MotoNews.pl
3 Opnki 205/45/16 !! prosze o pomoc !! (181122/89) - PT
  

Opnki 205/45/16 !! prosze o pomoc !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

mam pytanie chce zalozyc oponki 205/45/16 i czy przez to iz szersze sa oponki mam liczyc sie z wiekszym spalaniem autka jezeli tak to o ile miej wiecej bo jak nie bedzie drastycznych wzrostow paliwa to sie na nie skusze a i moje autko to Hyundai Scoupe 94r. 1.5 12V 90KM
  
 
witam powiem tak ja w swoim kucyku mam 205/50r15 i nie odczułem aż jakiegoś wielkiego spalania paliwa ani terz lpg jednym mankamętem to jest troche ciężej kręcąca się kierownica jeśli nawet spalanie jest większe to napewno nie jakoś drastycznie a ja raczej swojego autka nie oszczędzam i spala w granicach 9,5 10l lpg a jest on na konwencjonalnym tak że możesz spokojnie je zakładać tylko zwróć uwge czy nie będą ci obcierać zwłaszcza tylne o amorki bo umnie był z tym mały kłopot pozdro
  
 
Szersza opona = większe spalanie. Większa powierzchnia stykania się z podłożem i zarazem większe opory toczenia. Jednak przy zmianach o jeden lub dwa rozmiary, praktycznie nie zauważysz różnic w spalaniu, są naprawdę niewielkie.
Przy większych szerokościach opon (4-6 rozmiarów więcej), spalanie może wzrosnąć do około 0,5 - 1,0 litra na 100 km.
Ale przy takich zmianach szerokości opony wiąże się również zmiana rozmiaru felg.
  
 
Bolls tak wie chce zalozyc 16 calowe alufelgi do tych opon

aha czyli mam liczyc male wieksze spalanie wiecej bo teraz letnie mam 185/65/14" takze nie jest zle dzieki panowie ze wkoncu sie ktos tym zainteresowal a co do tylnych amorkow tak wiem ze moga opcierac sprawdzalem ze warto dystanse wlozyc do tylu 26 mm powinny chyba wystarczyc jak wy sadzicie ??
  
 
Oczywiście wziąłeś też pod uwagę pewne spowolnienie auta?
Nie jest to mocno odczuwalne, ale nie można zaprzeczyć, że większa szerokość opony + większa średnica felgi = gorsze przyspieszenie
  
 
no tak mozliwe ze troche na przyspieszeniu straci ale sadze ze nie wiele w granicach do 0,2 sek tak sadze bo tylko dwa rozmiary wieksze oponki daje i srednice felg
  
 
Nie szkoda ci pieniędzy na takie oponki? 260 zł za opone to duzo... zalozysz 195/50/15 wyjdzie ci 150 zł i komfort ciut lepszy. Rożnicy nie widać golym okiem przy mniejszych autkach. No i pewnie 45-tka gorzej jeździ na koleinach.
  
 
roznice widac golym okiem ....bo robi sie"balon" na 50/15
a czy wy bierzecie pod uwage prowadzenie??
trzeba sie tez liczyc z szybszym zuzyciem elementow zawieszenia...
komfort to jest w accencie na 155/70/13
scoupe jezdzi w seri na gumkach jeden rozmiar wiekszych wiec czemu nie
ktos kto widzial nadkola scoupe na zywo wie o co chodzi
  
 
Co do balonu to zalezy od opony bo 50tka 50tce nie równa.

Ja bym zostal przy oponach jednak mniejszych np 205/50R15 są po 210 zł za jedna nowe najtańsze. (opony.com) a te 205/45/16 280 zł najtansza. Roznica duza zwlaszcza ze rożnice jak widoczne to mało, a komfort przy tańszej wiekszy no i nie nieszczy tak łożysk i zawieszenia.
  
 
Mówicie o profilach jak by to one móiły o wysokości opony profil 50 to 50% z szerokosci opony i przy 175/50 wysokość oponki to zaledwie 87,5mm a przy 235/50 to 117,5mm.
Jazda na polskich drogach na 205/45 wydaje mi sie malo realna i mało przyjemna - ale jak autko ma być tylko "funy" to napewno bedzie fajnie wyglądało.
Z zagrorzeń szerokich i dużych felg to (oczywiście nie chce sie rozpisywać nad zmiana koła czyli załadam ze średnica koła została zachowana)
1) duze felgi sa dość szerokie najczesciej i dodatkowo czasto maja małe et przez co skrajnia zewnętrzna opony jest dość daleka - co pogorsza komfort i bezpieczeństgwo (szarpie keirownicą podczas chamowania i przyspieszania - saczególnie na koleinach)
2) obciazenie łozysk i całego zawieszenia
3) ocieranie o nadkola
To narazie tyle moze później sie rozpiszę
Pozdrawiam.
Misio
PS. jak bys chciał przymierzyć 205/50r16 to zapraszam do Krakowa chociaz to juz o kolejne 5% wieksze kółko
  
 
Cytat:
2007-07-06 22:57:21, _Misio_ pisze:
Mówicie o profilach jak by to one móiły o wysokości opony profil 50 to 50% z szerokosci opony i przy 175/50 wysokość oponki to zaledwie 87,5mm a przy 235/50 to 117,5mm.


Amen Bracie!
Wreszcie ktoś mówi do rzeczy bo już mnie mdli od czytania różnych bzdur na różnych forach na temat opon i ich profili...

Cytat:
Jazda na polskich drogach na 205/45 wydaje mi sie malo realna i mało przyjemna - ale jak autko ma być tylko "funy" to napewno bedzie fajnie wyglądało.


Realna jak najbardziej, ale... z pewnymi zastrzeżeniami.
Jeździłem jakiś czas (2 sezony) na 195/45R16, więc wysokość opony jeszcze mniejsza i dało się, bez bólu, ale... felgi muszą być dobrej jakości, twarde, inaczej szybko będą się nadawać do prostowania.
Druga sprawa to podejście do tematu: czy auto ma służyć mi, czy ja autu, jeśli ja autu to ok , jeśli odwrotnie to niestety. Ja osobiście doszedłem do pierwszego wniosku i ucywilizowałem rozmiar do 195/50R15. Mniej efektownie, ale bardziej efektywnie, nie muszę tak uważać, w zasadzie w ogólnie nie muszę myśleć o kołach w czasie jazdy, a na 16' musiałem myśleć głównie o kołach
Więc tak jak powiedziałeś: duże felgi for fun, lans, szyk i styl, mniejsze do jazdy Ale oczywiście są i tacy co jeżdżą na wielkich felgach na co dzień i nie narzekają, sprawa jak zawsze zależy od konkretnego osobnika

Cytat:
Z zagrorzeń szerokich i dużych felg to (oczywiście nie chce sie rozpisywać nad zmiana koła czyli załadam ze średnica koła została zachowana) 1) duze felgi sa dość szerokie najczesciej i dodatkowo czasto maja małe et przez co skrajnia zewnętrzna opony jest dość daleka - co pogorsza komfort i bezpieczeństgwo (szarpie keirownicą podczas chamowania i przyspieszania - saczególnie na koleinach)


Fajnie, że napisałeś "często", a nie "zawsze".
Bo faktycznie tak jest, ale osoba świadoma, wiedząca na co zwracać uwagę będzie wiedziała jakie felgi kupić żeby ET było odpowiednie.
Ja sporo się naszukałem, żeby kupić z odpowiednim ET i udało mi się znaleźć 7-calowe z ET40 i jest idealnie Choć i tak zawsze znajdzie się ktoś kto powie, że ET jest za skromne, ale ja swoje wiem Przy 38 już przycierało A z drugiej strony szerzej rozstawione koła to większa stabilność w łuku, należy też o tym pamiętać!

Cytat:
2) obciazenie łozysk i całego zawieszenia


Znów mogę Ci tylko zawtórować: święta racja!
Im większa masa nieresorowana tym gorzej, znów każdy świadomy użytkownik samochodu, który chce zmieniać koła powinien o tym wiedzieć, niestety nie pozostaje nic jak się z tym pogodzić, albo podejść bardziej kompromisowo, albo... kupić dużo droższe dużo lżejsze felgi...

Cytat:
3) ocieranie o nadkola


No właśnie, znów trzeba wiedzieć czego szukać

Cytat:
To narazie tyle moze później sie rozpiszę Pozdrawiam. Misio PS. jak bys chciał przymierzyć 205/50r16 to zapraszam do Krakowa chociaz to juz o kolejne 5% wieksze kółko



Fajnie, że jest sporo ludzi, którzy tak jak Ty wiedzą o czym piszą
Pozdrowienia!
  
 
Ja jedynie mogę się podzielić swoim rozmiarem opon w Scoupe 205/50/16 i jest dobrze, jeżeli auto ma twardsze zawieszenie, niższy środek ciężkości, a przede wszystkim większą MOC to wysoka opona jest pierwszym problemem w zakrętach. W starym autku Mazda 323f pewnego razu na zakręcie opona wystrzeliła mi z felgi i musiałem odwiedzić wulkanizarota na dojazdówce OBCIACH
  
 
To ja tez dorzuce pare groszy
Sa rozne wagi aluskow, jezeli znajdzie sie model o bardzo niskiej wadze (kiedys przegladalem stonke na ktorej byly wagi roznych modeli felg i w jednym rozmiarze feli mozna zauwazyc duze roznice wagowe) mozna spodziewac sie nawet polepszenia!!! osiagow i mniejszego obciazenia amortyzatorow (lozyska to juz inna historia) w stosunku do fabrycznego rozmiaru... nie sa to tylko moje przemyslenia kiedys chyba na discovery o tym bylo
Pozdro
  
 
Faktycznie ale chyba jak sobie kute felgi zamówisz bo te zwykle nawet jak się różnią waga to i tak są cięższe niż stalowe 13-tki z oponą no ale faktycznie roznca wag jest istotna. A waga alusa to podstawa istnienia ( z tech. punktu widzenia), o której już chyba nikt nie pamięta.
  
 
Jak już się zdecydujesz ma te oponki to zapodaj może parę fotek i powiedz czy w twoim mieście są drogi na takie oponki i jakie masz wrażenia z jazdy w zakrętach i na dziurach
  
 
W SCoupe bardzo dobrze sprawdzają się 195/45/R16, zaje....a jazda, zakręty można ciąc jak masło. Na zimę dopasowałem 185/55/R15. Rozmiary te dopasowane były wg. katalogu, żeby licznik nie przekłamywał.