MotoNews.pl
  

FSO Polonez 1.4 16V GLi - rocznik 1996.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Historia OLOneza EVO V zaczeła sie od aukcji na Alledrogo. NASZ CZŁOWIEK w Gliwicach obejrzał go i stwierdził że można zaryzykować przyjazd. Na miejscu naszym oczom ukazał się biały Poldorover. Jako okrasa do surowej klasycznej linni były:
- felgi 6x13” ET13mm
- siedzenia relax + 1 dodatkowy grok (w kolorze czerwonym.)
- mniejsza kierownica
- LPG II gen
- koła zimowe, bagażnik na rowery

Niestety okazało sie że w bryczce skończył sie przegląd i nie zostanie przetestowana na „katowickiej” w drodze do Wawy. Na odbiór i podpisanie umowy umówiłem się na następny dzień w Wawie.
Nie skażony jeszcze moimi pomysłami Pold wyglądał tak:


Przed zlotem pod Starachowicami został zastosowany pierwszy pakiet zmian (z EVO IV)
Jak widać na zdjeciach były to:
- koła motylki z oponami 195/60R14
- atrapa Orciari z halogenami
- czarne słupki
- białe lampy tył
- białe kierunki przód.
- ścięcie sprężyn o 1 zwój
- amorki monroe.
- naklejki klubowe


Jakiś czas póżniej przypadkowe wylanie płynu do mycia silników na tylnym siedzeniu pociągneło za sobą lawinę wydarzeń. Wyjąłem tylne siedzenia, dywaniki, przednie siedzenia, deskę, wygłuszenia... Zaczeła się trwająca 5 weekendów przeróbka elektryki.


Po wszystkim EVO V było bogatsze o:
- elektryczne szyby przód z domykaniem
- elektryczne lusterka z podgrzewaniem
- inny alarm
- poprawiony centralny zamek
- wygłuszenie środka
- podniesienie deski rozdzielczej z wysokości kolan
- czerwone pasy bezpieczeństwa na przód
- przyciemnienie szyb
- różne wynikające z doświadczenia przeróbki elektryki
- poprawione obwody dodatkowych reflektorów
- elektryczna regulacja reflektorów
- kontrolery oświetlenia z PLUS-a
- 3 STOP
- obwód dodatkowego spryskiwacza
- rozbudowane oświetlenie wnętrza (15 nowych punktów świetlnych)
- kontrolki czego sie tylko dało (ok 40 szt)
* pozycyjne
* mijania
* drogowe
* halogeny góra
* halogeny dół - dwukolorowa p.mgiel (ziel)/dalekos(nieb)
* pmg. tył
* awaryjne
* szyba
* ogrz lusterek
* sygn grzania siedzeń
* włączenie lewego siedzeniai ogrz. LED
* właczenie prawego siedzenia ogrz. LED
* sygnalizacja przepalonej żarówki LED
* ciśnienie oleju
* temp silnika - sygnalizacja właczneia wentylatora chł
* kierunek L
* kierunek P
* STOP
* zużycie klocków
* ładowanie
* ręczny
* niski poziom płynu hamulcowego
* check - immo.
* pasy - niezamknięty centralny bo i tak zawsze zapinam
* bagnet - dubel ciśnienia oleju - niedługo bedzie jako jedyna (zmiany )
* działanie świateł stop
* 2 kolory - niski poziom płyny chł (czerw) / właczenie zdalne went chłodn (pomarańcz)
* 2 kolory niski poziom płynu w dolnym zbiorniku sprsk (żółta) / załączenie pompki z dolnego zbiorniczka
* 2 kolory rezerwa Pb (żółta) / rezerwa LPG (niebieska)
* działanie tylnej wycieraczki - zielony LED
* działanie pompki sprysk reflektorów - żółty LED
* alarm - czerw LED
* we właczniku centralnego - kontrolka niezamknięcia centralnego (dubel)
* kontrolka LPG
* zadziałanie el-zaworu filtra par paliwa
* działanie pompu paliwa
* zadziałanie grzania sondy lambda

UFF Dwukolorowe sązrealizowane za pomocą jasnego LED-a obok żarówki. Światło LED-a przebija sie przez kolor filtra kontrolki.

- właczniki pozwalające na kontrolę nad wszystkim – wymagały rozbudowanych gniazd.
* światła
* odłączenie oświetlenia wnętrza
* halogeny dół 3 poz. - przeciwmgielne/off/dalekosiężne
* halogeny góra
* pmgl. tył
* lusterka ogrz
* szyba ogrz
* regulacja świateł (płynny)
* dmuchawa
* awaryjne (czerwony)
* przełącznik pompek spryskiwacza
* włącznik spryskiwacza reflektorów
* wycieraczka tył (z czasówką)
* ogrzewanie siedzenia lewego
* ogrzewanie siedzenia prawego
* sterowanie centralnym zamkiem
* zdalne właczenie wentyl. chłodnicy
* odcięcie domykania szyb alarmem
* odcięcie zasilania tylnych szyb elektr (opcja )
- dodatkowe wskaźniki: temp i ciśn oleju, woltomierz, wakuometr, skład mieszanki, ciśnienie paliwa. – częściowo w dodatkowym daszku.

W tzw. międzyczasie dołożyłem spoiler „prawie Orciari”, lampy tylne częściowo zostały pomalowane na czerwono. Do zawieszenia dołączył stabilizator tylny, hamucle z przodu zmieniły się w truckowskie (tarcza 260mm), przepustnica nie ma ogranicznika, wydech został zrobiony na tłumikach przelotowych (1 z rovera, 2 seria, 3 z 125p). Udało mi się kupić układ wspomagania kierownicy ZF przystosowany do silnika 1.4. Założyłem ogrzewane czerwone siedzenia IG standardt.

Okazało sie że EVO V ma bliźniaka - Kraskowóz

Wreszcie EVO V mi zbrzydło. Albo Jaguar albo Orciari. Ze względów ekomomicznych wygrało Orciari. Tylko pod zderzaki + pomalowanie progów. Musze zrobić VT i sprawdzić jak by sie przezentował na pełnym malowanym czarny/biały orciari.Na fotkach EVO V FL – faza1

Dopełnieniem Face Liftingu EvoV było pomalowanie wewnątrz reflektorów i kierunków przednich na czarno oraz FELGI.  W słusznym rozmiarze 7x15” i ET12mm. Do nich opony 195/50R15 Cały czas jeżdżę obawiając sie o całośc nadkoli. Trzeba bedzie wreszcie utwardzić zawieszenie.


W planach bliższych:
- spreżyny Truck (-2zw)
- 3 pióro i obniżony resor
- dodatkowy zbiornik sprysk przód
- pełne dwukolorowe orciari.
- spryskiwacz reflektorów,
- dalsze wygłuszanie
- wskaźniki ciśnienia w ukł chłodzenia, amperomierz, temp powietrza w dolocie, temp oleju w skrzyni biegów i moście.


Mniej realne, ale pomysł jest:
- 1.8 16V, montaż głowicy z poprawionymi kanałami
- klima
- wentylowane tarcze,
- może ABS od TIPO/Tempra
- szyby el. tył,
- wycieraczki reflektorów,


[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2006-12-07 11:25:35 ]
  
 
Gratulowac gratulowac!!! Ladniutki Caro no i z Roverkiem Tez sie musze przelamac i o swoich cos napisac...

EDIT -> Dalsze modyfikacje rozumiem oprocz jednej - ABSu... Od czego mialbys zamiar zaadoptowac??


[ wiadomość edytowana przez: adamdn dnia 2006-12-06 21:09:22 ]
  
 
piekny

powodzenia i wytrawałosci w dalszych przeróbkach
  
 
Cytat:
2006-12-06 21:05:58, adamdn pisze:
Gratulowac gratulowac!!! Ladniutki Caro no i z Roverkiem Tez sie musze przelamac i o swoich cos napisac... EDIT -> Dalsze modyfikacje rozumiem oprocz jednej - ABSu... Od czego mialbys zamiar zaadoptowac?? [ wiadomość edytowana przez: adamdn dnia 2006-12-06 21:09:22 ]

Abs- kiedys był na allegro polut z tym układem zdajsie od fiata tipo.Facet cos pisał ze nie mozna założyć felg oryginlanych dlatego były 14 calowe aluminiowe.Silnik był niby 2.0 lancia.....a auto było ze śląska.
  
 
Blizniaki Bez przerobek tez byl ladny ale po tez niczego sobie Pasuje do niego przydomek EVO Pozdrawiam
  
 
Przesliczny Polonez przerabiany w jak najlepszym stylu. Do tego jest w łapach gościa, który sie na tym wszystkim zna wyśmienicie.
No i ma tylko jeden punkt świetlny mniej niz UFO, hehe! A potem pieprzą w NDW, że w Warszawie na Zaciszu z dużą prędkościa przemieszcza się dziwny obiekt, a to tylko Olo w Polonezie.
  
 
Jestem pod wrażeniem. Prosimy fotki wnętrza !
Cytat:
kontrolki czego sie tylko dało (ok 40 szt)
- właczniki pozwalające na kontrolę nad wszystkim (ok 20 szt)


jakieś szczegóły ?
  
 
Cytat:
2006-12-06 21:23:39, pablo_fso pisze:
Jestem pod wrażeniem. Prosimy fotki wnętrza ! jakieś szczegóły ?



OLO ma np. przycisk wlaczajacy/wylaczajacy huczenie mostu, itp itd

Krotko mowiac kazda para reflektorow ma swoj wlacznik, kazdy fotel oddzielny przycisk ogrzewania itd.
  
 
Ziom nosek nawet miałes bez rdzy!
  
 
OLO zapodaj foty wnętrza , straśnie mnie interesi jak wygląda taka ilość guzików , guziczków , lampek , lampeczek i innych pstryczków-elektryczków we wnętrzu Poloneza , pisałes równiez coś o podwyższeniu deski rozdzielczej

A poza tym bo metamorfoza bomba, ostatnie zdjęcie z tymi 15` felgami no to poprostu miód-malina...
  
 
Pikny poldek! Ciekawie przerobione tylne lampy - oryginalny pomysl.
Piszesz, ze zamierzasz zamontowac spryskiwacze reflektorow. Wlacznik juz zamontowales przy okazji modyfikacji elektryki co swiadczy o prawidlowym podejsciu do sprawy. Wersja rozwojowa

Olo, na felgach masz ET13. U mnie jest ET20 i jest w sam raz. Kolka nie wystaja poza obrys budy. Dziwne, bo u Ciebie jest tak samo, chyba ze zdjecia tego nie oddaja. Jak z przycieraniem o nadkola. U mnie problem wystepuje przy maks obciazeniu i tylko z tylu.

No i zapodaj foty wnetrza.
  
 
Cytat:
2006-12-07 09:50:44, Senn_PTK pisze:
Pikny poldek! Ciekawie przerobione tylne lampy - oryginalny pomysl. Piszesz, ze zamierzasz zamontowac spryskiwacze reflektorow. Wlacznik juz zamontowales przy okazji modyfikacji elektryki co swiadczy o prawidlowym podejsciu do sprawy. Wersja rozwojowa Olo, na felgach masz ET13. U mnie jest ET20 i jest w sam raz. Kolka nie wystaja poza obrys budy. Dziwne, bo u Ciebie jest tak samo, chyba ze zdjecia tego nie oddaja. Jak z przycieraniem o nadkola. U mnie problem wystepuje przy maks obciazeniu i tylko z tylu.


Lampy - chce jescze trysnąć kierunek i cofkę na ciemno - inspiracjabyły lampy opli.
Spryskiwacze - miałem w evo IV i w tej cwili blokuje mnie tylko montaż plusowskiego zbiorniczka (2 pompki i czujnik poziomu)
Felgi mam ET12 czyli 8mm na zewnątrz w stosunku do Twoich. Przy obciażeniu tyłu trzasną nadkola.
Fotki wnętrza zrobię dziś.
  
 
Jak chcesz trysnac jak juz sa ciemne (patrz fotka na przystani jachtowej), a swoja droga to bardziej podoba mi sie jak sa bialo czerwone tak jak na tej fotce wyzej.

Zapomnialem jeszcze sie spytac czy nie boisz sie mandatto za te przednie szybki
  
 
Miodny tak jak wspominalem ostatnie zmiany daly zajebisty efekt duzo pisac...jest przekurwisty i tego Ci gratuluje
  
 
Cytat:
2006-12-06 21:27:14, adamdn pisze:
OLO ma np. przycisk wlaczajacy/wylaczajacy huczenie mostu, itp itd Krotko mowiac kazda para reflektorow ma swoj wlacznik, kazdy fotel oddzielny przycisk ogrzewania itd.

Dlaczego tego przycisku nie montowali fabrycznie
  
 
Cytat:
2006-12-07 12:14:00, Senn_PTK pisze:
Jak chcesz trysnac jak juz sa ciemne (patrz fotka na przystani jachtowej), a swoja droga to bardziej podoba mi sie jak sa bialo czerwone tak jak na tej fotce wyzej. Zapomnialem jeszcze sie spytac czy nie boisz sie mandatto za te przednie szybki


To co widać na przystani to wersja studyjna z przyklejoną i już odłażącą folią do szyb.
Strach jest. Jeszcze nikt sie nie czepiał.
  
 
Cytat:
2006-12-07 16:47:13, SeBa89 pisze:
Dlaczego tego przycisku nie montowali fabrycznie



Bo byl za drogi
  
 
kurde... to jest prawdziwe EVO wśród Poldków świetne auto, super ciekawe przeróbki... chyba mój ideał naprawde świetnie go zrobiłeś... jakbyś sprzedawał kiedyś to...
  
 
Cytat:
2006-12-07 19:41:55, cendra pisze:
... jakbyś sprzedawał kiedyś to...


To bedzie goły jak każdy sprzedawany
  
 
Cytat:
2006-12-08 08:52:45, OLO pisze:
To bedzie goły jak każdy sprzedawany

tez prawda