| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2008-03-03 21:22:06 Przy takich zimach jak teraz gdzie mamy max -10 stopni to bez znaczenia. |
mech82 TOYOTA DRIVER Była: COROLLA E9 Jes ... Poznan | 2008-03-04 13:42:48 Panowie, jeżeli silnik był fabrycznie przystosowany do 0W-40, to jeżeli nie bierze oliwki powinien na nim jeździć.
Ze zmianą klasy oleju mozna kombinować jak sie zaczyna coś dziać z silnikiem, ale jak autko jeździ dobrze to kombinowac nie powinniśmy. Przy zmianie oleju na inny o większej lepkości możesz miec problemy ze smarowaniem. Takie jest moje zdanie i bedę się go 3mać. Zdecydowanie nie polecam zmiany oleju na gęstszy
|
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2008-03-04 21:04:15 Lej 10W40 , jakis dobry |
n_bart mercedes vito Bielsko-Biała | 2008-03-05 10:45:21 z tą klasą olejową to wszyscy mają po trochu racji. Proponuje Ci, jak już zalejesz 10/40 to przy każdym rozruchu silnika pogrzej go troszke to na pewno nie bedziesz miał nigdy problemów z smarowaniem, to sie odnosi także do leprzych, gorszych, rzadszych, gęstrzych olei. Zawsze pamiętajmy o nagrzaniu silnika przed wyruszeniem na trase krótką czy długą na zimnym silniku czy ciepłym.
Dużo osobą się wydaje że mają nagrzany silnik w momęcie jak na kontrolce temperatury ruszy się wskazówka ale przeważnie nikt nie zwraca uwagi że ta kontrolka jest od temperatury wody silnika która nigdy nie idzie w parze z temperaturą oleju w misce. Łatwo to zauważyć w momencie jak mamy obydwa te wskaźniki czyli T oleju w misce i T wody w układzie chłodzenia. Pozdrawiam |
mech82 TOYOTA DRIVER Była: COROLLA E9 Jes ... Poznan | 2008-03-05 17:50:33
Jest to w miarę sensowne. Jeśli chodzi o to spalanie oleju
to takie dawki to żadne spalanie. Mam jeszcze pytanko... co masz za samochod? |
Comet LRY | 2008-03-05 19:16:57 posiadam Ave 1,6 vvt-i. Silnik zawsze zalewan był mobilem i mialem zamiar teraz zalac Mobila 1 10W-40 S. |