Temperatura silnika za wysoka?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witka!z góry informuje że nic nie znalazłem więc...
jak nie włączam klimy to temp. na kokpicie dochodzi do max 97 c.
na trasie jak jechałem 190 to dochodziła do 97/98 stopni
dodam że temp zewn była 22 st.
ale jak zapodam klime w mieście to po 10 minutach wskazówka pcha sie na 100 stopni po wyłączeniu klimy po paru kilometrach wraca na 95 . gdzie szukać problemu??? czy to jest normalne? . silnik 2.0 16v. pomocy dodam że płyn jest.
  
 
A układ masz odpowietrzony??
  
 
z tego co wiem on sie sam odpowietrza...
no moge sie mylić
więc jak?
  
 
Nie działa wiatrak od klimy?
  
 
dzisiaj jechałem to w jedną strone było ok
wracałem to strzałka wpadała na 98 stopni
odcinki po 30 km. za miastem
jak sprawdzić co z tym wiatrakiem od klimy
jak go sprawdzić?? co o tym myślisz piotrze?
  
 
A masz instalację gazową?

Sprawdź termostat czy się otwiera przy odpowiedniej temperaturze.

Ja u mnie wyjąłem termostat i mierzyłem miernikiem podgrzewając go w wodzie na gazie czy się otworzy przy 92 stopniach i się otworzył.

Ale ze względu na to że mechanik mówił że takie sprawdzanie jest nic nie warte to i tak wymieniłem na nowy co nic nie pomogło a wiec stary był dobry.

Ale u mnie źle pokazuje temperaturę na desce bo gdzieś o 10 stopni mniej.

CO do grzania.

Astra znajomego na gazie grzała się do 105 stopni.
Ja byłem nią w Berlinie i się bałem że ją szlak trafi więc włączałem wewnętrzne grzanie i temp. spadała poniżej 100.

Znajomy mówił że jeździ tak i jest ok a jest mechanikiem w warsztacie samochodowym.

Zawsze będzie się mocno silnik grzał jak jedziesz wolno a silnik jest obciążony klimami i innymi duperelami.
Np. moje 2,6 grzeje się do 95 jak jadę 20 km/h w mieście.

A na trasie ma 90 stopni.

  
 
gazior mam ale było ok.
jak włączam klme to wiatrak sie włącza. zastanawia mnie to czy poprostu sie nie zawiesza lub nie wchodzi na 3 bieg. z tego cdowyczytałem w innych wątkach wentylator ma pare biegów. czy to prawda co podejrzewam? moge pisać głupoty bo nie do końca znam zasade działania tegoż wentylatora,
a jeżeli nie wchodzi na 3 bieg to co może być dupnięte?? prosze o wskazówki
  
 
A może ona po prostu tak ma ?
  
 
Witam! Wczesniej jeździłem omegą A i wentylator na chłodnicy obracał sie po odpaleniu auta wobec czego na wskazniku w desce miałem 0 stopni. W wielkie upały (i w mieście) coś się tam podniosło (wskazówka). Teraz jeżdżę B i jest podobnie czyli chyba tak ma byc co? A dodam jeszcze że grzeje i chłodzi ok!
  
 
Cytat:
2005-07-31 18:34:40, krzy_ost pisze:
Witam! Wczesniej jeździłem omegą A i wentylator na chłodnicy obracał sie po odpaleniu auta wobec czego na wskazniku w desce miałem 0 stopni. W wielkie upały (i w mieście) coś się tam podniosło (wskazówka). Teraz jeżdżę B i jest podobnie czyli chyba tak ma byc co? A dodam jeszcze że grzeje i chłodzi ok!


przy silniku x20se na chlodnicy powinien byc jeden czy dwa wentylatory (klima jest) ? u mnie jest jeden, ale jest miejsce na drugi i czytajac ten temat zaczalem sie zastanawiac ...
  
 
Biegi wentylatorów sa dwa. Po włączeniu klimy i przy temp 95-97st powinny uruchomić się na I bieg. Po przekroczeniu 105st włącza się drugi bieg. Jeśli nie działają wogóle to sprawdź zielony mały bezpiecznik 30A pod osłona kompa. Pisze mały bo u mnie są też dwa duże zielone
  
 
sprawdze, bo czsami jak jej coś odbije to jest ok
zgłupieć już idzie
  
 
Ja przedwczoraj w te wielkie upały miałem problem z temperaturą.
Przy jeździe powyżej 130km/h temperatura w pewnym momencie skakała mi do czerwonej kreski (zapalała się kontrolka wody), stała przez jakieś 20-30 sek i wracała do ok 98-100 stopni. Wieczorem, jak temperatura na zewnątrz był niższa niż za dnia, wszystko było w porządku 95 stopni. Płyn mi nie ucieka, na korku oleju i bagnecie czysto, więc to chyba nie uszczelka pod głowicą. Ewentualnie termostat, ale wtedy chyba też przy niższych temperaturach wskazówka by latała. Wentylatory sprawdzałem, chodzą obydwa + klima i to na obydwu biegach. Nie mam pojęcia, co to może być. Może ktoś ma jakiś pomysł, zanim pojadę z tym do ASO?
  
 
Z temperaturą w V-kach jest faktycznie kwas. U mnie też cuda się dzieją. Jadę 120/h klima wyłączona a temp dochodzi do 97st ( na zewnątrz 29st) i włączają się wiatraki. Wtedy spadnie do 95 i spowrotem to samo tylko baaaa...rdzo powoli. Jak miałem prawie wodę w instalacji to było dużo lepiej. Dochodzę do wniosku że kłopot tkwi w chłodnicy
  
 
zawsze mozna zewrzec styki tak, aby wiatrak wlaczal sie od razu na 2 stopien - napewno temperature zbijac bedzie szybciej (na zywotnosc wiatrakow wplywac bedzie zapewne mniej korzystnie).
  
 
chyba znalazłem problem....
wentylator nie wchodzi na 2 bieg więc obstawiam czujnik.
co wy na to????
czy jest to raczej wina samego wentylatora???
  
 
decuzja padła
chłodnica na wierzchu już przepłukana ze szlamu,czujnik kupie jutro( ten na 3 wtyki) bo jak połączyłem na krótko to wentylator wszedł na 2 bieg
a jak już wszystko na wierzchu to i płyn wypadało by zmienić
dam znać jak to na końcu wyszło
jeżeli bedzie to ogólnie działać
  
 
ku info dla innych
czujnik kupiłem od corsy bo włącza wentylator o 5 ct. szybciej cena 26.pln
korek naczynia wyrównawczego 17 pln
eco 2000 4l 27 pln
troche własnego wkładu w robote i jest ok nie przekracza 05 stopni
dzięki za wskazówki
  
 
witam, odgrzewam obiad coby nie zamawiac drugiego
mam pytanie do włascicieli ukochanych i megaupierdliwych v6
w 2.5 temperatura wg wzkażnika oscyluje ok 80 st , za mistem tez , w 3/0 w mieście 80 za 75 . i tu pytanie jaka jest właściwa temoeratura silnika v6 po 00 roku ?
obydwa dupowozy więcej pożerają a i zimno jakoś w środku jest dosć długo
prosze o wasze info
  
 
fomin poszukaj w szukajce, pamietam ze kiedys byl taki temat. Jak dobrze pamietam, to jedno jest co pokazuje wskaznik, a drugie co jest naprawde. Ktos napisal, ze temp. jest w granicach 100C