STUKANIE W SILNIKU 2.5 TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM.
W moim aucie po powrocie z jednej z tras zaczeło coś stukać w silniku. Dźwięk metaliczny nasila się w zakresie 1500-2000 obr/min.
Byłem u kilku fachowców i każdy ma inne teorie tj; panewki, pękniety tłok, luz na tuleji tłoka, koło zamachowe, popychacze. Byłem dziś u dobrego pompiarza i wykluczył wtryski. Dodam że po odpaleniu silnika jest ok, problem pojawia się po rozgrzaniu silnika. Olej jakim zalewam to półsyntetyk mobila, a rozrząd i wtryski były zmieniane ok 50 tyś/km
wstecz. Może ktoś miał podobną przypadłość, bo ja od tych teorii mam już mętlik w głowie. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
  
 
a po co Ci teoria? Auto na warsztat i tak czy tak trzeba wybebeszyc silnik.
Zadales tu pytanie co moze u ciebie stukac i badz pewien ze uslyszysz
Cytat:
panewki, pękniety tłok, luz na tuleji tłoka, koło zamachowe, popychacze.


Podejrzewam ze metlik bedzie jeszcze wiekszy
A tak powaznie to stukac moze praktycznie wszystko.Bez rozbierania silnika nie dowiesz sie niestety. A gdybys przypadkiem juz mial mocne podejrzenie to i tak trzeba wybebeszac...
  
 
Jak masz rozbierac silnik to chyba im szybciej tym lepiej. U schizma w 2 silnikach cos stukalo i w obu nie bylo nic ruszane (opisywane bylo to tu na forum). Oba sie rozlecialy. Teraz kupuje 3 silnik. Ma chlopak zdrowie i zapal
  
 
U mnie kiedyś w TD stukała zużyta pompa wody, może warto sprawdzić zanim silnik zaczniesz rozbierać...
  
 
Pompa wymieniona 2 tygodnie temu, więc odpada.
  
 
U mnie bylo to samo po naprawie pompy okazalo sie ze padl stozek na kole od pompy wtryskowej(nie wiem wjaki sposob ale sie wyrobil).Kolo mialo lekkie luzy w wyniku czego pekl slizg od lancuszka rozrzadu. Tez przez ostatnie 4 tygodnie przechodzilem przez pelniete panewki luzy na pompie itp.
  
 
Dzięki za wszelkie podpowiedzi. Auto definitywnie w piątek trafia na kanał i bedzie rozbierane w celu wykrycia usterki. Chciałem uniknąć koniecznie rozłożenia silnika, bo jak wiadomo sama robocizna+uszczelki i płyny to już boli, a o ewentualnej awari i kosztach to nie wspomnę. Jak coś mechanik znajdzie to zaraz napiszę.
Jeszcze raz dzięki.
  
 
u mnie też stukało skoncyzło sie pękniętą głowicą w 3 miejscach stopionym tłokiem i paroma innymi drobnostkami nie ma co czekać im wcześniej pojedziesz do mechanika tym straty będą mniejsze
  
 
Wczoraj odebrałem auto, okazało się że klawiatura na głowicy poszła na spacer. auto już nie Dzwoni i śmiga bardzo ładnie i cichutko, jak na klekota przystało.
  
 
Możesz napisać coś więcej - co dokładnie się stało, jak należy rozumieć sformułowanie "klawiatura na głowicy poszła na spacer"?
Może się kiedyś przyda potomnym

Pozdr.
  
 
Już piszę. Zawiesił się popychacz hydrauliczny zaworów. Wymieniłem wszystkie zawory ssące, popychacze, uszczelnienia itd. Dodam że mam podobno 220000tyś przekulane Zmieniam olej co 10000 tyś oczywiście wraz z filtrem, a używam Mobil Super S Turbo Diesel. Pozdr.
  
 
a ile za to zapłaciłeś
  
 
Równiutkie 2000 zł. W sam raz na mikołaja.
  
 
Równiutkie 2000 zł. W sam raz na mikołaja.
  
 
2000 pln wywalił i się jeszcze cieszy.

.............Pozdrawiam.

  
 
Za to te uczucie po przekręceniu stacyjki - BEZCENNE!!!
  
 
Mój tata tez ma kochanego DIESLA!!
Wymiana łańcuchów i napinaczy (oryginał BMW) itd z paskami i inne żeczy eksp. - 2000zł
Wymiana koła 2 masowego (recykling) + sprzęgło ok - 600zł
Remont silnika druga głowica , nowe tłoki itd ok - 3000zł

Usłyszenie ponownie stukotu w silniku BEZCENNE!!!

Za następne remonty zapłaci kartą Visa bo MasterCard o kant duu... hehehe
  
 
Tylko, że ojciec po wydaniu tych pieniędzy, ma wszystko zrobione, jak należy i przejedzie spokojnie tyle km, że Twój się w tym czasie 2 razy rozsypie...bezcenne...
Już nie wspomnę, że w tym czasie grubo nadrobisz jego wydatki, wlewając te pieniądze do baku...


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-12-12 09:56:55 ]