Spryskiwacze podgrzewane

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam przelacznik ogrzewania szyby tylnej i przedniej i spryskiwacze podgrzewane, moje pytanie jest jak by to podlaczyc zeby spryskiwacze si ezalanczaly po wcisnieciu ogrzewania szyby przedniej? Jak sciagnelem kokpit to mam kostke i kable od ogrzewania szyby przedniej, podswietla sie jak wlanczam swiatla, ale moze niemam przekaznika czy cos, mam wersje GHIA wiec moze bedzie cos latwiej? lusterka sa pod szybe podpiete. Aidzi ezima i chcialem se spryskiwacze zamontowac!
  
 
No właśnie w GHIA bywały podgrzewane spryskiwacze, ale nie mogłem się dobić pod co są podłączane oryginalnie, teraz wiem (całkiem przypadkiem), że lusterka są razem z przednią szybką.
Ostatecznie można dorobić gdzieś wyłącznik i mieć nad nimi oddzielną kontrolę.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-11-19 22:10:21, R_O_Y pisze:
No właśnie w GHIA bywały podgrzewane spryskiwacze, ale nie mogłem się dobić pod co są podłączane oryginalnie, teraz wiem (całkiem przypadkiem), że lusterka są razem z przednią szybką. Ostatecznie można dorobić gdzieś wyłącznik i mieć nad nimi oddzielną kontrolę. Pozdrawiam.



a wedle moich informacji lusterka sa z tylnia szyba....
  
 
Czyli wróciłem do punktu wyjścia, nie wiem nadal (pewne) co jest z czym... Przekonam się jak kupię GHIA to wtedy wszystko ładnie opiszę.
  
 
kiedys napisalem o tym caly referat, razem ze schematem itp ale mi usuneli bo to w odpowiedzi na jakies ogloszenie bylo. wg schematow, oraz mojego organoleptycznego mierzenia miernikiem wychodzi jasno, ze lusterka podlaczone sa pod ogrzewanie szyby tylnej, natomiast na spryskiwacze podane jest +12 PO STACYJCE, czyli dostaja prad po przekreceniu kluczyka, wiec najprawdoopdobniej grzeja w momencie przepuszczania przez nie plynu, co wyjasnialo by brak poalaczenia pomiedzy ich stykami w momencie sprawdzania opornosci. tak mowia schematy ogolnej instalacji elektrycznej do mk5 oraz sprawdzilem to w RS2000, rownierz mk5. Nie wykluczam oczywiscie ze moze sie cos w wersjach pozniejszych zmienialo, albo na inne rynki bylo troche inaczej, ale kazdy krzyczy swoje (a ze to z szyba przednia, a ze to z zapalnicza a ze to razem z centralnym w domu sie zalacza) ale jakos nikt tego nie potrafi potwierdzic ZADNYMI dowodami :/ wiec wersji mojej bede sie trzymal rekami i nogami gdyz dwa zrodla mi to potwierdzaja

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Ja powiem ze u mnie jak oryginał nic nie ruszane, lusterka grzeja sie razem z tylna szybą! I tak tez ma być, tak słyszałem że tak FORD fabrycznie to montował. Czyli co jak podlacze te spryskiwacze pod zasilanie po stacyjce to sprawa zalatwiona? beda sie grzac cały czas tzn, wtedy kiedy psikne plynem? ana dwa kable od nich odchodza, co pod co i po kłopocie bedzie! Ja chcialbym wykorzystac przycisk od ogzrewnaia szyby przedniej.


[ wiadomość edytowana przez: LobsterMan dnia 2007-11-19 23:57:45 ]
  
 
Hmmmm, ja nie pamiętam już co z czym było, ale zarówno lusterka jak i spryski były z którąś z szyb. Bankowo spryski nie były w momencie psikania płynem, bo choćby to za krótko, a jeśli chodzi o dowód, to za późno już trochę żebym mógł to udowodnić (chyba że spryski zostały na drzewie, bo reszta gdzieś na złomie leży ) ale jak włączałem ogrzewania szyb, to spływał śnieg z lusterek a na około sprsków robiły się ze śniegu jeziorka
  
 
na jedno Ci wyjdzie, bo z tego co napisalem wyzej wychodzi ze i tak beda grzac dopiero podczas pryskania na szybe, jedynie bedziesz mogl sobie wylaczyc i pryskac bez grzania gdzies na forum byl schemat, mozesz dokladnie obczaic, ja podpinalem miernik i bylo eleganckie +12v pod spryskami po przekreceniu stacyjki, wyciagalem tez bezpiecznik, wg schematu, i napiecie ginelo. przewijalem tez instalkje od grzania przedniej szybki w mk5 i ze spryskami nie miala nic wspolnego (chyba ze gdzies w CEB sie laczylo, ale watpie). generalnie nie sprawdzilem tylko co dzieje sie z opornoscia na spryskach podczas spryskiwania szyby, jakos mi to wtedy do glowy nie wpadlo, ale mysle ze to wyjasnilo by juz wsyztsko na temat spryskow z grzalkami

aczkolwiek wiem ze w niektorych eskach byla ciut inna instalka do przedniej szybki. dokladniej to w tych ktore mialy "mala" skrzyneczke z glownymi bezpiecznikami przy aku, wtedy napiecie na szybke szlo jakos inaczej ciutes. ktos keidys na forum nawet o tym wspominal. aczkoliwek watpie zeby spyski rownierz braly w tym udzial...

aha - wiem ze sa ludzie posiadajacy spora literature na tym forum, wiec jesli ktos ma jakis inne schematy elektryczne, najlepiej do mk 6 i 7, to niech jakos udostepni, wrzuci kawalek na forum etc, chetnie przestudiujemy czy wszystko sie zgadza...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Cytat:
2007-11-20 00:08:51, Wojo pisze:
Hmmmm, ja nie pamiętam już co z czym było, ale zarówno lusterka jak i spryski były z którąś z szyb. Bankowo spryski nie były w momencie psikania płynem, bo choćby to za krótko, a jeśli chodzi o dowód, to za późno już trochę żebym mógł to udowodnić (chyba że spryski zostały na drzewie, bo reszta gdzieś na złomie leży ) ale jak włączałem ogrzewania szyb, to spływał śnieg z lusterek a na około sprsków robiły się ze śniegu jeziorka



no wlasnie dlatego bym chcial dowody, bo moze byly rozne wersje spryskow, albo jak cos mam spieprzone, ale u mnie sie zgadza wszystko ze schematem ale nadchodzi zima, wiec bedzie czas aby to wszytsko posprawdzac

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Okej, no to pomysl jest taki, puszczam plusa z po stacyjce ma sie rozumiec, i do przelacznika na szybe przednia aby mozna bylo to kontrolowac. Tera tak jak to wyglada, ktos moze sie orientuje jak wyglada schemat tego przelacznika? co do czego idzie? Chodzi mi o kabelki, jedne od podswietlenia , drugi od diody ze jest wlaczony a reszta? jakby to podlaczyc zostawiajac tylko podswietlenie a dioda zapalalby si ew momencie wlaczenia czyli przejscia napiecia z po stacycjce! To bylby bardzo dobry patent, aha i od spryskow ida dwa kabelki czy to jest tylko plus czy jeszcze moze masa, ale jak ma prad plynac po przejsciu plynu to chyba tylko plus tam jest co?
  
 
  
 
Piekna sprawa! Dziki Surec. Teraz jakos to pokombinuje zeby podlaczyc. Jak to zrobie to jeszcze zostal czujnik poziomu plynu spryskiwacza ale pod to juz mam oryginalna instalacje, tylko podlaczy czujnik z wtyczki, zyda juz mam bo zmienilem licznik na elektronika wiec heh pelna opcja sie szykuje niedlugo!