Wycieraczki i spryskiwacz i lampka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc !

Mam pytanie - czy istnieje jakakolwiek mozliwosc wplywania na uklad sterowania spryskiwacza i wycieraczek szyby przedniej ??
Dokładnie to chcialbym pozbyc sie obowiazkowych 3 czy 5 machniec wycieraczkami po uzyciu spryskiwacza.

Druga sprawa, sterowanie lampka - czy jest mozliwosc wylaczenia lampki srodkowej (podsufitka) np. Calkowite wylaczenie (z mozliwoscia wlaczenia recznego) lub lepiej: wylaczenie opoznienia gasniecia lampki (zeby np gasla od razu po zamkniecu drzwi).

Heheheh po co wszyscy musza od razu widziec ze wsiadlem do samochodu

Pozdrawiam,
  
 
Mam dziś nowy kłębek drutu - podzielę się

Cytat:
2005-11-21 10:56:49, o_rety pisze:
Mam pytanie - czy istnieje jakakolwiek mozliwosc wplywania na uklad sterowania spryskiwacza i wycieraczek szyby przedniej ?? Dokładnie to chcialbym pozbyc sie obowiazkowych 3 czy 5 machniec wycieraczkami po uzyciu spryskiwacza.


Tak istnieje - ciągniesz nowe kable od pompki spryskiwacza i instalujesz oddzielny włącznik (Zbyniu pokazał wcześniej jaki)
Cytat:
Calkowite wylaczenie (z mozliwoscia wlaczenia recznego) lub lepiej


Nowe kable/nowy włącznik - patrz j.w
Możesz też wyjąć żarówkę z lampki
Cytat:
wylaczenie opoznienia gasniecia lampki (zeby np gasla od razu po zamkniecu drzwi)


można ominąć układ odpowiedzialny za przygasanie -powinien siedzieć koło lampki- rozłączasz i podłączasz żarówke bezpośrednio do zasilania
Cytat:
Heheheh po co wszyscy musza od razu widziec ze wsiadlem do samochodu


Rutkowski ?
  
 
Przekaźnik włączania wycieraczek podczas spryskiwania szyb, uff.

OK. Problem męczył mnie już od samego początku, kiedy kupiliśmy auto. Za każdym razem, kiedy spryskiwałem szyby, wycieraczki pierwszy raz smarowały na sucho po szybie. Jak wracały na dół, dopiero wtedy zaczynał psikać płyn po szybie. To smarowanie NA SUCHO strasznie mnie denerwowało i kuło w serce :/.
Tak samo miałem w Vectrze A. Sama praca poprawienia w pewnym sensie wady, wyglądała bardzo podobnie. Wystarczyło odłączyć jedną nóżkę w przekaźniku od włączania wycieraczek, co nie powodowało żadnych konsekwencji w pracy wycieraczek i spryskiwania szyb.

Co będzie potrzebne:
- śrubokręt, najlepiej z kontrolką
- wąskie kombinerki
- odrobina chęci
- 1 piwo Żubr (tu można zastąpić swoim ulubionym napojem)

Koszty:
- 0zł + ewentualnie koszty napoju

Numer 1.

Najpierw należy odnaleźć przekaźnik włączania wycieraczek.

Ja miałem z tym na początku problem, ponieważ nie wiedziałem gdzie on się znajduje. Odnalazłem go za pomocą schematów ze strony www.bestiales.pl.

Na schemacie oznaczony jako K8, a w skrzynce pod numerem 9.

Skrzynkę z tym bezpiecznikiem odnalazłem pod maską po lewej stronie, przy akumulatorze.















Numer 2.

Po otworzeniu skrzynki z przekaźnikami, musimy odnaleźć żółty przekaźnik. Nie będzie to trudne, bo taki jest tylko jeden.












Numer 3.

Teraz musimy go wyciągnąć.















Numer 4.

Po wyjęciu przekaźnika, musimy odszukać nóżkę o numerze 53c.
Tu pomaga śrubokręt z kontrolką.
Wystarczy powkładać go do każdego wtyku podczas psikania na szybę.

Na tą nóżkę przekaźnik dostaje prąd z przełącznika wycieraczek przy kierownicy.







Numer 5.

Jeżeli już wiemy która to nóżka, łapiemy ją wąskimi kombinerkami i odginamy na zewnątrz.













Numer 6.

Jeżeli nóżka wystaje poza obrys przekaźnika, to nic nie szkodzi.
Najważniejsze, żeby nóżka była zagięta przy samym przekaźniku. Inaczej nie będzie można go włożyć na miejsce i nie będą działać wycieraczki.










Numer 7.

Tak powinien wyglądać przekaźnik po zakończeniu pracy .

Teraz już będziemy mogli kontrolować pracę wycieraczek podczas spryskiwania szyb i reflektorów*.
Wystarczy spryskać szybę, aż będzie odpowiednio mokra, następnie lekko unieść przełącznik wycieraczek i wycieraczki będą ścierać szybę na mokro!

Oczywiście można tą procedurę wykorzystać na montaż przekaźnika opóźniającego start wycieraczek.

* - opcja

  
 
Cytat:
2005-11-21 12:03:31, winklerw pisze:
...Za każdym razem, kiedy spryskiwałem szyby, wycieraczki pierwszy raz smarowały na sucho po szybie. Jak wracały na dół, dopiero wtedy zaczynał psikać płyn po szybie. To smarowanie NA SUCHO strasznie mnie denerwowało i kuło w serce ...




Przecież wystarczy założyć zaworki zwrotne na wężyki z płynem i psika od razu zanim wycieraczki ruszą .
Koszt 2,50 za 2 szt
  
 
A gdzie je wsadzić? Przy pompce szt.1 czy np za trójnikiem szt.2?
  
 
teoretycznie nie ma znaczenia, ale ja wlozylem jak najblizej spryskiwaczy
  
 
Cytat:
2005-11-21 12:42:07, Solltys pisze:
A gdzie je wsadzić? Przy pompce szt.1 czy np za trójnikiem szt.2?



Ja założyłem koło zawiasu klapy. Tam wężyk jest na wierzchu
Wystarczy wyjąć złączkę.
EDIT
A w tylnej klapie w prawej osłonie gumowej idzie wężyk na sprysk tyłu. Tam drugi zaworek



[ wiadomość edytowana przez: Zbynio dnia 2005-11-21 12:56:25 ]
  
 
Hue hue

Trocha kabla, browar i jedziemy z tematem oczywiscie.

Ale z wycieraczkami mialem na mysli prof- mod czyli zrobic zeby lecialy x2 i ani troche wiecej ) Podlaczam do wycieraczek notebooka, instaluje WindscreenTECH'a i ustawiam huehue

ALe mod z przekaznikiem i odgieta nuzka robi rowniez wrazenie i zaspokaja potrzeby hehe

Reczny wlacznik lampki to "wyciagniecie" wlacznika reflektorow hehe tylko podtrzymanie ominac jakos - ktos kombinowal gdzie to jest ??

Dzieki
  
 
Cytat:
2005-11-21 12:15:18, Zbynio pisze:
Przecież wystarczy założyć zaworki zwrotne na wężyki z płynem i psika od razu zanim wycieraczki ruszą . Koszt 2,50 za 2 szt



a gdzie można nabyć /czyli kupic/ takowe zaworki zwane zwrotnymi?
  
 
ostatnio widzialem w zoologicznym, a i sa w sklepach motoryzacyjnych
  
 
winklerw, po co wklejasz na forum tekst KOLIBERka z jego strony www (dział porady). fajnie że chciałeś pomóc ale mogłeś choć wymienić prawdziwego autora tekstu. chyba że i Ciebie dopadła modna ostatnio plagiatomania
 
 
Cytat:
2005-11-22 15:26:36, Immo pisze:
winklerw, po co wklejasz na forum tekst KOLIBERka z jego strony www (dział porady). fajnie że chciałeś pomóc ale mogłeś choć wymienić prawdziwego autora tekstu. chyba że i Ciebie dopadła modna ostatnio plagiatomania




odgrzeje troche kolteta. a co w przypadku aus sprzed 96 gdzie pod maska nie ma tego przekaznika ? ja zamontowalem 2 zaworki zwrotne ale rozwiazanie z przekaznikiem lepiej mi sie podoba. Ma ktos pomysl ?
  
 
Immo wlasnie mialem to napisac do kolegi ze walnal plagiat a tu prosze kolega mnie uprzedzil i bardzo dobrze...
Co do ciebie kolego winklerw podalbys autora na sam koniec postu...
Pozdraiwma
  
 
Jak nie masz przekażnika pod maską to masz go obok przerywacza pod kierownicą.