Napięcie ładowania - alternetor

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może głupie pytanie, ale jednak.

Jak zmierzyć napięcie łądowania alternetora? A konkretniej kaim miernikiem? czy mogą to zrobić takim zwykłym z marketu za 30 zł? bo próbowałem i jakoś chyba się nie da... :/
  
 
jeżeli masz ustawiony dobry zakres to tak.

Nawet taki zmierzysz KLIK
  
 
No ok, czyli coś zle robię. możesz mi napisać jaki zakres ustawić? jutro sobie zobaczę jeszcze raz bo jakies cuda mi pokazuje...
  
 
Szczerze w tym roku skończyłem technikum elektryczne

Ale zakres niech ja pomyśle, w aucie jest prąd stały czyli zakres mnije więce do 20V powinien styknąć


A druga sprawa to jak podpinasz te kabelki do mierzenia ?? bo też jest to ważne
  
 
No i właśnie tak robię, a tu jakieś cuda dla tego pytam. no nic jutro zobacze jeszcze raz. Syszałem teorię, że takim zwykłym miernikiem to się nie da...
  
 
Kumpel pracował w serwisie czy tam sklepie z bateriami i taki mierzył prąd ładowania, prąd jaki auto wpitala na postoju i coś tam jeszcze

Moim zdanie da rade, i jestem tego pewien
  
 
woltomierz musisz podpiąć do akumulatora rownolegle, czyli nic nie rozłączasz (klem itp) - po prostu podczas wlaczonego silnika przykladasz czerwoną koncowke do plusa a czarną do minusa (zakres do 20V DC czy też 3 kropki nad długą kreską :])

zywkle mierniki (takie za 6zl np) sie nadają w miare dobrze do pomiaru napiecia, za to prawie wcale do pomiaru prądu.
  
 
no i właśnie. coś mi nie gra. Na wyłączonym silniku pokazuje 14,6 V, a na właczonym 16,4 V i o co chodzi?
I to 2 mierniki tak pokazują.
  
 
Cytat:
2007-11-19 22:57:11, MasterCheat pisze:
no i właśnie. coś mi nie gra. Na wyłączonym silniku pokazuje 14,6 V, a na właczonym 16,4 V i o co chodzi? I to 2 mierniki tak pokazują.


16,4 na wolnych obrotach?
A próbowałeś mierzyć czy skacze napięcie jak dasz po gazie?

Jak dla mnie regulator napięcia padł.
  
 
no dobra le skąd się bierze te ponad 14 V na wyłaczonym silniku?
  
 
Cytat:
2007-11-20 10:52:00, MasterCheat pisze:
no dobra le skąd się bierze te ponad 14 V na wyłaczonym silniku?



miernik nie kłamię? jakby o 2 volty za dużo pokazywał. Sprawdź go jeszcze na jakimś zasilaczu
  
 
Cytat:
2007-11-20 10:52:00, MasterCheat pisze:
no dobra le skąd się bierze te ponad 14 V na wyłaczonym silniku?


jeśli tak jest, to sprawdź napięcie przy odpiętych klemach. Jeśli się powtórzy, to sprawdź jaki stan elektrolitu i czy w celach nie ma jakiegoś syfu. Najprawdopodobniej masz coś nie halo jednak z miernikami. Przy 16,4V, to powinny się spalać żarówki po kilku dniach...
  
 
Cytat:
2007-11-20 10:52:00, MasterCheat pisze:
no dobra le skąd się bierze te ponad 14 V na wyłaczonym silniku?


Jeśli napięcie zasilania jest 16,4V na odpalonym silniku to zaraz po jego zgaszeniu będzie 14V. Sprawdź jakie masz napięcie np po nocy przed odpaleniem silnika.
A co prawda to prawda - sprawdź co masz w akumulatorze.
  
 
12,5V z wyłączonym silnikiem,
14,5V przy właczonym na przewodach
  
 
Akumulator jest ok, ma dopiero rok, a w zeszłym miesiącu byłem na jego kontroli gwarancyjnej. Pojecałem dlatego, że wytrzymuje tydzień do 3 tygodni i pada. Nie wiem co jest grane, ale faktycznie sprawdzę jeszcze raz ten mienik.

Ps. ile kilometrów wytrzymuja szczotki w alter.
  
 
to najwidoczniej coś Ci wpitala prąd na postoju, odłącz chyba klemę + a minus do aku ( oczywiście musi być ta klema minusowa podłączona do aku ) i zmierz miernikiem i podaj co tam Tobie wychodzi
  
 
już to robiłem. ok. 0,05 A
  
 
Z tego co wiem to powinno być poniżej 0,03 lub 0,02. już nie pamiętam dokładnie.

Ja bym proponował podjechać do jakiegoś elektryk i niech rzuci okiem co i jak, ale np. może Tobie radio wpitalać prąd na postoju ( zwarcie jakieś, ze starości radio lub coś innego )
  
 
No miernik chyba faktycznie do niczego. Mam dwa i obydwa do bani...
Jak byłem sprawdzać aku to sprawdzili tez prąd ładowania i wyszło że jest ok, ale mógłby być wększy.
Dlatego zastanawiam się nad szczotkami czy czasem się nie kończą.
te 0,05 A to nie wydaje mi się zeby dużo robiło bo przez 10 godzin to dopiero 5 A, a tyle to powinien spokojnie doładować. i to chyba alarm tyle pobiera.
  
 
otóż to..

powinno być mniej niz 0,2A (200mA), bo 50mA (0,05A) to naprawde mało.

pozdro