ASTRA 1.6 8V Kontrolka CHECK ENGINE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od roku jestem posiadaczem Astry 1.6 8V.Tydzień temu założyłem gaz.Od tej pory moge powiedzieć ,że walcze.

Może jest ktoś w stanie podpowiedziec mi co moze byc przyczyna zapalnia sie kontrolki check engine podczas jazdy.Zauwazyłem ,że kontrolka zapala sie po osiągnieciu przez silnik temp ok.90 i przy obrotach ok 2500.Ponadto kontrolka ta z reguły gasnie po wrzuceniu na luz wraz ze spadkiem obrotów..

Dzisiaj miałem nawet taki przypadek ,ze silnik zgasł mi podczas jazdy silnik (słychac było zawór zamykajacy dopływ gazu w butli),kontrolka paliła sie na LPG ,po unieruchomieniu silnika i ponownym rozruchu na benzynie nadal sie paliła.Po postoju ok.5 minut i po ponownym uruchomieniu silnika zgasła.Sytuacja ta nagminnie sie powtarza.

Prosze o pomoc
  
 
Witam,jaka instalacje założyłes a dokładnie jaka masz elektronike sterujacą gazem ????
  
 
Instalacja jest Elpigazu .Jest to najprostrza instalacja bez elektroniki,nie ma emulatora.
  
 
na 90% problemy zwiazane z brakiem elektroniki,musi być emulacja sondy lambda bo komputer benzynowy zczytuje błędy,czy instalacja była dobrze wyregulowana???
  
 
far77
wstawienie emulatora powinno zlikwidować tą przypadłość?

Co jeszcze zauwazyłem ,że najcześciej takie zachowanie ma miejsce przy rozgrzanym silniku.Dzisiaj znowu mi Astra zgasła dwa razy po wrzuceniu biegu jałowego.Ponadto zauważyłem ,ze przy gwałtownym przciśnieciu pedału gazu (okolice 3000-4000 obr) sinik jakby lekko "poszarpywał".

Regulacja - na oko .Spalanie około 10l/100km

[ wiadomość edytowana przez: bast dnia 2007-11-26 20:07:58 ]
  
 
A wiec tak.Byłem dzisiaj na kompie .Wszystkie wskazania na benzynie wyszły książkowo.Silnik jak dzwonstwierdzenie speca.

Cały mankament to instalcja gazowa.Ona wprowadza błędy.Stwierdził po obdukcji ,że ta instalacja wogóle nie powinna być w tym samochodzie.W związku z powyższym proszę o podpowiedz jaka instalacje włożyć do silnika 1.6 8V i (jednopunkt).
Wdzięczny będę za podpowiedz jakie elementy elektroniki zastosować.
  
 
Czyli instalacje trzeba wyposarzyc w sterowanie elektroniką,z moich doswiadczen polecam AUTRONIC AL-700 lub BINGO sporo jest tego na allegro i w przyzwoitych cenach sa to sprawdzone układy sterujące,odnosnie regulacji LPG robic to z analizatorem a nie na oko
  
 
Powinieneś założyć instalację 2 generacji, która kosztuje około 1700-1800zł. Instalacja taka ma elektronikę sterująca, która dzięki silnikowi krokowemu na głównym przewodzie gazowym do mieszalnika, steruje tak, by silnik dostawał zawsze prawidłową mieszankę paliwową.
Twój silnik jest idealny do instalacji 2 generacji. Gazuje się łatwo i nie ma z nim problemów. Kilku moich znajomych ma właśnie taki silnik z gazem i nigdy nie mieli z nim jakichkolwiek problemów. W trasie przy delikatnej jeździe silnik ten spala poniżej 8 litrów lpg.
  
 
Z całą pewnością najlepsza będzie instalacja II generacji. Znajomy zakładał do takiego silnika 3 miesiące temu i jest super. Podobno ten silnik jest do niej stworzony. Ja mam 1,4 16V i też II gen. i przelatał 100 000 bez problemu.