MotoNews.pl
  

Regeneracja Turbo / Turbiny w TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak duzej poprawy w dynamice (KM i NM) moge sie spodziewac regenerujac turbine w TD ktorego aktualne Turbo laduje 0,5-0,6 bara? Slyszalem ze nowe laduje 1,1-1,2bara czyli dwa razy wiecej.

Silniczek bez Turbinki i IC ma 60KM, Moj w TD+IC powinien miec 90KM czyli wychodzi na to ze Turbo + Intercooler daje okolo 30KM. Jezeli ja mam polowe Turbo zjechane to moge po regeneracji liczyc na wzrost mocy o okolo 10-15KM?? Dobrze sobie to rozumuje czy nie za bardzo?????


Dodam ze cisnienie w cylindrach wynosi odpowiednio 28/27/28/26 barow.

Autko jest swiezo po regeneracji i regulacji wtryskow i pompy wtryskowej, hula juz o niebo lepiej niz wczesniej ale wciaz duzo brakuje mu do 90-cio konnego TDI w karawanie golfa 3 mojego kuzyna... ktos to potrafi wytlumaczyc? Czyzby komputer + bezposredni wtrysk tak wiele zmienial?
  
 
Wydaje mi się że nie masz tak złego ładowania, żeby bawić się w regenerację. Seria chyba nie ładuje 1.2. Ale na tym się nie znam więc mogę się mylić.

Co na pewno - nie porównuj tych 2 silników. VW będzie chodził lepiej. Niestety.
  
 
VW ma zupelnie inna charakterystyke. Turbo zaczyna ladowac duzo predzej autko lepiej sie zbiera a i obroty przy 100km/h ma okolo 500 nizsze. Tylko te dane fabryczne jakby nie patrzec sa prawie identyczne w obu autkach (przyspieszenie, moc i moment) Nic z tego nie kumam trzeba bedzie to scierpiec i tyle... apropo nie zastanawialo was nigdy ze obrotomiez w TD ma az 7000 RPM? Ja przez pierwszy tydzien sie zastanawialem czy ktos nie pomylil licznikow
  
 
Na mnie po prostu zawsze lepsze wrażenie robiły silniki TDI. Jak i na Tobie A obrotomierz - no cóż, fordowscy księgowi
  
 
jeszcze cos moge dodac na temat TD i TDI... wczoraj mialem okazje stac z glowa nad maska TDI gofra3 a 4 metry dalej mialem maske swojego Esiego i co.... kuzynek stal metr za golfem i z 6 metrow od esiego a powiedzial odrazu "TWOJ ESCORT JAKOS BARDZIEJ KLEKOCZE..." - bezposredni wtrysk duzo zmienia
  
 
Nominalnie ładuje na 0,8 ale po pierwsze primo trzeba mieć dokładny manometr aby to zmierzyć bez dużego błędu, klasa co najmniej 0,06 i drugie primo sam sposób pomiaru. Więc niezakładałbym odrazu że wiatrak należy regenerować....
  
 
jak ci brakuje koni to polecam tunning silnika 1.8TD efekt sa zadziwiajace, mozesz przetestowac i pochwalic sie na forum
  
 
no chetnie bym sprawdzil jakis zawor ERG bo ponoc przydaje sie go zaslepic i cos minimalnie mozna by podkrecic ale... ja mam pompe lucasa, ktora pisali ze sie reguluje wewnatrz a to podnosi poprzeczke... moze jest ktos z dolnego slaska co ma jakies pojecie o tym?
  
 
minciu- ja tez myślałem, że zaślepienie ERG coś da, było gorzej, essi jeździł jak zwykły D, w ogóle nie miał mocy po prostu PORAŻKA, zaraz na 2 dzień wyciągałem tą blaszkę i zaraz poczułem ze jeżdżę TD a nie D



[ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2007-11-02 13:04:02 ]
  
 
Cytat:
2007-11-02 02:27:33, minciu pisze:
jeszcze cos moge dodac na temat TD i TDI... wczoraj mialem okazje stac z glowa nad maska TDI gofra3 a 4 metry dalej mialem maske swojego Esiego i co.... kuzynek stal metr za golfem i z 6 metrow od esiego a powiedzial odrazu "TWOJ ESCORT JAKOS BARDZIEJ KLEKOCZE..." - bezposredni wtrysk duzo zmienia



Cos tu nie tak, TDI z tamtych lat głośniej chodzą
  
 
oj chyba nie sprawdzone osobiscie. wyraznie slabiej slychac klekot bezposredni wtrysk robi swoje
  
 
Wez sprawdz jakie masz przyspieszenie na IV biegu.Majac na liczniku 60km/h wcisnij gaz do dechy i zobacz ile czasu mu zajmie dojscie do 100km/h. Powinno byc w okolicy 8.5-9.5s na prostej drodze.
Zastanawiajace sa cisnienia w cylindrach, wydaje mi sie, ze powinny byc wyzsze. Dalbym spokoj turbinie, a zajal sie sprawdzeniem czy dawka paliwa jest dobra, czy dziala EGR i zaworek zwiekszajacy dawke pod wplywem pracy turbiny.
  
 
Cytat:
2007-11-02 13:53:57, minciu pisze:
oj chyba nie sprawdzone osobiscie. wyraznie slabiej slychac klekot bezposredni wtrysk robi swoje

oj chyba tak!!! chocbym glowe mial pod maska jak tesciu podjedzie gofrem 3 to slysze jego silnik!!! drugi przyklad mam w pracy!!! mamy firmowke wv caddy 1.9 d 2007 rok i klekocze glosniej od esa