Słabe ładowanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Tak jak w temacie, na mierniku pokazuje mi ładowanie 13 a powinno 14,5. Aku wymieniony na nowy bo stary zdechł, alternator sprawny. Mech mówił coś o jakimś przekaźniku który reguluje napięcie ładowania ale nie bardzo wiem czego właściwie sszukać ?
Jakieś pomysły?
  
 
Jak mierzysz?
  
 
Cytat:
2007-12-19 01:25:39, katanos pisze:
Witam. Tak jak w temacie, na mierniku pokazuje mi ładowanie 13 a powinno 14,5. Aku wymieniony na nowy bo stary zdechł, alternator sprawny. Mech mówił coś o jakimś przekaźniku który reguluje napięcie ładowania ale nie bardzo wiem czego właściwie sszukać ? Jakieś pomysły?



Regulator napięcia. W starszych V-kach uzyskanie takiego napięcia ładowania (pow.14 V) jest problematyczne. Dużo mas i trzeba się porządnie napracować, aby było prawidłowe. Niedawno w mojej byłej już V-ce siadł aku. Po doładowaniu aku wystarczyła godzinka jazdy i nie mogłem już uruchomić auta. Sprawdzony i wymieniony regulator napięcia. Przed wymianą bez obciążenia dawał 13,4 a pod obciążeniem poniżej 13 V. Po wymianie bez obciążenia 14,2 V, z obciążeniem 13,7 V. Zostawiłem tak jak było, chociaż jeśli bym wymienił klemy, sprawdził i oczyścił wszystkie masy to napięcie powinno wrócić do normy.
  
 
Wczoraj u kuraka na pelnym obciazeniu uzyskalismy 14.3 wynik chyba zadowalajacy. U mnie jest prawie identycznie. Wymiana regulator napiecia. wyczyszczenie wszystkich kabli i klem dało naprawde wiele. pradowy od alternatora idzie bez posrednio do aku. masa jest na silniku. a z silnika idzie gruby kabel zaraz za kołem pompy wspomagania i jest przykrecony bodajrze do łapy i do aku.

Topran Regulator.
W inter-carsie orginal kosztuje 100 zł

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-12-19 09:34:47 ]
  
 
Serdeczne dzięki koledzy. Zamawiam i wymieniam, sądząc po waszych przejsciach ,nie może być pomyłki.
Pozdrawiam