MotoNews.pl
  

Pali sie airbag-co robic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od razu powiem ze temat dotyczy matiza ale poniewaz koreanska mysl techniczna-wydaje mi sie ze róznica pomiedzy espero a matizem w tej kwesti bedzie niewielka. Wczoraj wzięlem sie za zalozenie alarmu do matiza mojej dziewczyny. Na pewnym etapie skladania wszystkiego spowrotem zauwazylem ze ikonka od airbag niegaśnie-no i się mocno zmartwilem- w espero niemam airbaga i niewiem co sie z tym robi-chociaz w espero moze dalo by sie zczytac bledy-ale w matizie chyba tak niejest. Zastanawiam sie czy czegos nierozlaczylem poniewaz podczas montazu rozebralem oslone kolumny kierownicy, grzebalem w bezpiecznikach, wyjąłem akumulator....

co o tym sądzicie? prosze o pomoc
  
 
Jakbyś nie kombinował i tak musisz pojechać na skaner. Błędów poduszki nie wykasujesz odpinaniem akumulatora i system jest nieatywny. Możliwe,że jak grzebałeś pod kierowncą to mogłeś rozłączyć pętlę, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne, bo połączenie jest mocne.Szukaj po przewodach.
  
 
Nie wiem jak w przypadku DU, ale w większości aut, zasilanie airbagów jest prowadzone grubymi żółtymi kablami z czerwonymi( ?) wtyczkami.
  
 
Ok wiec bylem dzisiaj w ASO-tak jak koledzy mówicie-pojechalem na skaner bo bledu airbag jako jedynego nieda sie wykasować przez odpiecie kompa.

Jak sie okazalo byly dwa bledy:- niskie napiecie gdzies tam i to moja wina-przerwa na wskaźniku poduszki-kontrolce.

5 minut roboty-blędy skasowali-wszystko ok i 100zl poszło sie jeb..

CO do kabli to faktycznie prowadzone są w zółtych rurkach.

Dzięki za pomoc Panowi

ps.a swoją drogą ile taki skaner kosztuje??



  
 
Cytat:
2007-11-12 14:50:48, tommi3737 pisze:
Ok wiec bylem dzisiaj w ASO-tak jak koledzy mówicie-pojechalem na skaner bo bledu airbag jako jedynego nieda sie wykasować przez odpiecie kompa. Jak sie okazalo byly dwa bledy:- niskie napiecie gdzies tam i to moja wina-przerwa na wskaźniku poduszki-kontrolce. 5 minut roboty-blędy skasowali-wszystko ok i 100zl poszło sie jeb.. CO do kabli to faktycznie prowadzone są w zółtych rurkach. Dzięki za pomoc Panowi ps.a swoją drogą ile taki skaner kosztuje??

ze 2 tysie lekko liczac..wlasnie ze wzgledu na swoja oryginalnosc
  
 
Cytat:
2007-11-12 14:50:48, tommi3737 pisze:
ps.a swoją drogą ile taki skaner kosztuje??



Ceny z czasów,kiedy daewoo było prężną firmą.
Scanner- 18 tyś zł
Oprogramowanie- 32 tyś zł
Aktualizacja co roku - 80 tyś zł.

Każde ASO musiało wybecelować tą kasę żeby nie stracić autoryzacji.
  
 
czy jesli spadla mi klema z akumulatora i od tamtej pory pali sie kontrolka airbagu to tez musze szykowac 100 zl na zalatwienie sprawy czy moze mozna sobie z tym poradzic jakos inaczej?
  
 
Cytat:
2007-11-16 23:50:07, pronciak pisze:
czy jesli spadla mi klema z akumulatora i od tamtej pory pali sie kontrolka airbagu to tez musze szykowac 100 zl na zalatwienie sprawy czy moze mozna sobie z tym poradzic jakos inaczej?



50 zeta na kotsisa - przerabiałem to samo