MotoNews.pl
11 Dziwne zachowanie sie gaźnika w Corolce E9 (198822/18) - PT
  

Dziwne zachowanie sie gaźnika w Corolce E9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, kiedy 3 lata temu kupiłem Corolke E9 1,3 sedan i wymieniałem profilaktycznie koła i łąncuch rozrzadu, mechanik powiedział mi że są osmalenia w komorze i że prawdopodobnie wymagany bedzie remont silnika. Zwątpiłem, bo to koszt jak z księżyca.Olałem temat, potem przeczytałem, ze remont należy robić wtedy jak dymi niebieskim dymem, u mnie nie było. Tydzień temu przy okazji wizyty u innego mechanika poprosiłem o sprawdzenie cisnienia w cylindrach a ono ku mojemu zaskoczeniu było jednakowe we wszystkich i zgodne z danymi dla sprawnego silnika. Zwątpiłem w wiedzę poprzedniego mechanika, aponoć ma niezła wiedzę.
teraz jednak mam problem.Otóż gdy silnik jest zimny to po zadaniu paliwa i odpaleniu obroty skaczą na jakie 2000 i utrzymują sie i dopiero ponowne depnięcie pedału gazu powoduje, ze obroty spadają na 1000 ale po chwili silnik gaśnie. Po 2-3 takich próbach silnik dopiero pracuje na poziomie 1000 obrotów. Nowy mechanik rozbierał gaźnik, regulował, czyścił a gdy w domu odpaliłem na zimnym to znów gasł. Zawiozłem Corolkę ponownie do mechanika, ten ponownie zajrzał i stwierdził, ze to wina nienaprawialnego detalu w gaźniku i że gaźnik trzeba wymienić. Powiedział, że mogę na obecnym gaźniku jezdzić bez problemów tyle , ze w stanie zimnym silnik będzie przygasał dopóki się nie rozgrzeje.
Czy mieliście z czymś takim do czynienia? Nowych gaźników nie ma w hurtowniach a używane obarczone są a dużym ryzykiem awarii.
A może mój mechanik całkowicie sie myli?

pozdrawiam
  
 
Pierwszy mechanik moze i wiedze ma ale widac z niej nie korzysta.
Co sie tyczy gaznika to jak tylko wystapia pierwsze problemy nalezy wymienic zestaw naprawczy membran i zaworkow,pamietajac aby niczego pod zadnym pozorem nie regulowac poza poziomem paliwa czy skladem mieszanki.Kto raz ruszy ustawienia fabryczne charakterystyk pracy rozlicznych korektorow i przestawiaczy w jakie jest wyposazony gaznik,sprawi ze nikt juz nie okielzna bestii metodami warsztatowymi.
Bedzie na cieplym ok to na zimnym kupa lub odwrotnie.
Mysle ze tutaj tylko Werner G.Gardawice moze pomoc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
dziękuje za informację, zatem nie trzeba kupowac nowego gaźnika (czy używanego) ale trzeba mieć stosowną wiedze, której mój drugi mechanik chyba nie ma .

odnośnie namiarów na Wernera,poszukam.

  
 
Cytat:
2007-11-04 12:19:30, jerzyciszewski pisze:
dziękuje za informację, zatem nie trzeba kupowac nowego gaźnika (czy używanego) ale trzeba mieć stosowną wiedze, której mój drugi mechanik chyba nie ma . odnośnie namiarów na Wernera,poszukam.


Tego nie powiedzialem
zalezy jak daleko sie posunieto w tzw regulacjach.
Werner Gorzawski to stary fachowiec ,wychowal sie na gaznikach,wiec jak nie on to juz nikt.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-11-04 12:19:30, jerzyciszewski pisze:
odnośnie namiarów na Wernera,poszukam.


Jerzy fajnie że mieszkasz blisko Namiarów na P. Wernera szukaj w tym wątku -> KLIK
Gdzieś je tam wpisywałam.


[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2007-11-05 08:44:27 ]
  
 
sorki, a od kiedy silnik 1.3 w E9 ma łańcuch rozrządu?? Fakt mam 1.3 na wtrysku ale to przeciez ten sam silnik.