[BR] 2xdellorto 40DHLA+kolektor+głowiczka do 1,8/2,0 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako ze moja przygoda z silnikami dohc pomału dobiega konca mam kilka gratów na zbyciu. W tym takze takowy zestaw : 2 gazniki dellorto 40 DHLA w idealnym stanie(brak tylko 1 srubki od regulacji składu mieszanki) do tego kolektor od ritmo 130 TC, specjalna flansza umozliwiajaca przykrecenie tych gazników do kolektora oraz głowiczke z napedem aparatu zaplonowego z argenty plus przerobiony aparat od poloneza 1600. Zestaw ten jezdził u mnie w silniku 1,8 dohc. Gazniki pochodza z Alfy 1800 dohc, dodatkowo dorzucam tlumiki od alfy i puszke filtra. Pytanie czy jest ktos chetny na ten CAŁY zestaw i ile to jest warte ?


Aha posiadam jeszcze mikseru do gazu dedykowane do tych gazników

[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-11-26 00:31:25 ]
  
 
A czemu dobiega końca ? Pacjent zmarł ?
  
 
Cytat:
2007-11-26 08:22:42, bolger pisze:
A czemu dobiega końca ? Pacjent zmarł ?




pewnie struga poldoforda
  
 
No to widać, ale PO CO ?
  
 
Cytat:
2007-11-26 08:22:42, bolger pisze:
A czemu dobiega końca ? Pacjent zmarł ?


Pacjent umierał i był przywracany do zycia kilkukrotnie. Trafił sie tanio caly zestaw forda to postanowiłem go wsadzic i pobawic sie w cos innego niz dohc fiata. Silniki ohc forda w porównaniu do dohc tez maja swoje zalety- duzo lepsza dostepnosc czesci i ich cene. Sam silnik jest twardy i dosc trwały oraz katoodporny - posiada w koncu zeliwna glowice i porządna pompe oleju. Najwieksza jego wada jest waga - sam kompletny wazy około 170 KG

[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-11-26 10:26:51 ]
  
 
A może chciałbyś sprzedać gaźniki w komplecie ze zwłokami ? Chyba, że zwłoki są już na 30 szlifie, a korbowód wyszedł bokiem.
  
 
Poszedł priv
1



[img=http://img443.imageshack.us/img443/8259/gazniki2zj8.jpg]]2[/URL]



3

[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-11-26 12:06:12 ]
  
 
Ja bym byl zainteresowany zakupem.

Jaka jest Twoja cena za taki zestaw ?
  
 
Dodalem zdjecia

No wiec tak, jest sporo pytan odnosnie silnika i reszty :
Silnik -1800, posiada płaskie tloki od 2,0 podczas montazu bylo 7 setek luzu, korbowody wywazone i wypolerowane waga 620 gramów, wał seria, wypolerowana komora korbowa, blok był planowany przy remoncie, glowica i wałki od argenty 2,0 IE z 1983 aparat polonezowski w glowicy ,zawory seryjne glowica jest BARDZO DOKLĄDNIE obrobiona tak jak i kolektory -robilem dla siebie. Silnik posiada alternator od poloneza, gaznik polonezowski, 3 letni NOWY rozrusznik od cromy z którym nigdy nie było problemów, specjalnie przerobiona NOWA pompe oleju w taki sposób aby wyeliminowac zerwanie sie wieloklinu . Skrzynia 5 od argenty skosna lub prosta do wyboru, wal przerobiony -pierwsza czesc argenta, reszta caro. W silniku jest nowe sprzegło Sasch i docisk Valeo ! Obecnie silnik nie jezdzi- wczoraj przekreciło panewke na 4 cylindrze. Najprawdopodobnijniej brak smarowania przez zbyt duze luzy na wałku posrednim i utrate cisnienia. Wał korbowy jest z tego co pamietam na 2 szlifie, cylindry nominal. Za caly zestaw Tj kompletny silnik + skrzynia + wal i wszelkie rzeczy typu weze wodne ,kabel aku itd chce 1100zł. Na silnik sa papiery i umowa K/S z poprzednim włascicielem jezel iktos chce miec full legal
Na otarcie łez dla nabywcy za 100zł dorzucam 2 niekompletny silnik 1800 tzn blok na pierwszym szlifie, wal chyba na 2, do tego jest wałek posredni i korby i miska(niestety uszkodzona - dostąła podczas transportu, oraz sa do tego jakies pierdoldoly typu srubki, kołą rozrządu ,zamach itd praktycznie cały dól bez tloków.

Normalnie jezeli ktos chce osobno -kwestia ugadania z kupujacym silnik jezeli sie takowy znajdzie i nie bedzie chial tego puszcze do ludzi za 100zł
Gazniki - zestaw gazników 2 szt, flansza, kolektor, puszka filtra od alfy, tlumiki drgan od alfy puszcze za 1200(z wysyłka). Ewentualnie z mikserami za 1500(w tym jest juz koszt wysylki) Cena nie podlega negocjacji- jak mam puscicic za mniej to wole je zostawic na półce
Mam jescze elementy wtrysku od argi - prawie kompletny kolektor dolotowy z wtryskami, instalacje elektryczna, zawór powietrza i rury. Brak kompa i przeplywki To puszcze za 150zł
Posiadam równiez nowa praktycznie nie uzywana pompe oleju do 1,8 dohc + nowy tryb- 150zł
Ewentualnie dla zdecydowanych za wszystko 2700. Czekam tez na propozycje -kto pierwszy ten lepszy

Dla nabywcy silnika dorzucam tez crofta i dosc sporo literatury odnosnie tych silników Interesuje mnie tez nabycie kompletnego wtrysku od siery IS -tej bez sondy labda i recyrkulacji spalin(które mialy 100 konne wersje na niemcy pod benzyne 91 oktan)[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-11-26 12:38:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-11-26 12:54:03 ]
  
 
A czy jest jakis powód, dla którego dążąc do poprawy osiągów założyłeś płaskie tłoki ?
  
 
Powod byl bardzo prozaiczny- byly to jedyne pasujace tloki które udalo mi sie zdobyc w okresie kiedy skladalem silnik. Poprzednie nadawały sie tylko na zlom.
  
 
A miski olejowej i lapacza powietrza nie musisz kupic? bo chyba te elementy sa tak samo unikalne dla poloneza z silnikiem OHC jak wyjscie skrzyni biegow , wiem ze uszkodzenie miski olejowej sni sie posiadaczom polonezow 2.0 OHC po nocach w najgorszych koszmarach
  
 
[OT]
Cała reszte nietypowych elementow poza tym co mam w podpisie mam Muchołapacz nie jest potrzebny poniewaz bedzie instalowany albo wtrysk MPI albo gaznik od poloneza(LPG) Zreszta ja mam caro. Miska od poldoforda w porównaniu z ta od sierry rózni sie dosc mocno. Nie zdazylem jeszcze dokladnie pomierzyc ale najprawdopodobniej jest to rozwiązane w ten sposób ze miske forda przecieto na 3 czesci, do górnej która przykrecamy do silnika dospawano przekrecony o 180 stopni srodek tak aby splyw byl z przodu, dol od forda wyrzucono gdyz jest za waski, i w zamian wspawano dol od miski zwykłego poloneza 1,5/1,6ohv. Na pewno dol jest inny gdyz w fordzie spust oleju jes tmalym korkiem z boku a w poldofordzie tak jak ohv/dohc. Obydwie miski maja taka sama wysokosc(+/- 2mm)
  
 
od biedy można taką mise wyspawać

jechał ten odprężony dohc??
  
 
Mialem okazje odbyc jazde tym DOHC. Chodzilo calkiem sympatycznie, zeby nie mowic ze zapie...
  
 
Polonezem na podwójnych z tym silnikiem wykrecilem 18,2 na cwiartke ,nie wiem czy to duzo czy malo ale auto miałem 3 dni wtedy i polegly: 1,4 Rovera, 2,0 na moscie od 1,5 i BMW 318 .Ze wzgledu na niski stopien sprezania bardziej pod turbo niz do wolnossacego to silnik nie rozwija w pełni swoich mozliwosci to i tak uwazam wynik za całkiem dobry. W porównaniu do wczesnijszych "normalnych" tloków lepiej ciagnie od dołu a gorzej od jakis 4,5 ale to moze byc moja autosugestia gdyz bylo porobione sporo rzeczy - mniedzy innymi toczone kolo i odchudzane korby
PS Wałek posredni nie posiada krzywki do napedu pompy


[ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2007-11-28 00:33:50 ]
  
 
witam , nie zakładam nowego wątku , zapytam w tym , nabyłem ostatnio gaźniki WEBER IDF 36 ( zwężka 30 mm ) + do tego miksery do gazu , i nie za bardzo wiem ile to może być warte , wiem ,że takie coś tylko 40 czasem chodziły po 800 zł , czasem po 400 zależy od sytuacji

pozdrawiam
  
 
no to zaleznie od sytuacji i od stanu gaźników mozesz wołać za nie 400-500 zł
pzdr Piotrek