MotoNews.pl
  

Silniki DOHC tylnonapedowe z głowicą 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ,
Więc tak, mam 1.8 DOHC , ale już się znudził więc chcę podnieść moc. Po namyśle padło na głowicę 16v. Mam możliwość kupna takiej od themy, z tłokami i kolektorami. Nie wiele znalazłem na temat takiej przeróbki więc piszę tutaj bo mam pewne wątpliwości. Jak wiadomo 1.8 ma tłoki z garbem, a te tłoki z themy są płaskie, czy warto zastosować jakieś inne tłoki? Może tipo 1.8 16v miało garbate troche ? Jaki wtrysk najlepiej zastosować, może coś bez aparatu w bloku żeby uniknąć przeróbki( thema ?)? Planuję dać skrzynię ze 131 2.0 bo moja i tak już pada. A może nie warto się bawić w 16v ? Turbo odpada ze względu na koszty większe o wiele niż 16v. Czas na zbieranie części i wiedzy mam bo przed wiosną nawet nie mam jak przy samochodzie porobić coś. Za wszelkie porady i odpowiedzi dzięki.



[ wiadomość edytowana przez: vox dnia 2007-11-25 02:04:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2007-11-25 16:13:01 ]
[ powód edycji: tytułowanie wątków ]
  
 
na prośbę odblokowuje i nadaje inny temat.


[ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2007-11-25 16:15:10 ]
  
 
nullGAZNIKI

Zastosuj stare i sprawdzone rozwiazania
  
 
Ja mam zalozona glowice 16v na blok 2.0 i mam tloki z tipo 1,8. Polecam lekture turbo124.com
Jesli cos bedzie nie jasne to mozna pytac.
16v na podwojnych gaznikach jedzie o wiele lepiej niz 8v wiec niekoniecznie warto trzymac sie starych rozwiazan Polecam te przerobke,szczegolnie ze nie jest taka ciezka do zrobienia. Wazne zeby glowica byla z wersji wolnossacej(chyba ze masz odpowiednie walki z takiego silnika). Koszt kompletnej glowicy to okolo 1tys, moze troche wiecej. Trzeba uzyc uszczelke pod glowice z 16v(8v tez pasuje ale nie powinno sie jej uzywac bo ma inaczej troche kanaly wodne zrobione)
  
 
Ale stare rozwiazania sa o tyle dobre ze wkłąda i przykreca do tego co ma Oczywiscie ze im silnik lepiej przygotowany a konkretnie głowica to efekty sa wieksze Moze jak juz dól bedzie ruszany to odrazu tłoki 86 zapodac Ewentualnie kita na bloku 1800 w postaci wału od 2,0 korb od 1,8, odpowiednich tloków i głowicy 16V
  
 
16v to prosta przerobka i tanie konie mechaniczne bez wysilania silnika. dumanie korb, tlokow itp itd moze byc pozniej. jak rozumie to ma byc auto do jazdy na codzien wiec bedzie w miare malo palil i te seryjne 130 czy ile takie tipo 1,8 mialo koni powinno wystarczyc a bedzie raczej ekonomiczne(z wtryskiem z tipo) lub mocny z gaznikami(IDF lub DCOE).
Warunkiem zrobienia takiej przekladki jest posiadanie troche wolnego czasu oraz garaz(cieply by sie przydal )niestety trzeba wyjac blok i rozebrac silnik zeby nagwintowac 4 kanaly olejowe i wkrecic tam zaslepki. No ale to daje okazje do uszczelnienia silnika a tloki i tak trzeba wymienic. mozna uzyc tloki z 1,8 dohc 8v i odpowiednie naciecia na zawory dorobic. bedzie ladnie doprezony silnik.
  
 
Tak czytam po trochu te forum turbo124...
auto na co dzień i dlatego nie chcę podwójnych gaźników...

Walezy: Lepiej dać tłoki od tipo 1.8 16v czy przerobić te z 1.8 8 v? Jest jakaś różnica w garbie? Na pewno obie opcje są lepsze niż tłoki z themy ze względu na doprężenie.
Głowice planuję obrobić maxymalnie jak się będzie dało. Prawdopodobnie z Themy.
  
 
do tego opisu z turbo124 dodalbym dorobienie z tylu glowicy wyjscia do nagrzewnicy, na pewno poprawia obieg wody na 4 cylindrze no i zapewnia dobre ogrzewanie wnetrza auta
  
 
Ok, a co z tłokami, jakie najlepiej zastosować żeby zyskać najwięcej?
  
 
daj te so masz tylko sprawdz czy nie uderza w glowice no i podetnij wglebienia na zawory.uwazaj zeby nie pogiac zaworow w glowicy bo jak lekko zegniesz wydech to uleci szybko i z silnika bedzie niezly kapiszon
  
 
i trzeba dorzucić zmianę kolektorów ssącego i wydechowego miejscami , zmiana linki gazu i 101 pierdół
  
 
to chyba az nadto oczywiste zeby o tym mowic osobie ktora sama wziela pod uwage taka przerobke(nie bylo wyboru miedzy 8v a 16v). Jednak warto zrobic te przerobke bo efekt jest bardzo dobry.
  
 
Znam ludzi którzy się biorą za takie rzeczy, a nie zdają sobie sprawy z tego ile to roboty
Dlatego pisze o takich najbanalniejszych elementach jak linka bo jak wiemy wykończeniówka zabiera najwięcej czasu.
  
 
to tez fakt no ale zakladam(moze zle robie) ze tu mamy do czynienia z doswiadczonym dumaczem. dlubaniny troche jest ale wszystko jest do zrobienia. ja jak robilem taka przerobke to okazala sie latwiejsza niz myslalem no ale od samego poczatku chcialem miec kolektor rurowy a dolot sam dumalem na 4 przepustnicach wiec odpadalo mi przerabianie seryjnego kolektora ssacego.
  
 
Tak jak przy każdej przeróbce dochodzi zawsze te 101 pierdół i zdaję sobie z tego sprawę.
A czy tłoki z Tipo 1.8 też mają garb jak te z 132, bo wolałbym je kupić, bo moje nie są takie super...
Tu są fotki tego co mogę kupić.








  
 
Te tloki ktore ja mam z 1,8 maja garb na okolo 1mm.
Robiac wydech pamietaj ze bedzie dosc ciasno przy rozruszniku wiec trzeba do niego uzyc jakiejs oslony. ja kupilem taka samoprzylepna tkanine pokryta aluminium. Rozrusznik bez tej oslony bedzie sie przegrzewal i moze nie krecic wystarczajaco szybko(albo padnie calkiem).

[ wiadomość edytowana przez: Walezy dnia 2007-11-27 22:35:12 ]