Stag2l, możliwa zamiana na Elpigaz Leonardo OI, opłaca się?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Daewoo Espero 1,5 16V
Założona jest instalka z krokowcem Stag2L, mam możliwość przerzucenia do niej wspomniane w tytule leonardo (z tego co się przyglądałem to ma nawet wyjście na krokowca ale w tym samochodzie jest tylko śruba regulacyjna (I gen.).
Aha i to wszystko przy założeniach że mam tego elpigaza za darmo

Proszę o porady czy jest sens w takiej przekładce i czy będą tego jakieś plusy? I jakie ew zmiany/koszta mnie czekają..

Spalanie gazu mam na poziomie 13 l miasto a trasa coś koło 11 do 10, zaraz po założeniu instalki w mieście palił góra 11l.. A to było rok temu, i teraz była regulowana na stagu i pali tyle samo

Pozdrawiam
  
 
Leonardo + czy Pro to jedne z najlepszych instalacji II generacji.
Posiadaja silnik krokowy i calkiem niezle sie sprawuja z silnikami Espero.

Tylko po co grzebac jak cos dziala ?
  
 
Np. dlatego że stag nie jest do wyregulowania (chodzi o krokowca), więc myśle że i spalanie i jako taka dynamika by się poprawiły.. Dobrze kombinuję?
  
 
Cytat:
2007-11-08 13:22:55, Wotti pisze:
Np. dlatego że stag nie jest do wyregulowania (chodzi o krokowca), więc myśle że i spalanie i jako taka dynamika by się poprawiły.. Dobrze kombinuję?



Moze .. ale niekoniecznie
  
 
nie dobrze - spalanie moze odrobinke, ale dynamika raczej nie...a 2L sie ciezko reguluje to dawno wiadomo, natomiast dla chcących da sie to zrobic - jak zwykle monitor lambdy i troche jezdzenia z tym cudem pozwoli ci wyregulowac wszystko jak nalezy...

generalnie tak jest z kazdą instalacją - ja mam BRC i zadne magiki nieo potrafili tego normalnie ustawic...

spalanie miejskei masz w normie - tez mam 13 miasto i 8 trasa polskie drogi

[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2007-11-08 16:23:33 ]
  
 
Mam ElpiGaz z Kompem Leonardo i sprawuje się bardzo dobrze
spalanie trasa 8 l lpg 9l z klimą miasto 14 z klimą 13 bez klimy
silnik 1,8. Auto eksploatuje ponad 2 lata
  
 
ja bym nie kombinowal..13L w miescie to dobry wynik..nie masz gwarancji ze zejdziesz z tym spalaniem..wieksze niz kiedys spalanie nie musi sie bezposrednio wiazac z sama instalka..powodow moze byc mnostwo..

ja np przeszedlem teraz z tartarini ktora padla na elpigaz i..dynamika lepsza ale spalanie takie samo a nawet wieksze..jeszcze bede kombinowal z rgulacja..ale twoje 13L to naprawde akceptowalna wartosc
  
 
No niby tak, ale dlaczego w trasie nie schodzi poniżej 10, skoro innym 16sto zaworowcom schodzi? Znaczy się generalnie chodzi mi o to że tamta instalka ma interfejs i można kombinować z krokowcem, a na stagu są stałe wartości i jeśli da się to zrobić za free to nie wiem czy to nie taki zły pomysł

A nie orientujecie się jak z połączeniem? bo chcę zrobić taki myk żeby przełożyć sam sterownik krokowca (ewentualnie z przełącznikiem, stag ma trzy pozycje, a leonardo ma Benz i BenzGaz) wyregulować i zobaczyć jak to się będzie sprawowało.

Muszę tylko wiedzieć czy kostki "kompjutera" gazowego są uniwersalne czy trzeba by było kombinować?

Palił mi mniej, dlatego takie spalanie musi być czymś spowodowane Obstawiam jeszcze katalizator..

[ wiadomość edytowana przez: Wotti dnia 2007-11-08 19:49:07 ]
  
 
Cytat:
2007-11-08 19:47:16, Wotti pisze:
No niby tak, ale dlaczego w trasie nie schodzi poniżej 10, skoro innym 16sto zaworowcom schodzi? Znaczy się generalnie chodzi mi o to że tamta instalka ma interfejs i można kombinować z krokowcem, a na stagu są stałe wartości i jeśli da się to zrobić za free to nie wiem czy to nie taki zły pomysł A nie orientujecie się jak z połączeniem? bo chcę zrobić taki myk żeby przełożyć sam sterownik krokowca (ewentualnie z przełącznikiem, stag ma trzy pozycje, a leonardo ma Benz i BenzGaz) wyregulować i zobaczyć jak to się będzie sprawowało. Muszę tylko wiedzieć czy kostki "kompjutera" gazowego są uniwersalne czy trzeba by było kombinować? Palił mi mniej, dlatego takie spalanie musi być czymś spowodowane Obstawiam jeszcze katalizator.. [ wiadomość edytowana przez: Wotti dnia 2007-11-08 19:49:07 ]



ja wymieniajac centralki zrobilem plug & play..wtyczka byla identyczna..poszukaj schematu do staga i schematu do leonardo i porownaj..ja tak wlasnie zrobilem i na tej podstwie doszedlem do tego ze moge bezpiecznie podpiac nowa centralke bez zadnch korekt polaczen elektrycznych..wymienialem tec99 tartarini na heveliusa elpigazu

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2007-11-08 20:00:08 ]
  
 
Hehe właśnie o to chodzi że stag2l ma krokowca i jest podpięty pod sondę i tps i u mnie jest to podpięte nawet wtyczka do krokowca jest taka sama jak w elpigazie, chyba najrozsądniej będzie jakiś manual elpigazu ściągnąć i zobaczyć, bo od staga już znalazłem..
  
 
podlaczenie kazdej z instalek to czujniki:
- czujnik TPS
- sonda lambda
- cewka - obr/min
- poziom gazu w butli (nie kazda)

dodatkowo sterowanie czyli:
- krokowiec
- zawory elektro (butla, zawór z filtrem i w zależn od marki reduktor)
- poziom gazu w butli
- emulacja sondy
- emulacja wtryskiwaczy (czasem wyjście na niezintegrowany emulator)
- zasilanie z aku
- zasilanie ze stacyjki (po przekręceniu kluczyka)
- i na końcu centralka (przełącznik jak kto woli)

generalnie jest to kolo 20-30 przewodów wychodzących ze sterownika...jeśli masz schemat połączeń najlepiej jednego i drugiego sterownika to jesteś w domu - tzn wystarczy przeciąć wiązke i kleić z kablami wiązki nowego sterownika oczywiście pomijając kable centralki...generalnie poączenia są praktycznie identyczne we wszystkich...mie wiem czy masz plywak z butli i czy ci to podejdzie alel reszta napewno dziala na identycznej zasadzie.


co do tego dlaczego ci pali tyle w trasie....hmm jak ja wezme 5 osób i wyprzedzam uzywając tylko 3 biegu do 110 km/h to tez tyle wsiorbie - autostrada i 150-160 km/h tez bez 10 litrów nie ma o czym mówić...inne powody to może byc filtr powietrzad czy gazu...najlepiej wszystko widać na podstgawie pracy sondy...jeśli sonda pokazuje ładne sinusoidalne wahania to z góry wiadomo że nie jest to wina regulacji a czegos innego...wierz mi ze sonda jest w tym pryzpadku najważniejszym parametrem decydującym o jakości i wydajności pracy instalacji gazowej. Ja złożylem sobie monitor i widze nawet kiedy stajca LPG leci sobie totalnie w kule z jakością paliwa
  
 
schemat do heveliusa..do leonardo pewnie jest blizniaczy
  
 
Dzięki wielkie! Będę musiał to sprawdzić
Tylko jak podłączyć wtryskiwacze skoro ja mam na przekaźnik?
  
 
Cytat:
2007-11-08 23:48:44, Wotti pisze:
Dzięki wielkie! Będę musiał to sprawdzić Tylko jak podłączyć wtryskiwacze skoro ja mam na przekaźnik?

nie rozumiem pytania co masz na przekaznik? wtryskiwacze podpina sie do odciecia wpinajac sie w zasilanie kazdego z wtryskow

[ wiadomość edytowana przez: qbaj dnia 2007-11-09 00:26:30 ]
  
 
no ja mam przy stagu zamiast emulatora wtryskiwaczy zwykły przekaźnik)

Dzwoniłem do znajomego gaziarza, i okazało się że leonardo nie ma emulatora wtryskiwaczy.. no i trzeba zmienić krokowca na szlaufie bo ten od staga nie będzie dobrze chodził..
Hehe i mówił mi że jak bym podmiankę zrobił (powiedział że za 150 zł z krokowcem mi to zrobi) to może być tak że sterowanie krokowca padło i dlatego ktoś to wsadził do poloneza (a podobno ciężko dostać tego kompa, no i cena w granicach 600zł!) Tamto leonardo siedzi w polonezie 1,6i.. Jeszcze sprawdzimy w poldku "na sucho" czy działa krokowiec i wtedy podejme decyzje..

Aha i ten komp ma fajną funkcję:> Pokazuje ilość gazu na wskaźniku od beny tylko ciekawe jaką to ma dokładność

[ wiadomość edytowana przez: Wotti dnia 2007-11-09 19:16:32 ]
  
 
Cytat:

no ja mam przy stagu zamiast emulatora wtryskiwaczy zwykły przekaźnik)



no to świetnie to ktos wykombinowal....odciecie na przekaznikach to sposób jeszcze z konca XX wieku...pewnie do tego odpieli ci check engine i jezdzisz nieswiadomy ze ECU od Pb dostaje szaleju

sprawdzac nie ma co - masz zwykle 4 przekazniki (albo jeden bo u nas jest full group) i jak dostaną napiecie (np ze sterowania elektorozaworami) na nóżke sterowania to po prostu odpinają kabel od wtryskiwaczy zostawiając to w powietrzu i tyle w temacie - dla ECU oznacza to tyle ze nie czuje obciążenia na wyjsciu wtryskiwaczy i zaczyna pokazywac błędy

dobrze ci radzac kup emulator jeszcze do tego na allegro (ok 50 zł) a jak nie to wsadz śrube i będzie za fri bo w obecnym rozwiązaniu nic szczególnie nie poprawisz...

[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2007-11-10 10:54:42 ]
  
 
Właśnie błędów mam null Ale ostatnio jak przejechałem spory dystans na benie to wywaliło mi błąd uboga mieszanka i zaworu erg czy egr A tak to od roku żadne błędy się nie pokazywały A tak BTW jak dokładnie działa emulator wtrysków?

A jak bardzo się ma do spalania ilości gazu temperatura "robocza" parownika?? bo u mnie jest letni Tylko w niektórych miejscach jest gorącawy:/

[ wiadomość edytowana przez: Wotti dnia 2007-11-10 15:57:25 ]
  
 
a jestes oby pewien ze to błędy z benzyny a nie gazu ??? mogą byc zapamietane od momentu jazdy na gazie - a wierz mi na lampke jest baaardzo prosty sposób - jest sterowana z kompa benzyny umieszczonego w nogach pasazera - gazownicy tam tną najczęsciej kable - od sondy, wtryskiwaczy, tps-u i tego co potrzeba...
mozna przeciac tez kabel od checka - ale po co ??? np w moim brc zamiast emulatora jest funkcja odcięcia checka podczas pracy na gazie - a nawet jak w stagu nie ma to wrzucasz kabel na przekaznik i jak załączy elektrozawory to rozlacza rowniez i lampke i nie swieci chociaz powinna

reszte wniosków mozesz wyciągnać sam otwierając puszke pandory (ECU) w twoim esperolocie i sprawdzajac ktore kable z czym są połączone