MotoNews.pl
  

Zbierzność

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ostaniego czasu zauwarzyłęm wieksze zużycie opon przednich na zewnętrznych krańcach. przy maksymalnym skręcie opona nadto sie podwija i idzie krawędzią....moze ktoś wie jaka powinna być zbierżnośc w eskorcie.....
  
 
Ja wiem - PRAWIDŁOWA.
Nie chciałem aby to tak zabrzmiało jak zabrzmiało, ale o tym powinien zadecydować ktoś na stacji diagnostycznej wyposażony w stosowny sprzęt do kontroli i ustawienia zbieżności. Kosztuje to około 50PLN tak więc warto to zrobić, dwie gumy na przód to koszt minimum 200, a i tak skończy się na wizycie w stacji diag.
Powodzenia.
  
 
Z całym szacunkiem Treborski, ale w jakim języku ty piszesz? Błąd ortograficzny już w tytule posta, dalej jeszcze gorzej. Żenada...
  
 
Cytat:
2007-11-19 22:01:33, R_O_Y pisze:
Ja wiem - PRAWIDŁOWA. Nie chciałem aby to tak zabrzmiało jak zabrzmiało, ale o tym powinien zadecydować ktoś na stacji diagnostycznej wyposażony w stosowny sprzęt do kontroli i ustawienia zbieżności. Kosztuje to około 50PLN tak więc warto to zrobić, dwie gumy na przód to koszt minimum 200, a i tak skończy się na wizycie w stacji diag. Powodzenia.



Roy jak zawsze dobrze gada, a o biezpieczenstwie podczas skretu bez zbieznosci juz nie bede wspominal...
  
 
No ta prawidłowa może być rużna....i chyba zależy też od wysokości zawieszenia....bo po włorzeniu niższego zawieszenia nieznacznie poszlo na minus...
ma ktoś książke z ustawieniami..... a moze miał takowy problem???????????????????
  
 
zbieznosci nie ustawia sie z ksiazka tylko z laserowa dokladnoscia na geometrii za 50-70 zł w warsztacie
oczywiscie sa tacy, ktorzy potrafia naprawde dobrze ustawic na "oko" ale nie ma to jak laser...
  
 
Panowie, a ja mam znowu taki problem ze jak robie maksymalny skręt kierownicą to czuje jak coś "bije" tzn wydobywa sie taki dźwięk tyk tyk tyk tyk i jak popuszczę to już tego nie ma. O co kaman??
  
 
Cytat:
2007-11-21 08:46:38, bobas_sk pisze:
Panowie, a ja mam znowu taki problem ze jak robie maksymalny skręt kierownicą to czuje jak coś "bije" tzn wydobywa sie taki dźwięk tyk tyk tyk tyk i jak popuszczę to już tego nie ma. O co kaman??



moze przeguby zaczynaja sie odzywac
  
 
Treborski, no ale co kto ma Ci napisać na pytania "jaka ma być zbieżność"? Tak jak napisał ROY - prawidłowa. Jedź na stację ustawić i tyle. I tak nie wejdziesz pod auto i nie ustawisz, kątów nie masz czym chyba zmierzyć... No chyba że masz laser w garażu, to szacun

Ja jeżdżę raz na jakiś czas nawet jak nie zmieniam nic w zawieszeniu, to raz na rok. Wystarczy solidnie wywalić w dużą dziurę, których szukać nie trzeba, żeby się już trochę pokiełbasiło.

A tyyyrrrranie to raczej nie od zbieżności, a od układu kierowniczego. Zależy jakie to, bo trochę ma każdy essi.
  
 
rozbieznosc kol przednich w escorcie

wartosci do kontroli: 2 +/- 2,5mm
wartosc do regulacji: 2 +/- 1 mm

katow wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i pochylenia kola nie reguluje sie.

ale sam lepiej tego nei ustawiaj
  
 
No dzięki... właśnioe o takie bazowe wartości ustawień mnie chodziło..... się dziwiłem bo mam koła ustawione na 1,5....
( A tak w nawiasie to zawieszenia sportowe powinno się ustawiać nieco rozbierznie od utawień fabrycznych) A Żadna stacje tego nie ustawi ponieważ trzymają sie oni ustaleń Producenta....


Więc pozostaje kontowniczek
  
 
...kątowniczek, którym ustawisz z dokładnością +/- 1mm. Jasne!