MotoNews.pl
  

Remont głowicy 2.0 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Nastały dla mnie ciężkie czasy gdyż chyba czeka mnie remont głowicy , wymiana zaworów itp. gdyż omega strasznie klekocze, pracuje jak diesel i nawet po osiągnięci temperatury silnik głośno pracuje. Wymieniłem już popychacze zaworów ale to nic nie pomogło dlatego też proszę o radę na co zwrócić uwagę przy remoncie głowicy , co ewentyalnie wymienić żeby autko znów chodziło ładnie i cicho.
Dzięki.
  
 
Masz niskie ciśnienie oleju? Pompa? zużycie silnika?
  
 
Ciśnienie w porządku ,pompa chyba też, odpala i jeżdzi bez problemów tylko poprostu chodzi głośno jak sieczkarnia (chyba zawory się wypaliły i klekoczą) z daleka słychac że to moja omega jedzie, jeżdzę tak już z 1,5 roku no i chyba czas na remont żeby coś gorszego się nie stało.
  
 
Cytat:
Ciśnienie w porządku ,pompa chyba też

Miałem na myśli ciśnienie oleju, zdrowy motor powinien mieć 1,5 bara przy 700-1000 rpm.
Cytat:
(chyba zawory się wypaliły i klekoczą)

wypalone zawory nie klekoczą, po prostu nie ma kompresji w cylindrach.

Wiesz co ? Zmierz ciśnienie oleju w silniku za pomocą manometru.
  
 
Ciśnienie mierzyłem pół roku temu i było dobrze dokładnie nie pamiętam ale od 11-12 na cylindrach, u mnie słychać hałas z góry głowicy (przy wymianie popychaczy zauważyłem że nowe tak samo jak i stare popychacze nie siedzą równiutko w gniazdach względem siebie tylko jest różnica około kilku milimetrów - prościej czy jest to możliwe aby popychacz siedział za głęboko w gnieździe i w tern sposób nie mógł skasować luzu przez co było by słychać klekotanie zaworu.)?
  
 
Cytat:
2007-09-06 22:58:55, tofik pisze:
Ciśnienie mierzyłem pół roku temu i było dobrze dokładnie nie pamiętam ale od 11-12 na cylindrach,


Ciśnienie oleju 11-12?? Jakie to jednostki w takim razie??
Cytat:
2007-09-06 22:58:55, tofik pisze:
u mnie słychać hałas z góry głowicy (przy wymianie popychaczy zauważyłem że nowe tak samo jak i stare popychacze nie siedzą równiutko w gniazdach względem siebie tylko jest różnica około kilku milimetrów - prościej czy jest to możliwe aby popychacz siedział za głęboko w gnieździe i w tern sposób nie mógł skasować luzu przez co było by słychać klekotanie zaworu.)?


Popychacze to dokładnie kompensatory luzu zaworów, a więc jak niema ciśnienia oleju to nie kompensują tego luzu. Dlatego kolega napisał, żebyś sprawdził CIŚNIENIE OLEJU. Zrób to i napisz co wyszło.
  
 
Pomierzyłem ciśnienie na dwóch garach jest po 18 Mpa na kolejnym 15 i 17 mechanik mówił ze jest ok jak również i ciśnienie oleju. Co do klekotania to obsłuchał silnik i mówi że to wałki rozrządu należy wymienić bo to one hałasują.
  
 
Cytat:
2007-12-01 15:30:50, tofik pisze:
Pomierzyłem ciśnienie na dwóch garach jest po 18 Mpa na kolejnym 15 i 17 mechanik mówił ze jest ok jak również i ciśnienie oleju. Co do klekotania to obsłuchał silnik i mówi że to wałki rozrządu należy wymienić bo to one hałasują.



a rozrząd kiedy zmieniałeś? u mnie hałasował rozklekotany rozrząd - nie wałki tylko koła i napinacze, może najpierw sprawdź to.
  
 
Cytat:
2007-12-01 15:30:50, tofik pisze:
Co do klekotania to obsłuchał silnik i mówi że to wałki rozrządu należy wymienić bo to one hałasują.


No pewnie się krzywki na wałkach obluzowały i hałasują...
  
 
mam ten sam problem jak jest zimny to klekocze a jak sie rozgrzeje to i tak chodzi silnik troszkę głośno na wolnych obrotach nawet jest dobrze ale jak dam dodam gazu to słychać jak stukają zawory przynajmniej tak mi się zdaje w styczniu daje do mechanika (będzie mi prywatnie robił)ma mi wymienić cały rozrząd i zlikwidować te stuki,jak mu się uda to napisze co było przyczyną
  
 
a przy okazji wie ktoś ile mnie może mechanik skasować za wymiane całego rozrządu i remąt całej głowicy??może ktoś już to roibił więc zna cene ,przynajmniej bede wiedział czy nie śpiewa za dużo
  
 
klekocza ci hydrauliczne kasatory luzu zaworowego tzw. szklanki zmien szklanki i bedzie ok
  
 
ok wspomne mechanikowi tez o szklankach ,dobrze by było jak by tylko to trzeba było wymienić ,ale zobacze co on stwierdzi ,ja najchętniej bym całą głowice zrobił czyli zawopry,uszczelniacze może prowadnice,tak zeby silnik chodził elegancko i cicho
  
 
Popychacze mam wymienione wszystkie i praktycznie nie było żadnej poprawy po wymianie.