Silnik traci moc!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich serdecznie.Mam poważny problem z którym nie mogę sobie poradzić, dlatego postanowilem spróboać tutaj.Jestem użytkownikiem Mitsubishi Colta z silnikiem na pełnym wtrysku 1,5l(fakt że to samochód z innej bajki...ale często się zdarza że różni użytkownicy różnych "fór"mają podobne problemy a że chłopaki z forum mitsubishi nie mogli mi pomóc więc szukam pomocy na formum zaprzyjaźnionym )
Oto krótki opis problemu z jakim się borykam:
Samochód traći moc w przedziale obrotów 3000-4000/min prawie na każdym biegu, choć nie zawsze(czasami przyśpiesza dobrze a czasami nie)najbardziej jest to odczuwalne pod górkę,wtedy prawie zawsze mam z tym problem.Samochód zachowuje się tak jak by "zaczynał się cofać"Nie pomaga nawet wciśnięcie pedału do dechy.Poprostu amochód przyśpiesza swoim tempem.WYDAJE MI SIĘ ŻE WAŻNYM SPOSTRZEŻENIEM JEST TO ŻE GDY SILNIK JEST ZIMNY NIE MA Z TYM PROBLEMU!!!!!!-samochód idzie jak burza.Zawwsze jak występuje ten problem słychać dziwne głośniejsze buczenie.już nie wiem gdzie mam szukać problemu.Sprawdziłem wszystkie wtryskiwacze, czujniki-dają prawidłowe odczyty.czyściłem przepustnice,regulowałem obroty-wszystko zgodie z manualem?????Wydaje mi się że problem tkwi w elektronice.Jesli na zimno jest ok to po nagrzaniu może którś z czyjników daje błędne odczyty do kompa który żle dozyje mieszankę paliwowo-powietrzną, lub podaje iskre w nieodpowiednim momencie,ade dlaczego zxazwyczaj tylko w przedziale 3-4tyś/min???.A może to poprostu wina starych kabli wysokiego napięcia.(Mieżyłem opory i dla najdłuższego pokazało 12K ohmów)Ale dlaczego zawsze się to dzieje na rozgrzanym silniku i gdy jade pod górkę???? Może ktoś miał podobny problem i jest w stanie mi pomóc lub zasugerować coś mądrego.Za co z góry dziękuje.
  
 
a masz gaz??????
sprawdz sonde lambda ja mialem podobne objawy na gazie..samochod pali tyle co zwykle? co na to mechanicy w ASO? podpinali ci kompa zeby wszystko zbadac?? niech ci ktos podepnie laptopa i pojezdzi z toba i wtedy zczyta te parametry zwlaszcza na zimnym silniku..nie ma bata jak zle jezdzi to komputer musi cos pokazac..mi tak wyszla ta sonda..
powodzenia
  
 
Gazu nie mam.Jesli chodzi o podłączenie się do kompa to robiłem to sam z godnie z manualem.Tzn przy użyciu miernika którym mieżyłem impulsy a następnie porównywałem z wzorcowymi podanymi w manualu.Napewno ECU nie wykrywa żadnych błędów.Jesli chodzi o sonde lambda to musze przyznać że jej nie sprawdziłem bo nie wiem jak się do niej dobrać.A faktem jest to że ona zaczyna dopiero działać po nagrzaniu się silnika!!!!!
Przosze o dalsze sugestie
  
 
Możliwe, że sonda. Wymień może profilaktycznie kable i świece.

Kuzyn w Mondeo V6 miał takie coś, że na trasie jak chciał wyprzedzać, to samochód przyspieszał gorzej na czwórce, niż na piątce Okazało się, że uwalony był czujnik odpowiedzialny za "pomiar" ilości powietrza. Powiedzcie, jak to się nazywa, bo się wygłupiam

Powodzenia.
  
 
witam

spawdź, czy cewka zapłonowa nie ma wewnętrznego przebicia...........(słyszałem o takich przypadkach że po zagrzaniu
auto traciło moc i była to wina tejże cewki)

sprawdź również (co ja również "przed chwilą" przerabiałem)
zawór ERG (recyrkulacji spalin), czy nie jest zapieczony sworzeń membrany lub nie stracił szczelności...............(jeżeli go oczywiście masz...)

  
 
Zawór EGR mam napewno tylko nie bardzo wiem jak się do niego dobrać.A jeśli chodzi o wyprzedzanie to u mnie musze tak redukowaćaby obroty wskoczyłu powyżej 4000 tyś-wtedy jest szansa że że się uda.w przeciwnym wypadku nie mam szans nawet z maluchem Jeslichodzi o ten czujnik pomiaru ilości powietrza to chyba w In english:Intake air sensor-u mnie jest wbudowany w obudowe filtru powietrza.
  
 
aha jeszcze jedno

sprawdź również jak tam u Ciebie z "masą"...............
z tego co wiem jeżeli są z nią problemy, to czujniki się gubią i
lubią przekłamywać

zerknij również, czy jest masa na kompie........

piszę o takich dziwnych możliwościach, bo sam przez to
przechodziłem (dwa lata) właśnie w związku z utratą mocy...
  
 
Cytat:
Jeslichodzi o ten czujnik pomiaru ilości powietrza to chyba w In english:Intake air sensor-u mnie jest wbudowany w obudowe filtru powietrza.



To dwie różne rzeczy - czujnik pomiaru ilości powietrza to tzw przepływomierz - takie dość duże w dolocie z klapą sprzężoną z potenciometrem - jedna z możliwości słabej dynamiki.
A to co w katalogu uwidocznione jest w puszce filtra to jest czujnik ale temperatury powietrza wlatujacego do silnika i ma niewielki wpływ na dynamike (po odpięciu nawet się nie świeci check engine)
  
 
Czesc
Nie wiem czy moje sugestje będa trafne, ale podobna wrazenia sa w momencie, gdy masz zapchany katalizator. Tylko, ze z drugiej strony, jakby rzeczywiscie trak było, to raczej na całym zakresie obrotów. Mimo wszystko nie zaszkodzi sprawdzić. Chyba metody organoleptyczne powinny pomóc potwierdzeniu, lub obaleniu mojego pomysłu.

Pozdrawiam i życze szybkiego wyjaśnienia problemu.
Paweł
  
 
To tez jest możliwe - ostatnio kolega miał podobny problem w skodzie felicji - jak sie okazało to oberwała mu się przegroda w tłumiku i silnik sie dławił wchodząc na obroty.
  
 
No dobra, ale jak wytlumaczycie, ze silnik dobrze pracuje jak jest zimny, a dopiero jak sie rozgrzeje to traci moc i to jeszcze w takim zakresie obrotow... Mialem zwalony katalizator, jak zapalalem to jeszcze oki, a minimalne dodanie gazu od razu gasilo silnik... To nie to
  
 
Witam.
Jesli chodzi o katalizator to odrzucam taką sugestią bo przez kilka miesięcy jezdziłem z pękniętym tłumikiem drgań(znajduje się przed katalizatoem)samochód chodził głośno jak rajdówka.Niestety dużo huku i niewielkie efekty.Nie wiem jak wytłumaczyć ale mam wrażnenie że to napewno coś z elektryką.Może to żeczywiście być przebicia na cewce lub kablach,ewentualie wadliwie działający czujnik.Jeśli chodzi o czujniki to porobiłem nawet testy tzn:odłączałem pokolei-najpierw czujniki od pomiaru paramerów powietrza, na drugi dzień czujnik układu chłodzenia- efekt: włączało mi się check energy czyli komp wykrył nieprawidłowo działający czujnik(któy poprostu odłączyłem) ale niestety problem z utratą mocy nie znikł