Felicia 1,6 - wysokie obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich i proszę o radę. Auto felicia 1.6 mpi silnik AEE 151000 km, instalicja LPG II? generacja sterownik landi,reduktor lovato nie wiem czy był kiedykolwiek regenerowany, instalacja jest z 2001r. Problem polega na tym,że podczas jazdy na LPG obroty zwieszają się na 2000 czasem na 2200 ma to miejce również na biegu jałowym i w czasie postoju przy wciśniętym sprzęgle, problem znika dopiero gdy właczy się wentylator,auto zachowuje się wtedy poprawnie do momentu gdy temp. silnika nie spadnie do ok. 80 st. Na benzynie auto lekko szarpie przy wolnej jeździe obroty ok 1500-1800 podczas delikatnego dodawania i ujmowania gazu. Była czyszcona przepustnica, silniczek krokowy ten od gazu jest odłączony i wstawione pokrętło.Przewody,świece,filtr powietrza i gazu są wymienione przejechane ok 2000 km. Co może powodować takie zachowanie auta centralka LPG, uszkodzony sterownik silnika, czujnik temperatury jeszcze coś innego??? Jeszcze jedno na benzynie obroty lekko falują mniej przy
nierozgrzanym silniku przy 90 st 1000-800. Z góry dziękuję za rady.
  
 
Trza zaprogramować przepustnicę (po czyszczeniu) VAG-iem
  
 
Cytat:
2007-11-10 16:32:48, omegolotC30NE pisze:
Trza zaprogramować przepustnicę (po czyszczeniu) VAG-iem

OmegolotC30NE dzięki za radę, ale przepustnica była programowana i nic to nie zmieniło, masz może jeszcze jakieś pomysły
  
 
to cosik jest nie tak.
Cytat:
Jeszcze jedno na benzynie obroty lekko falują mniej przy
nierozgrzanym silniku przy 90 st 1000-800. Z góry dziękuję za rady.


czujnik/i temperatury? sonda lambda?
Cytat:
podczas jazdy na LPG obroty zwieszają się na 2000 czasem na 2200 ma to miejce również na biegu jałowym i w czasie postoju przy wciśniętym sprzęgle, problem znika dopiero gdy właczy się wentylator,auto zachowuje się wtedy poprawnie do momentu gdy temp. silnika nie spadnie do ok. 80 st.

to jest trochę nienormalne w/g mnie

Sterownik silnika zapisał jakieś kody usterek???
  
 
Cytat:
2007-11-11 13:01:52, omegolotC30NE pisze:
to cosik jest nie tak. to jest trochę nienormalne w/g mnie Sterownik silnika zapisał jakieś kody usterek???

W/g mnie to jest bardzo nienormalne do tego wkurzające i nie wyobrażam sobie jazdy takim autem w zimie . Nie sterownik nie zapisał błędów, mechanik stwierdził, że sterownik jest uszkodzony i resetuje się sam po wyłączeniu zapłonu. Tylko czy to faktycznie jest wina sterownika jak to sprawdzić??
  
 
Nie mogę podważyć opinii mechanika, jest prawdopodobna.

Można oglądnąć czystość styków sterownika, sprawdzić zasilania stałe , po kluczu i masy.

Można skorzystać z opinii innego mechanika, gdy sprawa jest wąpliwa (czytaj kosztowna: ecu, programowanie immo itp....)
  
 
Cytat:
2007-11-11 14:46:19, omegolotC30NE pisze:
Nie mogę podważyć opinii mechanika, jest prawdopodobna. Można oglądnąć czystość styków sterownika, sprawdzić zasilania stałe , po kluczu i masy. Można skorzystać z opinii innego mechanika, gdy sprawa jest wąpliwa (czytaj kosztowna: ecu, programowanie immo itp....)


wiem,że trudno jest stawiać diagnozy na odległość. Skorzystam z opcji "opinia innego mechanika", ale jeżeli ten powie zupełnie coś innego niż pierwszy to będę musiała pojechać do wróżki
  
 
Najlepiej u speca z VAGiem, obcykanego z VWikami.
  
 
Cytat:
2007-11-11 15:07:30, omegolotC30NE pisze:
Najlepiej u speca z VAGiem, obcykanego z VWikami.

Witam. Dopchałam się wreszcie do elektronika podłączył felę do komputera i wykazał błąd "niezaprogramowana przepustnica" . Zaprogramował i obroty ładnie schodzą na benzynie (ostatnio z tym też były problemy), na gazie też schodzą, ale wolniej.Ponoć ma być dobrze.Dzięki za pomoc pozdrawiam.