| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mefis22 Sympatyk FEFK Escort radom | 2010-04-20 17:21:53 Wyciśnij tłoczek i go wyczysc, bo pewnie sie przypiekl, cylinderek rowniez wyczysc. Tylko nie przypadkiem papierem sciernym, bo zalatwisz na amen. Najlepiej delikatnie papier wodny 2500. Uszczelek bym nie wymienial, bo masz w miare nowe. |
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2010-04-20 17:26:54 a prowadnice zacisku czyściłeś czy sam tłoczek?
(mefis, jaki cylinderek ) |
mefis22 Sympatyk FEFK Escort radom | 2010-04-20 17:28:26
|
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2010-04-20 17:30:41 chyba sie nie dogadujemy cylinderek jest w bebnach? |
mefis22 Sympatyk FEFK Escort radom | 2010-04-20 17:31:57
|
Venom_4x4 Sympatyk FEFK Escort RS 2000 4x4 Warszawa | 2010-04-20 17:36:46 no i widzisz. teraz sie dogadaliśmy ![]() |
zeppelin Ford Escort Jugów/Kraków | 2010-04-20 17:44:52
a ja bym jeszcze sprawdził przewody hamulcowe elastyczne bo one czasem potrafią nieźle namieszać jak sie rozwarstwią i wtedy się regeneruje zaciski lub pali klocki a tu wystarczy wymienić tylko przewód elastyczny który nie puszcza ciśnienia w drugą stronę, efekt rośnie szczególnie przy nagrzaniu hamulców wskutek rozszerzalności płynu hamulcowego pod wpływem temperatury |
Remarq Sympatyk FEFK BMW e36/ Ford MDO II Brodnica | 2010-04-21 11:05:07 Ktoś tu poruszył kwestie prowadnic ale temat zszedł na inną drogę. Otóż tłoczek w zacisku to jedno a prowadnice to drugie. Prowadnice to te wsporniki wystające z jarzma na których pływa cały zacisk (sztuk dwie na stronę)One także muszą płynnie poruszać sie w gumach by całość chodziła lekko i płynnie.
Na koniec sprawa najważniejsza na którą najczęściej mało kto zwraca uwagę a która ma decydujący wpływ na prace zacisku. Zarówno tłoczek pracujący wewnątrz zacisku jak i prowadnice zacisku poruszające sie w gumkach powinny być przed złożeniem posmarowane. Kiedy są suche całość będzie chodziła z oporem i nie będzie chciała po zdjęciu nogi z pedału hamulca lekko wracać na swoje pierwotne położenie. Co do smaru to nie polecam smaru miedzianego, fakt jest on przewidziany do hamulców ale smaruje sie nim metalowe częsci np w tylnych bębnach, miejsca styków metalowych powierzchni , etc. Do tłoczków występuje specjalny smar klik i ten bym polecał. Smar miedziany pasuje do cylinderków średnio bo ma w sobie drobne opiłki które raz że rysują powierzchnie tłoczka a dwa że mogą rozszczelnić połączenie tłoczek/gumka |