MotoNews.pl
  

Car audio?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wiem ze podobne tematy poruszane byly juz wielokrotnie, część przeglądnąłem ale nie dają mi one dostatecznego światła na to co zamierzam zrobić. Pytanie wciąż sie powtarza... "Ale jak?"


Otóż do prostej jednostki mp3 Pioneera zamierzam zamontować wzmacniacz magnata (troche uzywany ale sprawny) 4x90; 2x90+180
Na przód planuje dać głośniki pioneera 13 cm a na tył jeszcze nie zdecydowałem ale standardowe 16 cm nie będe nic zmieniał... Do Bagażnika zakupiłem tube Blaupunkta gtt 1200...

Z tego co czytałem inne tematy, podejrzewam, ze zostane pewnei słusznei skrytykowany, że bez dziur w półce i wygluszenia odpowiedniego samochodu nie osiągnę nic ale licz na odrobine szczescia, najwyzej pozniej bede kombinowal dalej


-> Moje pytanie brzmi:
Którędy są ciągniete fabryczne kable do bagażnika, ewentualnie jak najprosciej przeciągnąć kable od akumulatora do wzmacniacza w bagazniku i kable z radia do wzmacniacza... Przyznam szczerze ze strasznie boje sie rozbierac to auto bo wiem, że nasze kochane koreanskie czesci lubią się łamać. Licząc na doświadczenie klubowiczów prosze o porade tych którzy juz mieli przyjemność z tym się bawić.

CHcialem również prosić o wszelkie uwagi na temat tego co może mnie zaskoczyć i na co powinienem uważać

Zaznaczam ze jestem Laikiem i nie znam sie zabardzo na tym, ja poprostu jezdze i chcialem miec troszeczke lepszy sprzęt grający niz standardowe pierdzidełka Daewoo w których odlepiają sie membrany od kosza...

Z Góry dzięki za wszelkie informacje )

Pozdrawiam
/Piotrek
  
 
Kabel od zasilania wzmacniacza musisz pociągnąć od akumulatora i wpuścić przez ścianę grodziową (w zupełności wystarczy fabryczny otwór). Dalej najlepiej puścić po progu (zdejmujesz plastik, kładziesz kabel i zakładasz plastik z powrotem) i wypuścić pod siedzeniem. Masę przykręcasz do karoserii.
Jeśli przy zdejmowaniu plastiku z progu będziesz trochę uważał to nic się nie połamie.
Życzę powodzenia
  
 
ale gdzie jest otwór w ścianie grodziowej? to to co jest pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy? Musze wykrecać zbiorniczek?

Co do progów, wystarczy wykrecic same progi tymi kilkoma srubami czy to bardziej skomplikowane? Jak sie przyglądałem to odnosiłem wrażenie ze wypadaloby ściągnąć też osłone bocznego słupka...

  
 
Otwór jest przy zbiorniczku, nie trzeba go wykręcać. Najlepiej puścić kabel tamtędy bo się nie przetrze (gumowa osłona).
Z progów wystarczy wykręcić śrubki, a co od osłony słupka to dokładnie nie pamiętam, ale sprawdzę i dam znać.
  
 
wielkie dzięki
  
 
Cytat:
2009-01-03 00:21:06, Brandon pisze:
Jak sie przyglądałem to odnosiłem wrażenie ze wypadaloby ściągnąć też osłone bocznego słupka...


Wróć, pomyłka, chyba jest odwrotnie, żeby zdjąć osłonę słupka to trzeba próg rozkręcić. Łba se nie dam obciąć, bo właśnie naszły mnie wątpliwości.


-----------------
czasem tu zaglądam


[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2009-01-03 00:54:19 ]
  
 
I to jest wlasnie to co przyprawia mnie o mdłości, szkoda ze silnika nie trzeba wykrecać zeby progi odkręcić;p
  
 
A co to za problem?
  
 
Dla kogos kto wie jak, to nie problem, ja jak to zobaczylem to dostalem drgawek i upadlem na podloge...

a tak serio, na podstawie wlasnych doswiadczen, boje sie cokolwiek ruszac bo wiem jak kruche sa zaczepy tych wszystkich plastików w Espero...

Wlasnie... Jeszcze pytanie czy ciagnac kable progiem dziura pod siedzeniami jest gotowa? czy trzeba tam cos wiercic?
  
 
Cytat:
2009-01-03 00:50:36, Brandon pisze:
Dla kogos kto wie jak, to nie problem, ja jak to zobaczylem to dostalem drgawek i upadlem na podloge... a tak serio, na podstawie wlasnych doswiadczen, boje sie cokolwiek ruszac bo wiem jak kruche sa zaczepy tych wszystkich plastików w Espero... Wlasnie... Jeszcze pytanie czy ciagnac kable progiem dziura pod siedzeniami jest gotowa? czy trzeba tam cos wiercic?




Kolego spokojnie, bez nerwów. Z tym to jak z kobietą. Powoli, delikatnie zanim się obejrzysz wszystko będziesz miał zdjęte
A jeśli chodzi o otwór za siedzeniami z tyłu to za oparciem jest otwór którym prowadzone są kable do anteny elektrycznej. Jak zdejmiesz oparcie wszystko będziesz dokładnie widział.

Powodzenia
  
 
Cytat:
2009-01-03 00:50:36, Brandon pisze:
Dla kogos kto wie jak, to nie problem, ja jak to zobaczylem to dostalem drgawek i upadlem na podloge... a tak serio, na podstawie wlasnych doswiadczen, boje sie cokolwiek ruszac bo wiem jak kruche sa zaczepy tych wszystkich plastików w Espero... Wlasnie... Jeszcze pytanie czy ciagnac kable progiem dziura pod siedzeniami jest gotowa? czy trzeba tam cos wiercic?


To tylko tak wygląda. W rzeczywistości nie jest to takie straszne.
  
 
Dobra na razie dzieki za wskazowki, będe powoli myślał jak sie do tego zabrać a jak coś to będe się zgłąszał po pomoc ;D

Jestem jeszcze ciekaw jak ogolnie widzicie montowanie subwoofera nie jakiejs wielkiej mocy w bagazniku Espera, czy to ma wogole sens bez wiekszych przerobek?
  
 
Dobra na razie dzieki za wskazowki, będe powoli myślał jak sie do tego zabrać a jak coś to będe się zgłąszał po pomoc ;D

Jestem jeszcze ciekaw jak ogolnie widzicie montowanie subwoofera nie jakiejs wielkiej mocy w bagazniku Espera, czy to ma wogole sens bez wiekszych przerobek?
  
 
Cytat:
2009-01-03 11:32:28, Brandon pisze:
Jestem jeszcze ciekaw jak ogolnie widzicie montowanie subwoofera nie jakiejs wielkiej mocy w bagazniku Espera, czy to ma wogole sens bez wiekszych przerobek?



Wiesz generalnie na sprzęcie car audio znam się średnio. Ale jeśli chodzi o subwofer w bagażniku to czy jest sens??? Wydaje mi się, że wystarczą porządne głośniki niskotonowe z tyłu na półce. Za swoistą tubę będzie robił kufer esperaka. Jest pokaźnych rozmiarów więc i basik można fajny wyciągnąć. Ala jak pisze jest to tylko moja sugestia.
  
 
tzn z tego co wiem za duza skrzynia na głośniki ( w tym wypadku bagaznik) tez nie jest za dobra... Zresztą chcialem miec porządny bas (sub woofer) zeby te najnizsze tony ladnie brzmiały. Przy głośnikach kilku drożnych tego nie osiągnę a wsadzając basowe głośniki zamiast tylnych wielodrożnych pozostaną mi przednie 10/13 cm głośniczki do zapewnienia autu średnich i wysokich tonów... Wydaje mi sie że jeżeli nie chce cięcia dziur na dodatkowe głośniki i przerabiania całej instalacji to pozostaje mi tylko tuba...

[ wiadomość edytowana przez: Brandon dnia 2009-01-03 11:45:23 ]
  
 
można do głośników basowych za pomocą zwrotnic podłączyć głośniki niskotonowe tzw. gwizdki. Tyle że nie obejdzie się bez przeróbek, bo byś musiał wycinac otwory o większej średnicy pod głośniki. Więc zostaje tobie tuba
  
 
Cytat:
2009-01-03 11:52:26, Michal7e91 pisze:
można do głośników basowych za pomocą zwrotnic podłączyć głośniki niskotonowe tzw. gwizdki. Tyle że nie obejdzie się bez przeróbek, bo byś musiał wycinac otwory o większej średnicy pod głośniki. Więc zostaje tobie tuba

gwizdek jest wysoko tonowy
  
 
Cytat:
2009-01-03 12:42:48, markon pisze:
gwizdek jest wysoko tonowy



Dokładnie to miałem na myśli. A tak wyszło masło maślane, zaraz zmienię. Dzięki za spostrzeżenie

No już tam nic nie zmienię.

[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-01-03 13:11:25 ]
  
 
Cytat:
2009-01-03 13:09:52, Michal7e91 pisze:
No już tam nic nie zmienię. [ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-01-03 13:11:25 ]

co to zmieni
  
 
Cytat:
2009-01-03 13:21:52, markon pisze:
co to zmieni



No nic nie zmieni mojej gafy Dałem ciała i tyle. heheheh