Przyszpieszenie TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam mały problem chyba, że to tak ma być. A więc dziś wróciłem z trasy Trzebinia - Rzeszów i wyprzedzając na podjeździe na 4 biegu pod górkę 110 kmh, 3,5 tys obr. i pedał gazu w ziemi i auto nie idzie, przedtem essi miał siłę ciągnąć a teraz porażka
Czy wy też tak macie? Może mam jakaś usterkę w aucie? Co o tym sądzicie?
Pozdr.
  
 
na poczatek to taki standardzik - filtry

sprawdz tez szczelnosc wezyka laczacego turbine i pompe wtryskowa. Byc moze turbosprezarka tez juz umiera... (czego nie zycze)
  
 
Sprawy do uwzlednienia:

1) Jakosc paliwa
2) Czystosc filtra paliwa
3) Wezyk idacy z turbiny do pompy, zwieksza dawke - szczelnosc
4) Wezyk idacy do EGR (czarny z zoltym paskiem,jest pod intercoolerem) - mogl spasc
  
 
a może po prostu wrzucić piątkę i dalej do przodu
  
 
Filtry niedawno wymieniane, filtr paliwa również. Turbosprężarka była wymieniana 2 lata temu i przejechała ok 20 tys wiec zakładam ze ok bo czuć jej pracę. Paliwa ostatnio leje to co na innej stacji bo probuje znaleźć takie paliwo jak w wakacje zatankowałem kolo Nowego Targu(jakaś prywatna stacja)ale nie udało mi sie trafić na taki ON.
Ori - jak bym wrzucił piątkę to by była już tragedia bo obroy by spadły poniżej 3 tys i wątpię ze essi się zbierze to ma tylko 70 km i o ile dobrze pamiętam ok 130 Nm a nie 120 KM i ok 300Nm szkoda.
Dziś przyjże się tym wężykom może któryś jest lekko dziurawy.

[ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2007-10-31 14:05:50 ]
  
 
Diesel turbo nie przyspiesza wcale szybciej na wyzszych obrotach, a przynajmniej ta róznica nie jest wielka
tak mi sie wydaje z doświadczenia! Mysle ze piątka mogłaby rozwiązać sprawe!
Turbinka tłoczy tak porządnie juz od okolo 2,2 tys chyba nie?!
  
 
FAROW- ok zgodzę się z tobą ze dieslem jeździ się na niskich obrotach i tak jeżdżę ale jak trzeba depnąć to nie gadaj ze szybciej zbierze sie autko które ma ok 2700 obr niż ten co ma 3500 obr. Ess uzyskuje moc 70 KM przy 4500 obr. Kumpel wozi autka z zachodu przeważnie Diesle i kręci je pod ok 4300 obr. Na przykład jechałem z nim Laguna 1.9 DCI która ma 120 KM przy 4000 obr i ponad 4000 obr przy przyspieszaniu to była norma.
  
 
miałem okazje jechac Essem TD 90 PS i tak prawde mowiac to np. w porownaniu do audi 80 TDI to ma dlugą skrzynie. tak przy 90 km/h to dopiero 4 wpinałem a 5 to nie bylo gdzie
  
 
Jeżeli masz 70 konny silnik to nie ma rurki z turbo do pompy
pompa jest sterowana elektronicznie.

tak więc sprawdź tak jak pisali koledzy filterki oraz wszystkie połączenia pompy wtryskowej tj

wtyczka z z wtrysku sterującego
wtyczka z potencjometru (to ustrojstwo odpowiada za sterowaniem ilości podawanego paliwa w pompie co przekłada się na przyspieszenie i moc auta)
oraz drugą ważną rzecz - przepływomierz powietrza jak zerwał ci się drucik w przepływomierzu to dupa z mocy i przyspieszenia bo komp nie dostanie poprawnej informacji o ilości zasysanego powietrza i nie dobierze odpowiedniej ilości paliwa co za tym idzie mieszanka staje się zbyt uboga lub bogata .

te rzeczy są tylko w silniku 1,8 TD Endura-De 70 km
pozdro
  
 
Cytat:
wtyczka z potencjometru (to ustrojstwo odpowiada za sterowaniem ilości podawanego paliwa w pompie co przekłada się na przyspieszenie i moc auta)



Czy mógłby kolega podpowiedzieć co jest urządzeniem wykonawczym, czyli co na podstawie danych z potencjometru ustala dawkę paliwa podawanego na wtryski?
  
 
u mnie był zapchany filtr powietrza mam 90 konny silniczek ale teraz chodzi jak burza


[ wiadomość edytowana przez: rafaello31 dnia 2007-11-01 21:24:44 ]
  
 
najlepiej zajrzyj do książki
a w prostych słowach to wygląda tak

po naciśnięciu pedału gazu potencjometr odpowiednio się wychyla co przekładane jest na rezystancje czy jakoś tam ta informacja przekazywana jest do komputera ten nastepnie wysyła informacje do wtrysku sterującego (tylko silnik Endura - De 70ps) na podstawie dawki wtryskiwanej przez ten wtrysk ustawiane podobnie sa pozostałe sekcje.
to jest tak łopatologicznie jak chcesz wiedzie więcej to zaglądnij do książki lub zapytaj sie pompiarza który siedzi w pompach Lucasa.

identyczną pompę ma Renówka, volvo i mitschubischi w silnikach 1.9

lub jak chcesz wiedzieć wszystko to ściągnij opis pompy Lucas CAV tam jest na bank wszysko



[ wiadomość edytowana przez: remas dnia 2007-11-02 21:39:46 ]
  
 
Cytat:
2007-10-31 14:29:03, mateq111 pisze:
FAROW- ok zgodzę się z tobą ze dieslem jeździ się na niskich obrotach i tak jeżdżę ale jak trzeba depnąć to nie gadaj ze szybciej zbierze sie autko które ma ok 2700 obr niż ten co ma 3500 obr. Ess uzyskuje moc 70 KM przy 4500 obr. Kumpel wozi autka z zachodu przeważnie Diesle i kręci je pod ok 4300 obr. Na przykład jechałem z nim Laguna 1.9 DCI która ma 120 KM przy 4000 obr i ponad 4000 obr przy przyspieszaniu to była norma.



Essi 1.8 TD 90KM maksymalną moc jeśli dobrze pamiętam osiąga przy 3,5 tys obrotów
  
 
Cytat:
2007-11-01 21:23:04, rafaello31 pisze:
u mnie był zapchany filtr powietrza mam 90 konny silniczek ale teraz chodzi jak burza [ wiadomość edytowana przez: rafaello31 dnia 2007-11-01 21:24:44 ]



ja wprawdzie mam tylko 1.8D, ale przy zapchanym filtrze powietrza auto ledwo jechało... tak więc również polecam zajrzeć właśnie tam
  
 
U mnie to samo , po wymianie filtra powietrza duuuuża różnica ( poprzedni ostro zapchany ) , koszt niewielki jakies 24 zł za niemiecki.


Ogólnie polecam escorta w td bardzo fajnie sie zbiera , szczególnie przy wiekszych predkosciach od 100km/h golfy 1.6 itd wymiękają

[ wiadomość edytowana przez: pumba22 dnia 2007-11-03 08:39:14 ]
  
 
pumba22- na pewno nie ma przy 3.5 tys obr bo nawet nowoczesne silniki diesla mają przy 4 tys. wiec raczej 90KM będzie miał przy 4,5 tys obr tak jak 70KM.
Co to filtra mogę zobaczyć ale mam essa od 8 lat i nigdy nie miałem zapchanego filtra(wymieniam co 7-8tys razem z olejem). A co to mocy essa to znam możliwości bo ostatnio na obwodnicy Tarnowa 160 kmh z licznika nie schodziło aż 2 gości z Golfa II wymiękli, haha te ich miny.
Dlatego to mnie dziwi ze może się bez problemu rozpędzić do ponad 160kmh a na 4 nie może sie zebrać?
Ja mam po prostu przeczucia, ze pompa jest do roboty.
I jak to zrobię to ess będzie hulał.
  
 
Cytat:
Essi 1.8 TD 90KM maksymalną moc jeśli dobrze pamiętam osiąga przy 3,5 tys obrotów



4500.
  
 
Cytat:
2007-11-03 20:02:43, Kris75 pisze:
4500.





Jeśli nie moc to moment obrotowy - moja pomyłka....
  
 
Cytat:
eśli nie moc to moment obrotowy - moja pomyłka...



Moment przy 2000 rpm
180 Nm dla 90 kucy
  
 
Cytat:
2007-11-04 11:58:48, Kris75 pisze:
Moment przy 2000 rpm 180 Nm dla 90 kucy





coś mnie się nie wydaje....ale nie będe sie kłócił;P


zwłaszcza że od 2200 turbo sie załącza....

[ wiadomość edytowana przez: pumba22 dnia 2007-11-04 16:33:52 ]