Tylne przeciwmgłowe nie gaśnie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

W moim Escorcie 5d nie działała tylna wycieraczka i ogrzewanie tylnej szyby, ale za to przeciwmgłowe świeciło się cały czas. Przeczyściłem styki w klapie papierem ściernym i wycieraczka zaczęła chodzić (dość powoli), przycisk od ogrzewania zachowuje się poprawnie - po wciśnięciu słyszę pyk od przekaźnika (?) i zapala się diodka, nacisnę drugi raz i diodka gaśnie. Natomiast tylne przeciwmgłowe nadal się świeci cały czas, za wyjątkiem momentu, kiedy wyłącznik jest przyciśnięty. Po wyjęciu żarówki diodka w wyłączniku dalej sygnalizowała palenie się tylnej lampy. Włożyłem z powrotem żarówkę, wyjąłem bezpiecznik. Lampa nie świeci, wyłącznik nie świeci.

W archiwum udało mi się znaleźć tylko o nie zapalających się przeciwmgielnych tylnych - mój problem jest odwrotny. Czy to może jest wina włącznika? Może jakiś przekaźnik jest do tego? Niestety nie mam instrukcji od Escorta i nie mogę sam sprawdzić, czy taki przekaźnik występuje. Może jakieś zwarcie?

Z góry dziękuję za szybką pomoc.

pozdrawiam
karbar

[ wiadomość edytowana przez: karbar dnia 2007-11-25 12:50:59 ]
  
 
Z dużym prawdopodobieństwem to przekaźnik.

Jeżeli po wciśnieęciu zapala się światło i dioda tzn że wszystko gra.

Natomiast jeżeli wyłaczasz światło i diodka gaśnie, znaczy wyłacznik zadziałał i rozłączył obieg sterowania przekaźnikiem.

Dlaczego przekaźnik nie rozłączył prądu do żarówki? Wygląda na to, że jest uszkodzony.

Przekaźnik przeciwmgilnych jest troszkę inny od pozostałych, bo ma w sobie tranzystor przekazujący prąd sterowania przekaźnikiem.

Wg mnie spróbuj go wymienić. Używka nie będzie droga. Wcześniej pożycz, żeby sprawdzić czy aby na pewno to to.

Apropos wycieraczki i ogrzewania szyby- wycieranie styków papierem daje efekt ale na krótko. Trzeba opuścić klapę na zamku żeby styki były lepiej dociskane lub podnieść styki podkładając jakąś podkładkę ok 1mm.
  
 
Cytat:
Apropos wycieraczki i ogrzewania szyby- wycieranie styków papierem daje efekt ale na krótko. Trzeba opuścić klapę na zamku żeby styki były lepiej dociskane lub podnieść styki podkładając jakąś podkładkę ok 1mm.



Wymieniając dzisiaj zamek, trochę obniżyłem klapę, więc myślę, że będzie dobrze.
Co do przekaźnika - jak on jest oznaczony? W życiu nie dobierałem się do puszki z przekaźnikami, chciałbym wiedzieć, co zastane. Dwie essinki w rodzinie, więc podmiana przekaźnika nie będzie problemem.
  
 
To zależy jaką masz skrzynkę bezpiecznikóe ale raczej jest R19 (brązowy, może być też zielony).

Jak już dojdziesz do niej na tyle, ze bedziesz miał w zasięgu przekaźniki to włącz przeciwmgielne i będziesz wiedział który "pyka". Wystarczy wyjąć i zamienić.
  
 
Cytat:
Jak już dojdziesz do niej na tyle, ze bedziesz miał w zasięgu przekaźniki to włącz przeciwmgielne i będziesz wiedział który "pyka". Wystarczy wyjąć i zamienić.



No właśnie nie - przy przyciskaniu przeciwmgłowych nic nie pyka. W drugim Essim pyka.

Mówiłeś, że przycisk odłącza sterowanie przekaźnika, a diodka sygnalizuje wlaczenie obwodu, ktory uruchamia przekaźnik. Dobrze zrozumiałem? To może wina leży po stronie przycisku? Bo świeci się diodka (obwód zamknięty), mimo braku żarówki w kloszu.
  
 
Napisałeś, że po wciśnieciu słyszysz pyk przekaźnika.

Jeżeli po wyłaczeniu przycisku dioda gaśnie to znaczy że włacznik powinien być dobry, bo rozłacza obwód.

Prad do żarówki płynie poprzez przekaźnik innym obwodem niż dioda na włączniku.

Włącznik i dioda to obwód sterujacy przekaźnikiem i wygląda na działający poprawnie. Wyłącznik zamyka obwód sterowania i go rozłącza.

To co się dzieje z żarówką w kloszu to odrębny obwód. Jeżeli styki przekaźnika się zwarły lub tranzystor podtrzymuje prąd w cewce elektromagnesu to żarówka będzie świecić non stop.

A takie pytanie: przeciwmgielne gaśnie jak wyłaczysz światła mijania?

  
 
Nie, nie. "Pyk" to jest przy włączaniu grzania. Włącznik przeciwmgłowych jest "niemy". Jak wyłączę światła mijania na pewno gaśnie dioda we włączniku - więc światło raczej też. Tylne przeciwmgielne nie pali się tylko i wyłącznie w momencie, kiedy trzymam przycisk wciśnięty(dioda wtedy też gaśnie). Jak puszcze, zapala się zarówno dioda jak i światło.
  
 
Jak chcesz możesz łatwo sprawdzić włącznik (łatwiej niż przekaźnik) - wyjmij go i zamień z włącznikiem z drugiego wózka.
Masz tą komfortową sytuację że masz dwa wózki pod reką.
  
 
Cytat:
Masz tą komfortową sytuację że masz dwa wózki pod reką.



Tutaj zonk - bo w jednym mam tylko tylne przeciwmgielne, a w drugim są jeszcze z przodu halogeny. Co do przekaźnika lekka kiszka. Ojciec zabronił wykręcania czegokolwiek z działającej sztuki

Dobra - dzięki - mam dwa punkty do sprawdzenia. Jak będę miał czas to się pobawię i dam znać co i jak.