MotoNews.pl
  

Problemy z dużym spalaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mój escort 1.4 (1992) zaczął ostatnio dużo palić - nawet KATASTROFALNIE dużo! Na pełnym baku przejechałem (tylko po mieście) 315 km (ok 16 l/100). Zaczęło się od tego, że mi padł jednego dnia (silnik kręcił, ale nie chciał zaskoczyć). Mechanik wymienił mi świece (ponoć zalane) i kable i dodatkowo naciągnął mnie na nowy katalizator (tamten ponoć był zapchany). Po tym wszystkim analiza spalin na stacji diagnostycznej tragiczna: CO - 1.91%, CO2 - 13,80%, O2 - 1.05%, HC = 1837. Wymieniłem sondę lambda - analiza spalin bez zmian, a nawet gorzej. Po przejechaniu 97 km do baku dolałem 13l... W czym tkwi problem? Poczytałem, że może termostat padł - chciałem sam wymienić, ale nie mogę korka wykręcić - jest do tego jakiś klucz? Liczę na jakąś sugestię od Was...
  
 
ja tez mam podobny problem bo w trasie mi pali od groma paliwka... co prawda wiekszy silnik mam ale i tak wczesniej wiecej dalo sie przejechac na zbiorniku a teraz po przejechaniu podobnego dystansu rezerwa (wczesniej mi wychodzilo okolo 10l/100km w trasie)
  
 
Grigor80 ty nie wymieniaj ot tak tylko się na forum zapytaj Co do termostatu to sprawdziłeś czy to naprawdę jego wina? Sprawdź czy przewody do chłodnicy z obudowy termostatu po odpaleniu silnika robią sie ciepłe. U ciebie nie musi być termostat tylko obudowa termostatu. Z tego co pamiętam była fotorelacja jak naprawić obudowę - rozszczelnienia się kanalik i nawet jak masz dobry termostat nic nie da bo termostat nie blokuje obiegu.

Diabel_21 - Nie przysłoniłeś może wlotu powietrza żeby się lepiej grzał - ja zrobiłem taka głupotę i przyblokowałem ilość powietrza - wlot. Też zaczął palić podobnie ale ja mam tylko 1,6 16V.
  
 
a rura łącząca termostat z chłodnicą powinna się nagrzewać czy nie? bo zetknąłem się z opinią, że powinna być zimna:
"Czyli termostat się nie domyka (gdy jest zimny).
Ławo to sprawdzić, odpal fure na trzy lub cztery minutki. Podnieś maske, od termostatu do hłodnicy idzie gruby wąż. Jeżeli termostat działa poprawnie, to wąż będzie zimny. Ciepły oznacza że termostat przepuszcza i jest do wymiany."
  
 
Odpal auto i nie czekaj 3 lub 4 minutki tylko łap się za węża. Jak masz walnięty termostat i puszcza to poczujesz ciepło po kilkunastu sekundach. No może pół minucie. U mnie po 3-4 minutach na postoju to przy temp 0 C wskazówka na połowie białego przed polem NORMAL albo i dalej - nie sprawdzałem z zegarkiem.
  
 
A co do tak duzego spalania tego 1.4 to nie wierzcie w cuda,nie bedzie tego wina termostat czy swiece... Te rzeczy moga wplywac na przyrost spalania max 1litr/100km a nie raz jeszcze tyle. Nie wiem jak jest sterowany ten 1.4 czy jest na gazniku czy na wtrysku. Bo sam mam 1.6 16v i na temat innych silnikow w escortach nie wiem za duzo. Ale zaczalbym sprawdzanie silnika od zmierzenia kompresji,jesli bedzie dobra czyli powyzej 10barow na kazdym cylindrze to znaczy ze silnik jest ok a winy nalezy szukac w osprzecie. Stawialbym wlasnie na wtrysk badz gaznik (w zaleznosci co tam jest). Mozesz tez sprawdzic czy na bagnecie od oleju nie czuc benzyna,jesli tak to na pewno dostaje za duzo paliwa i nawet nie przepala wszystkiego. Np w Lanci wystarczy ze spadnie Ci rurka od podcisnienia (tam podcisnienie steruje dawka paliwa) i auto zaczyna palic nawet 40l/100km.
  
 
Mój escort ma 1-pktowy wtrysk. Rozumiem że sam nie mogę sprawdzić tych cylindrów... Powiedzcioe cociaż, jakie rzeczy we własnym zakresie mogę sprawdzić. To, że bierze więcej paliwa to pewne, bo podczas intensywnej jazdy czuć nawet trochę benzynę wewnątrz auta (dmuchawy działają). Wymienię najpierw ten termostat, ale jak na razie nie mogę odkręcić korka od chłodnicy (nie wiem czym). Ponoć można odkręcić wąż dochodzący do chłodnicy od termostatu (tak wyczytałem gdzieś na forum) - będę próbował...