Na co zwracac uwage przy kupnie lady z LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chcialbym sie dowiedziec na co trzeba zwracac uwage przy kupnie Lady 2107/2105.Jakie sa oznaki awarii ktore ciezko naprawic lub jest to bardzo kosztowne. Czym charakteryzuje sie zuzyty silnik?

Jeszcze chcialbym bardzo wiedziec jakie sa roznice miedzy Lada 2107 a 2105 - ktora kupic lepiej. Jaki silnik jest lepszy 1.3 czy 1.5 i jakie sa mniej wiecej roznice w spalaniu.

Na co trzeba zwracac szczegolna uwage przy ogledzinach instalacji LPG........


uff.. troche tego duzo ale mam nadzieje ze wasze porady pomoga mi w kupnie Ladzianki i mam nadzieje ze bede z zakupu zadowolony (w co nie watpie). Z góry dziekuje za pomoc




Aha...... Jeszcze jedno pytanko: Czy sa moze jacys klubowicze w Częstochowie lub okolicy? Jak kupie juz (mam nadzieje ze kupie) ten wspanialy samochodzik to nie chce byc sam..............
  
 
Co do różnicy pomiędzy 2105 i 2107. Najprościej ujmując 2107 jest bogatszą wersją 2105. 2107 ma lepiej wyposażone wnętrze (np. seryjny obrotomierz, zegar itp), ładniejszą tapicerkę i podobno jest lepiej wytłumiony czego ja osobiście nie potrafię potwierdzić. Podstawowa wersja 2105 jest wyposażona w silnik 1300 z rozrządem paskiem zębatym a bazowa wersja 2107 ma silnik 1500 z napędem rozrządu łańcuchem. Oczywiście i w jednym i w drugim przypadku są możliwe inne wersje silnikowe. W wyglądzie zewnętrznym najbardziej rzuca się w oczy wyeksponowany chromowany grill (dla mnie osobiście jednak trochę szpecący), 2105 ma zwykłą czarną atrapę. 2105 ma grube aluminowe zderzaki, znacznie mocniejsze i praktyczniejsze. Różne są także tylne światła ale minimalnie. 2107 ma też z reguły chromowane nakładki na rynienki dachowe.
Co do silników ja osobiście polecam silnik 1300. Mniejsza pojemność przy tym samym układzie korbowym przedłuża jego żywotność, a rozrząd paskiem redukuje hałas silnika. Oczywiście jeśli potrzebujesz więcej mocy to wiadomo że 1500 ma jej więcej. Według mojej opini wiąże się to jednak z większym spalaniem. Co do kosztowności napraw to jeśli buda ma całe podłużnice i nienaruszoną konstrukcję a auto pali bez problemu to koszty wszelkich napraw są naprawdę niewielkie nawet w porównaniu z takim Polonezem. Co do gazu nie mam więc się nie wypowiem.
Andrzej
  
 
To może zacznijmy od poczatku - VAZ stworzył wersje 2107 na prośby użytkowników ład, którzy mieli wiecej pieniedzy i potrzebowali troche wiecej luksusu. Wtedy fabryka pozmieniela troche model 2105 i tak powstała "siódemka". Dostała piekny chromowany grill, zupełnie inne zderzaki z chromowanymi nakładkami. Oczywiscie tak jak napisał andrzej 2107 dostała zupełnie nowa deske rozdzielcza z obrotomierzem, zegarkiem nawiewami i innymi bajerami. Do tego dostała lotnicze fotele i podłokietnik na tylnej kanapie. Fakt z tylca lampy sa tylko troche inne - 2107 ma stopy w pionie a 2107 w poziomie. Wlasnie ogladam moja 2107 i sasiada 2105 wiec mam porównanie na bierzaco. Co jeszcze - aha, 2105 ma przetloczona maske w glab a 2107 ku gorze, tak zeby pasowała do grilla. 2105 ma jeszcze przetloczona klape. Fakt 2105 ma czarne rynienki na dachu, a 2107 na je srebrne. To chyba wszelkie zewnetrzne roznice.

Co do silnikow to fakt na polskim rynku 2107 spotkasz najwiecej z silnikami 1,3 (pasek) i 1,5 (łańcuch). Natomiast 2105 mozesz dostać 1,2 (łańcuch) i pozostałe silniki tkaie jak w 2107. Czasami mozesz spotkac sie z wersja Łady Nova, ale to nic innego jak właśnie 2105 z silnikiem 1,2.

A tak pozatym zurzyty silnik charakteryzuje sie tym, ze albo jest pozalewany olejem, albo kopci na niebiesko z rury. Warto odkrecic pokrywe filtra powietrza i zobaczyc w jakim stanie jest ten filt, ewentualnie sama obudowa od wewnatrz, czy nie ma tam oleju. ozesz wtedy odpalić fure i zobaczyc, czy z takiej gumowej rury, ktora idziez boku silnika do obudowy filtra sie nie kopci. Sprawdz czy nie ma za duzych luzow na kierownicy. Przejedz sie i zobacz czy hamulce rowno biora. Oczywiscie zbadaj stan blacharki. Szpachle rozpoznasz na kilometr. popukaj w blachy. Otworz drzwi i poogladaj je od spodu. zobacz jak wyglada podloga.

Mozna by wymieniac i wymianiac.

To tyle z moej strony, zycze powodzenia w poszukiwaniach.
  
 
A jakieś oględziny instalacji gazowej trzeba może zrobić? Jeśli tak to na co patrzeć??
  
 
Przede wszystkim zadaj zaswiadczenia od montera instalacji gazowej - butla ma "waznosc" tylko 10 lat, poza tym niestety zaswiadczenie to jest wymagane przy kontroli niebieskich (czasami przypominaja sobie o sprawdzeniu tego).

Co jeszcze, sprawdz czy trzyma obroty na gazie i czy jest reakcja parownika (taki duzy, okragly ok 15-centymetrowy) na obrot sruba ktora jest na nim - obroty powinny sie dosyc plynnie zmieniac.

Ale najlepiej przejechac sie po prostu na gazie, jezeli silniczek pracuje ok, czujesz ze masz cos pod pedalem, to nie powinno byc wiekszych problemow.