego można nawet 100 km przejechać w celu adaptacji
  
 
Cytat:
2007-10-30 22:49:28, e-gen pisze:
Twoja, ponieważ ECU w Lantrach nie mają epromów, dlatego można nawet 100 km przejechać w celu adaptacji


To znaczy,że żadnego czary mary nie warto robić ???
  
 
Cytat:
2007-10-30 22:55:34, mihu24 pisze:
To znaczy,że żadnego czary mary nie warto robić ???



Bardzo dobre pytanie. Tylko czy znajdzie się ktoś, kto na 100% wie, jaki jest algorytm ECU dla Pony?

Btw, dziś w polskim manualu czytałem na temat ustawiania wolnych obrotów (TPS i takie tam) - i na końcu był punkt, w którym jest napisane, żeby po regulacji odłączyć na więcej niż 15 sekund akumulator, aby ECU "stracił dane uzyskane podczas regulacji"...hmmm...