Silnik z EGR a bez ???? pilne !!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak wiecie zatarł mi sie silnik 1.8 16v 115KM, znalazłem drugi w ładnym stanie z książką serwisową, rocznik ten sam ale ma EGR (od kolektora wydechowego idzie 'rura' do ssącego), przez to kolektor wydechowy jest inny, katalizator jest w pionie i soda wkręcona jest w kolektor a nie w w rurę wydechowa jak u mnie, czy wystarczy przełożyć tylko kolektor wydechowy, czy trzeba coś jeszcze przekładać, czy w ogóle będzie pasował ????
  
 
Witam
Tak na szybko to daję 99,9% szans że da się przełożyc bez kłopotu-na 100% wiem ze przy silnikach CVH nie ma problemu z takimi przekładkami bo wszystko pasi bez problemu.
Pozdrawiam
  
 
no ja tez tak myślałem bo w końcu ten sam silnik tylko kolektor wydechowy zmienić a w ssący wkręcić zaslepke albo tez podmienic
  
 
Zrób na wszelki wypadek dokładną analizę porównawczą, przełóż kolektor i tyle. Nowy silnik Ci się za to odwdzięczy
  
 
Cytat:
2007-12-22 00:17:09, gRRuby pisze:
Zrób na wszelki wypadek dokładną analizę porównawczą, przełóż kolektor i tyle. Nowy silnik Ci się za to odwdzięczy



jak analizę porównawczą przecież to ten sam silnik, tylko czy da sie podłączyć bez EGRa ????
  
 
Cytat:
jak analizę porównawczą przecież to ten sam silnik, tylko czy da sie podłączyć bez EGRa ????


Pewnie, że tak. Skoro "" to ten sam silnik," to czemu pytasz czy pasuje ? Chodziło mi o to czy poza EGR-em nie ma innych różnic.
EGR to zabójczy dla silnika patent na obniżenie emisji zanieczyszczeń i spełnienie norm. Polega na wtłaczaniu spalin z powrotem do cylindrów celem ich lepszego "dopalenia". Dlatego masz inny kolektor. EGR sterowany jest podciśnieniowo i/lub z komputera.
W swoim aucie masz osprzęt bez do motoru bez EGR więc luz. Zamień kolektor na swój i tyle.
Normalną praktyką jest wyłączanie EGR-a. W diesel-u to niemal standard.

[ wiadomość edytowana przez: gRRuby dnia 2007-12-22 16:18:25 ]
  
 
Cytat:
2007-12-22 16:15:22, gRRuby pisze:
EGR to zabójczy dla silnika patent na obniżenie emisji zanieczyszczeń i spełnienie norm. Polega na wtłaczaniu spalin z powrotem do cylindrów celem ich lepszego "dopalenia".



Celem stosowania EGR jest obniżenie temperatury spalania przez domieszanie ok 25% spalin.
Obniżenie temparatury spalania nie ma negatywnego wpływu na silnik.
Jego odłaczenie powoduje jedynie wzrost silnie toksycznych tlenków azotu (NOx).w spalinach.
  
 
silnik już stoi u mechanika po świętach ma wkładać do mojego auta, powiedział ze kolektor wydechowy zmieni i będzie ok.
  
 
tak z ciekawości jaki koszt tego silniczka
  
 
Mmmmniam 1,8 115PS
  
 
800 z alternatorem, przepustnicą i sprzęgłem, 83tys przelotu udokumentowane, są wszystkie papiery
  
 
super cena ,widzisz tak jak Ci pisałem lepiej kupić silnik niż reanimować stary
  
 
Cytat:
Celem stosowania EGR jest obniżenie temperatury spalania przez domieszanie ok 25% spalin.


To absolutnie prawda, ale też następuje dopalenie resztek niespalonego paliwa (węglowodorów). I jedyne , co ewentualnie dobre to przyspieszenie parowania.
Cytat:

Obniżenie temparatury spalania nie ma negatywnego wpływu na silnik.
Jego odłaczenie powoduje jedynie wzrost silnie toksycznych tlenków azotu (NOx).w spalinach.


A to, że układ EGR "nie ma negatywnego wpływu na silnik" to absolutnie nieprawda. Potwierdzenie teoretyczne: zasilanie silnika paliwem z powietrzem (tlenem) i... 25 % spalinami ma być niby dobre ????
Potwierdzenie praktyczne: nie wiem czy zagldąłeś kiedyś w kolektor dolotowy z egr? Zwłaszcza w dieselu widać jakie to "nie ma negatywnego wpływu na silnik".
W silnikach benzynowych to miej widać jakie "zbawienne" skutki to ma dla silnika. W dieselach, gdzie jest doprowadzanych znacznie wiecej spalin to wystaczy zatkać EGR i silnik momentalnie odżywa jak przestaje być zasilany "niemającymi wpływu" spalinami.

No nic. Miło tak sobie czasem podyskutować. Pozdr.

Świetnie, że się udało z tym silnikiem. Mam nadzieję, że całą istoria dobrze się skończy. Szkoda, że tak przed świętami taki kłopot.

[ wiadomość edytowana przez: gRRuby dnia 2007-12-23 02:20:21 ]
  
 
Cytat:
2007-12-23 01:58:40, gRRuby pisze:
wystaczy zatkać EGR i silnik momentalnie odżywa jak przestaje być zasilany "niemającymi wpływu" spalinami.



Napisałem "nie ma negatywnego wpływu na silnik" a nie na moc silnika. EGR nigdy i w żaden sposób nie doprowadza do przyspieszonego zużycia silnika czy uszkodzenia jakiegoś z elementów. Obniżenie temperatury spalania i mocy silnika odbija sie tylko na + dla silnika.
Oczywiście czuć wyraźnie spadek mocy szczególnuie w TD ale to jak zawsze coś za coś. W nowoczesnych silnikach z Common Railem wraca się do 45% spalin i stosuje chłodnice tych zawracanych spalin - wszystko po to, żeby zmniejszyć emisję toksycznych składników spalin.

Pozdrawiam.