MotoNews.pl
1 Katalizator ................ a raczej jego brak (197004/18) - PT
  

Katalizator ................ a raczej jego brak

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam takowy problem że nie wszędzie człowiek oko przy zakupie wsadzi. I tak też mi się zdarzyło. Autko zakupione przetestowane, ale o takim czymś wogóle w głowie mi się nie śniło, że Polak to jest aż tak pazerny . Nie dość że kaskę za autko wziął to i jeszcze katalizator wyciął , bo te kilka stówek też mu się przyda wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Ale do rzeczy - co sądzicie o katalizatorach tzw. uniwersalnych i czy wogóle warto się w tym kierunku oglądać. Autko ma mały przebieg bo po roku użytkowania przeze mnie dopiero 40100 km, a jak kupowałem to miało dopiero 30700. Cały czas pali się lampka od silnika ale w ASO zdiagnozowali że to właśnie od braku kat. lambda źle wskazuje. A może tak jakiś używany ????
Autko ma silnik 1.4 VVTi - i co z tym fantem zrobić. Silnik pracuje normalnie ale ta paląca lmpka mnie denerwuje. Po zresetowaniu kompa przez jakieś parę stówek jest sopko lecz po czasie znów świeci. I co z tym zrobić - jaki wspawać uniwersal czy używkę - bo za nówkę to mi się za bardzo nie uśmiecha parę tys zapacić .
  
 
W ASO kat jest za ok. 4000 zł.. jak chcesz to kupuj.. zamienników brak.. możesz poszukać kata używanego albo uniwersalnego spełniającego normę Euro3. Ale tu nikt nie da ggwarancji że check zejdzie. Sam się z tym borykam i nie wiem czy kupić. W mojej 1,6 vvti jest wydech i kat firmy Arvin Meritor, zamienniki katów tej firmy i to euro3 są na allegro. Ale czy będzie to działać jak należy? nie wiem.. ale chetnie bede śledził twoje działanaiw tym zakresie..
  
 
Najlepiej wspawac jakiś tłumik przelotowy dla zdławienia nadmiernego wydechu i sonda powinna być dogrzana..Nie wiem czy macie 2 sondy bo wtedy jest troche to zagmatwane i bedzie problem.
  
 
Niestetry są dwie sondy. Pierwsza przed katem a druga kontrolna za.
  
 
No to już jest problem.Jedyne rozwiązanie które przychodzi mi na myśl to emulacja sygnału z drugiej sondy przez emulator LPG i oszukanie kompa.Nie wiem tylko czy wpłynie to na podstawowe dawkowanie paliwa lub tylko pojawi sie niewielka korekcja.Najlepiej popytaj Bigelektrona bo on siedzi w tym po uszy.
  
 
Namierzyłem na alledrogo człowieka który ma kata z firmy ARVIN MERITOR - czyli chyba dobrej do tego modelu ale w 100% nie jestm pewien. Poszukuję zdjęcia oryginalnego kata żeby przynamniej wiedzieć czego szukać a nie kupować kota w worku. Po rozmowie z człowiekiem zasugerował że kat winien być stożkowy lub coś w tym stylu bo jest to tzw. katalizator ciasny. Nie do końca rozumiem - obserwowałem katalizator ceramiczny płaski i myślałem że taki winien być. Cena jest szokująco niska - 230 - 260 zł w stosunku do ASO. Sprzedawca napisał że kat ładnie będzie współpracował z sondami, i że nie ma żadnych problemów, co najwyżej trzeba wykasować błąd na kompie gdyby sam nie zniknął.
Może więc jednak coś drgnie w temacie
  
 
Cena nie jest zaporowa a może po załozeniu kata cos sie zmieni na lepsze.
  
 
nie wiem jak w twoim 1,4 vtti ale w ,oim 1,6vvti jest kat okrągły a nie płaski wieć chyba takiego szukaj. Najlepiej jakby ktoś w EPC sprawdził czy ka do 1,4 i 1,6 to ten sam czy rózne...
  
 
Chyba zdecyduję się na tego kata, i po zamontowaniu podzielę się wrażeniami Mam nadzieję że to pomoże.
  
 
no mnie by też pomogło.. wiedziałbym czy kupować
  
 
Witam, i od razu zaczynam...
A więc w temacie - katalizator z alledrogo ->>>>> totalna porażka, nie dość że nie ceramiczny o czym sprzedający nie uprzedził, ale jak tweirdzi uprzedził tylko nic mi o tym nie wiadomo, i nie jest to żaden ARVIN MERITOR i nic wspólnego z nim na 100% nie ma - zwykła blacha nawet nie kwasówka - totalna porażka dla podkreślenia tego faktu, a poza tym jakieś blaszki w środku na długości 1,5 do 2,5 cm
Ale coż, kata odsyłam według ustaleń ze sprzedawcą.
A tak w temacie zamontowałem kata ceramicznego i wszystko w tamacie, znalazłem taki fajny mały warsztat - koleś naprawdę spoko, zna się na temacie, wymontował rurkę, wstawił nowego kata, wszystkie zgrzewy przeczyścił, pomalował i jest super, przynajmniej jak na razie jak lampka zgasła tak nie świeci. I aż się oko cieszy że zgasła. Na chwilę obecną śmiało mogę polecić kata takiego do 2 l pojemności, ów jest wykonany z kwasówki z ceramicznym wkładem, samochód zrobił się cichszy ale to dopiero kilka dni jak jeżdżę z takim katem. Jak przejadę więcej km to się podzielę wrażeniami. Na razie jest spoko i śmiało można instalować. A jeszcze jedno są dwie sondy przed i za katem. Trochę ciekawie się komp w aucie zachowuje ale przecież kat działa jak się nagrzeje

EDIT:

Super, że pamiętałeś aby napisać jakie są efekty. Dziękujemy!


[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-10-25 22:38:39 ]
  
 
nie do końca działa jak się nagrzeje ale niech Ci będzie.

Napewno Sonda działa jak się nagrzeje
  
 
Libranet jeśli ci się naprawde udało podaj więcej danych tego kata, marka, model itp. albo kto to robił...
  
 
RAV4 vvti 1,8 ten sam problem z kontrolką i katalizatorem. Autko chodzi idealnie spalanie srednie 6,5 !!!!!! (wersja z napędem tylko na przód) ale kontrolka okropnie wnerwia no i kiedys jak bym sprzedawal jak wytlumaczyc ze wszytko ok. Na orginal kat w ASO chca 1000 euro + wymiana szok. tyle nie dam.... Jesli ktos dorwal ok zamiennik bardzo prosze o pomoc. Ps niestety 2 sondy
  
 
Cytat:
2007-11-04 18:49:45, olek1111 pisze:
RAV4 vvti 1,8 ten sam problem z kontrolką i katalizatorem. Autko chodzi idealnie spalanie srednie 6,5 !!!!!! (wersja z napędem tylko na przód) ale kontrolka okropnie wnerwia no i kiedys jak bym sprzedawal jak wytlumaczyc ze wszytko ok. Na orginal kat w ASO chca 1000 euro + wymiana szok. tyle nie dam.... Jesli ktos dorwal ok zamiennik bardzo prosze o pomoc. Ps niestety 2 sondy


To sie ciesz ze nie 4 sondy bo bys 2 katy wymienial

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
toteż nie wierze że będzie pasowal tylko ASO kat.. gdzies musi być jakiś zamiennik ...
  
 
Witam,
Jutro jak znajdę trochę czasu to podjadę do człowieka od którego kupiłem kata i może coś się więcej dowiem w temacie.
A tak poza tym to samochód się wyciszył , spalanie w mieście 7,2 - 8 - ale wiadomo jak to w mieście, a na trasie spada do 5,8 - 6,2 w zależności od nogi. Same + i w końcu to 250 z montażem a nie kilka tys w ASO
  
 
Acha i jeszcze jedno, jak na razie przejechałem 1100 km, wszytkie biegi, czasami dobra ciężka noga, jak check zgasł to do chwili obecnej ulga i się nie zapala.
  
 
checkam z niecierpliwością na informacje.. możesz napisać na priva co za firma.. nie tak daleko to może by sie przejechac...