MotoNews.pl
  

Wymieniłem czujnik temp ten na zegar i lipa co to może być?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam .otóż wymieniłem czujnik temperatury wskazujący na desce rozdzielczej .wcześniej prawie wogóle nie wskazywał.a teraz sytuacja jest taka jak dla mnie temp.silnika optymalna powinna być w środku wskażnika a jest na literce L .najpierw myślałem ,że może silnik się przegrzewa,nic podobnego jest optymalna temp a wskazania na literce L i tak stoi jak się rozgrzeje.
Ale jak zgasze rozgrzany silnik to wskazówka nie opada do końca ,zostaje lekko ponad białym polem na zegarze.dopiero jak ponownie przekręce zapłon wskazówka siada na lewo do końca.
No i pytanko co to może być ?
1.czy mam jakieś przebicie na odcinku do czujnika ?
2.czy zakupiony czujnik prod.włoskiej jest wadliwy?
czekam na jakieś podpowiedzi z góry dziękuje
  
 
A kolor czujnika masz ten sam jaki miał poprzedni?
  
 
Cytat:
2007-12-17 17:51:57, falcon0 pisze:
A kolor czujnika masz ten sam jaki miał poprzedni?

no to teraz mnie zastrzeliłeś nie wiem?
  
 
No nie ten czujnik poprostu zdarza się
  
 
Cytat:
2007-12-17 18:53:15, Kris75 pisze:
No nie ten czujnik poprostu zdarza się

kupowałem u stachury dawałem wszelkie potrzebne dane ,a kolor czujnika skąd mam wiedzieć jak najpierw musze kupić aby wymienić .acha no i wogóle gdzie znajduje się ten kolor na czujniku .
ja nie rozumiem bo nie tak dawno był poruszany temat tych czujników i nikt nie pisał o kolorach czujników.
  
 
Oprócz metalowej części czujnika jest jeszcze odrobina plastiku na jego obudowie, tak to nazwijmy i ten plastik ma odpowiedni kolor, zielony i czarny na pewno, nie pamiętam czy były jeszcze jakieś oryginalnie.
A który to Stachura??
  
 
A ztymi czujnikami to magia. Ja w swoim kupilem ten drugi co siedzi w termostacie od góry bo myslalem ze od ssania jest (zreszta na forum tez taki pisali). Dzisiaj drzwonie do mechaniora bo dostalem dzisiaj namiary co Fordy robi i mowie mu co robilem i problemy, a on do mnie ze to nie jest zaden od ssania i ze daje sygnal owszem do kompa ale tylko po to by ten w awaryjnej sytuacji załączył wentylator aby silnika nie przegrzać.
I bądź tu mądrym
W środe jade na diagnostyke do niego.
  
 
Cytat:
2007-12-17 19:43:06, mikruss pisze:
A ztymi czujnikami to magia. Ja w swoim kupilem ten drugi co siedzi w termostacie od góry bo myslalem ze od ssania jest (zreszta na forum tez taki pisali). Dzisiaj drzwonie do mechaniora bo dostalem dzisiaj namiary co Fordy robi i mowie mu co robilem i problemy, a on do mnie ze to nie jest zaden od ssania i ze daje sygnal owszem do kompa ale tylko po to by ten w awaryjnej sytuacji załączył wentylator aby silnika nie przegrzać. I bądź tu mądrym W środe jade na diagnostyke do niego.


Oj kolego takich rzeczy nie pisz bo ktoś potem ktos przeczyta to nieświadomie i będzie brał to za wiarygodną informacją.

Po pierwsze to zapewne chciałeś pierwotnie wymienić czujnik temperatury ale ten w kolektorze ssącym-ten rzeczywiście podaje sygnał do ECU.
Dwa owszem jest czujnik temperatury dla załączenia się wentylatora chłodnicy ale nie ma on nic wspólnego z komputerem i to nie ECU decyduje o tym kiedy załącza sie elektrowentylator chłodnicy.
Trzy masz autor wątku ma problem z trzecim czujnikiem a ten odpowiedzialny jest za podawanie sygnału do wskaźnika temperatury na tablicy zegarów.
  
 
Cytat:
daje sygnal owszem do kompa ale tylko po to by ten w awaryjnej sytuacji załączył wentylator aby silnika nie przegrzać.



stary zmień mechanika ,jest to jeden z najważniejszych czujników wpływający na pracę silnika i musi być sprawny i nie ma nic wspólnego z włączaniem wentylatora
  
 
Cytat:
2007-12-17 19:30:11, marcin761207 pisze:
kupowałem u stachury dawałem wszelkie potrzebne dane ,a kolor czujnika skąd mam wiedzieć jak najpierw musze kupić aby wymienić .acha no i wogóle gdzie znajduje się ten kolor na czujniku . ja nie rozumiem bo nie tak dawno był poruszany temat tych czujników i nikt nie pisał o kolorach czujników.



A kolor ma znaczenie Oto przykład czujnika zielonego:

KLIK