[WRC] PILNE - diagnostyka silnika Omega B 2,5TD (X25TD)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej!
Chciałbym sprawdzić dokładnie silnik w Omedze B 1996 rocznik, silnik 2,5TD X25TD
Auto pali w mieście około 10-11l/100km, rasa 7,5-8l/100km.
Silnik pracuje czysto. Jednak zauważyłem że brak mu mocy, zwyczajnie muli (wciskam pedał gazu i nie ma szybkiej reakcji (silnik wchodzi na obroty ale nie przekłada się to na dobre przyśpieszenie. Zdarza się że jeśli auto stoi lekko pod górę, ewentualnie musze podjechac pod niewielki prawężnik, muszę dodac mocniej gazu i powoli odpuszczać sprzęgło bo inaczej gaśnie! Nie wiem czy to wina nastawnika pompy, czy może skończyła się turbina albo jeszcze coś innego.
Podpowiedzcie proszę gdzie podjechać. Musze zrobić dużą trase i chciałbym mieć kilka koni pod maską, a tak mam muła.
Wysłałem prośby o pomoc na kilka forów, moze sie uda coś szybko zrobić.
Z góry dziekuję za wszelkie konstruktywne rady.
Pozdrawiam
  
 
wstaw chipa- nie poznasz auta. Ale przestrzegam przed gownami typu Powerbox itp. Jakis kolega z Wrocka chipy wstawia..Autoseba? Sorki jesli pomylilem.
pozdrawiam
  
 
Ale silnik to masz chuba U25, anie X25, no chyba, że była robiona przekładka. Ni grzebał Ci tam ktoś, u mnie kiedyś podłączyli, źle wężyki z podciśnienia i efekt był podobny.
  
 
Co jak co, ale w '96 juz czasem wypuszczali X. Jeszcze ktos w klubie ma z tego roku X zamiast U, a przekladki nie mial...
  
 
Cytat:
2007-11-21 23:52:12, pxj pisze:
Ale silnik to masz chuba U25, anie X25, no chyba, że była robiona przekładka.


Zdecydowanie mam X25TD. Muszę posprawdzac te wężyki i wyczyścić sam elektrozawór podciśnienia turbiny. Tylko nie mam rysunku jak one powinny być prawidłowo podłączone.
Możecie poratować jakimś schematem?
Pozdrawiam.
  
 
Było na forum włącznie ze zdjątkami, który gdzie wpiąć.
  
 
Cytat:
2007-11-22 16:32:35, gieroy pisze:
Było na forum włącznie ze zdjątkami, który gdzie wpiąć.


Dziękuję stary. Pomogłeś mi bardzo.
Już wszystko wiem, tylko dzięki Twej uprzejmości.
Życzę Ci miłego dnia.
  
 
Cytat:
2007-11-22 21:06:47, ElwoodWroclawiak pisze:
Dziękuję stary. Pomogłeś mi bardzo. Już wszystko wiem, tylko dzięki Twej uprzejmości. Życzę Ci miłego dnia.


Jak masz problem to odsylam Cie do kasia@bravo.pl - tam napewno Cie wysluchaja.
  
 
Cytat:
2007-11-22 21:29:08, admeen pisze:
Jak masz problem to odsylam Cie do kasia@bravo.pl - tam napewno Cie wysluchaja.


Jasne że mam, bo chciałbym szybko zrobić auto a nie mam zbyt wiele czasu bo pracuję do późna a wyjazd się zbliża.

Szkoda tylko ze coraz częściej znajdują się na tym forum miszczowie w odsyłaniu do szukacza.
Nie pytałem o duperelę w stylu jaki olej do Omy, tylko o konkretną pomoc.

W każdym razie, Tobie też dziękuję za odruch pomocy i przepraszam że musiałeś oderwać się od lektury Bravo Girl.
  
 
Cytat:
2007-11-22 21:54:42, ElwoodWroclawiak pisze:
Jasne że mam, bo chciałbym szybko zrobić auto a nie mam zbyt wiele czasu bo pracuję do późna a wyjazd się zbliża.


Przepraszam za kolegów. Wiesz, my nigdzie nie pracujemy, tylko siedzimy zwarci przed komputerem całe dnie, aby jak tylko ktoś taki jak Ty napisze posta, od ręki mu odpowiedzieć wyczerpująco. Mało tego, chyba też otworzymy warsztat non-profi, abyś nie musiał się męczyć i pisać postu - po prostu przyjedziesz a my wszystko naprawimy...
Może coś jeszcze możemy dla Ciebie zrobić??
  
 
Jak chcesz miec szybko gotowe auto to jedz do mechanika
a nie czekaj az Ci tu ktos laskawie odpisze
na pomoc ludzi z forum raczej bym nie liczyl...
  
 
Cytat:
2007-11-22 22:11:13, ilku pisze:
Może coś jeszcze możemy dla Ciebie zrobić??


Moze poratowac schematem o ktory grzecznie poprosilem. Bo szukalem go od rana i niestety nie moge odkopac w szukaczu.

Generalnie mialem nadzieje ze ktos moze wyciagnac to np. z TIS, albo ma w kompie bo przerabial ten temat.

Przepraszam ze oderwalem szanownych kolegow od waznych zajec swa idiotyczna prosba
  
 
Zauwazylem ze ile razy piszesz posta na forum to jest z tego draka
a do tego piszesz cos tylko wtedy kiedy potrzebujesz pomocy...

ale zapracowany jestes fest to cie tlumaczy...

Cytat:
Moze poratowac schematem o ktory grzecznie poprosilem. Bo szukalem go od rana i niestety nie moge odkopac w szukaczu.




Zobacz na glownej stronie kto ma teraz dyzur w pomaganiu

ilku mial po poludniu ale widac olal Twoj temat

PS. Ilku jeszcze jeden taki numer i sie pogniewamy
  
 
ło rany to masz problem. Zobacz jak jest podlaczone i po wyczyszczeniu podlacz tak samo. Bo chyba samo sie nie przestawia??? Jak Ci spadlo cos to podlacz tam gdzie brakuje, jak podlaczysz inaczej to w wiekszosci przypadkow nic sie nie stanie, co najwyzej moze jeszcze gorzej jezdzic. Samo zreszta nic nie spada, wiec prawdopodobienstwo ze spadly dwa na raz jest minimalne i nie licz na to. Kabelkow i wezykow jest tam raptem 3 czy 4 wiec wielu kombinacji nie ma, tymbardziej ze pewnie wszystko jest na swoich miejscach.

Zastanawia mnie jednak co to jest "elektrozawor podcisnienia turbiny" - no o czyms takim to nie slyszalem, ale ja wogole malo slyszalem...
  
 
Cytat:
2007-11-22 22:31:47, Pabelo pisze:
Zauwazylem ze ile razy piszesz posta na forum to jest z tego draka a do tego piszesz cos tylko wtedy kiedy potrzebujesz pomocy...



Nie do końca łapię kiedy to moje posty wywoływały draki, ale skoro mówisz znaczy wiesz.
  
 
Wow nieładnie nie zaglądałem na forum a tu znowu dyrektor się pojawił. Nie chce mi się za bardzo gderać bo znaleźli się koledzy, którzy musieli przypomnieć o pewnych zasadach ale swoje pięć groszy wrzucę. Słuchaj przyjemniaczku nie waruję przy kompie cały dzień z tą myślą aby udzielać wyczerpujących informacji niegramotnym, którzy nie potrafią wykrzesać z siebie za grosz inicjatywy. Podałem Ci tę informację ze 100% pewnością gdyż temat niedawno gościł na topie. Reszta należy do Ciebie a jak tego nie potrafisz zatrudnij agentkę to może prócz obsługiwania wyszukiwarki zrobi coś ekstra.
  
 
Zaponiałem jaśnie panu linkó podać:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=13873&c=0&hq=brak+mocy&f=9
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=189050&c=0&hq=schemat&f=9
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=78437&c=0&hq=brak+mocy&f=9
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=121722&c=0&hq=brak+mocy&f=9
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=149672&c=0&hq=brak+mocy&f=9
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=110432&c=0&hq=duze+spalanie&f=9
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=155712&c=0&hq=brak+mocy&f=9
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=181343&c=0&hq=&f=9
To skromna część tego co jest na forum. A gdzie we Wrocławiu warsztaty - jest dział rekomendacje. Kurewsko słabo się starałeś szukać jeżeli w ogóle to uczyniłeś?


[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2007-11-24 10:16:29 ]
  
 
Dziękuję Gieroy.
Fakt nie dotarłem do tych wątków. Pewnie źle szukałem.
Moja wina.
Wszystko co mi się udało znaleźć dotyczyło przepływomierza i problemów z turbiną oraz padniętym EGR.

W kazdym razie. Mój błąd.
Na usprawiedliwienie mam tylko to, że mając mało czasu musiałem oblecieć mechaników i jednoczesnie nie mogłem nic znaleźć pasującego w historii postów.

reasumując:
- Diagnoza wstępna dwóch mechaników (z działu rekomendacje) padająca turbina oraz przepływomierz. Obaj wycenili naprawę na około 2,5tys zł.
- Faktycznym problemem okazały się dwa sparciałe wężyki (jeden od EGR drugi od kolektora dolotowego) oba puszczały lewe powietrze. Po wymianie na nowe (na razie zwykłe przelewowe, ale podobno ze względu na zbyt dużą giętkość nie powinno się ich stosować w instalacji vacum) auto odżyło. Spokojnie leci 180 na autostradzie.
- Jedna dygresja, specjalnie umieściłem ten wątek w duperelach żeby nie zaśmiecać forum ogólnego. Szukałem (źle jak się okazało) w archiwum postów. Generalnie bardzo mi pomogłeś i za to dziękuję. Wiem że jest wiele pytań na forum o rzeczy które 'były', ale czasami warto podrzucić, jak Ty to zrobiłeś, linka i podrzucić zjebkę, niż tylko człowieka uraczyć słodkim, sp...j, było radź se sam baranie. Nie piszę tego żeby się usprawiedliwiać, bo wiem gdzie popełniłem błąd w wyszukiwaniu, chodzi mi jedynie o ogólną tendencję.
Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam
PAX
  
 
Elwood s...j nie było na tym forum i nie będzie. Ale do rzeczy z tą turbiną ja bym się tak nie zrzymał. Najważniejsze, że masz już pewien sukces. Najpierw elektronika i połączenia do sprawdzenia a póżniej takie sprawy jak turbina.