MotoNews.pl
  

Carina - blad 24 i 33!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadam carine z silnikiem 1,8 w benzynie, rok produkcji 1996 i od pewnego czasu stracila swoja moc i szarpie. Po zdiagnozowaniu wyskoczyly mi dwa bledy: 24 i 33 - gdzie znajduja sie te czujniki i jak mozna to naprawic. Przebywam w Anglii i mechanicy krzykneli mi 350 funtow a nie chcialbym podwajac wartosci auta. Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszelkie rady)

[ wiadomość edytowana przez: zolnierz_20 dnia 2007-12-16 16:16:11 ]
  
 
24 to czujnik powietrza zasysanego jest w obudowie filtra powietrza taka dziura z boku,a czujnik pewnie dynda gdzies z boku,ale to niema na nic wplywu ani na moc silnika
33 to jakis zaworek VSV podcisnieniowy constrictor na kolektorze ssacym,ale potrzebuje wiedziec jaki tam masz typ silnika.
A najlepiej odczytaj sobie jeszcze raz te kody bledu za pomoca zworki,skasuj bezpiecznikiem EFI pojezdzij i jak sie zapali kontrolka to znow odczytaj ktore kody bledow sie powtorzyly.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Silnik to 7A FE jezeli o to chodzi? Bledy wyskakuja nadal te same - nawet mu zdjalem kleme na noc.
Male sprostowanie - nie tyle szarpie co na niskich biegach przy ostrzejszym dodaniu gazu tak jakby sie zamulal i dlawil mimo sporego wzrostu zuzycia paliwa.
Czujnik w obudowie filtra jest na swoim miejscu.
Na zimnym silniku jest wporzadku - chrzani dopiero jak sie rozgrzeje.
  
 
Musze uzupełnić mój spis kodów bo nie mam kodu 33.Czujnik temp. silnika nie może tak namieszac jezeli podaje fałszywe dane?
  
 
Cytat:
2007-12-17 21:48:05, carinus pisze:
Musze uzupełnić mój spis kodów bo nie mam kodu 33.Czujnik temp. silnika nie może tak namieszac jezeli podaje fałszywe dane?


Niema kodu 33
24 temperatura powietrza zasysanego
Przez pomylke zajrzalem do kodow diesla 1kz-t
Facet chyba z abs u zczytal te kody usterki.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zmostkowalem E1 z TE1 - wydawalo mi sie ze dobrze?)

A odnosnie braku kodu 33 ja znalazlem cos takiego - Idle air control (IAC) valve - ale nie mam pojecia co to
natomiast 24 - Intake air temperature (IAT) sensor - open/shortcircuit??
Ale ja sie nie znam wiec nie bede polemizowal - gdybym wiedzial co i jak nie szukalbym pomocy)

Jak inaczej wywolac bledy usterek? I gdzie moge znalezc oznaczenie kodow? Skoro to jest zle/ Z gory wielkie dzieki
  
 
ja na takiej stronce znalazłem jeszcze inną definicej kodu 33

33 - ISCV (IDLE SPEED CONTROL VALVE)
* Wirings and connectors (ISCV circuits) * ISCV * ECU (Engine Control Unit)
  
 
Cytat:
2007-12-19 19:06:43, zolnierz_20 pisze:
Zmostkowalem E1 z TE1 - wydawalo mi sie ze dobrze?) A odnosnie braku kodu 33 ja znalazlem cos takiego - Idle air control (IAC) valve - ale nie mam pojecia co to natomiast 24 - Intake air temperature (IAT) sensor - open/shortcircuit?? Ale ja sie nie znam wiec nie bede polemizowal - gdybym wiedzial co i jak nie szukalbym pomocy) Jak inaczej wywolac bledy usterek? I gdzie moge znalezc oznaczenie kodow? Skoro to jest zle/ Z gory wielkie dzieki


Jezeli liczyles kody z kontrolki silnika to prawidlowo
wg tej tabeli 24 -czuj temperatury powietrza zasysanego.
IAC valve to zawor stabilizacji obrotow biegu jalowego.
W zaleznosci od modelu jest albo pod przepustnica -wtyczka z 3 kablami

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2007-12-19 19:47:15, Bigelektron pisze:
Jezeli liczyles kody z kontrolki silnika to prawidlowo wg tej tabeli 24 -czuj temperatury powietrza zasysanego. IAC valve to zawor stabilizacji obrotow biegu jalowego. W zaleznosci od modelu jest albo pod przepustnica -wtyczka z 3 kablami


ISCV mialo byc -cos mi klawisze szwankuja
Albo w calkiem starych rozwiazaniach pod przepustnica zawor woskowy a na kolektorze ssacym maly elektrozaworek korygujacy powietrze dodatkowe.
Sprawdz wtyczke i zdejmij uzwojenie -2 srubki
wirnik powinien sie dac swobodnie pokrecac w lewo i prawo jezeli jest najmniejszy opor trzeba go rozebrac i wyczyscic.
Mozesz tez miec uszkodzone uzwojenie poniewaz spotykalem mocno pozacierane silniczki a kodu nie wywalalo.
A jak chodzi na biegu jalowym to trzyma okolo600-700 obr?
po zdjeciu wtyczki na biegu jalowym obroty powinny wskoczyc na 1200.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wiec jednak odczytalem dobrze kody i jest cos takiego jak 33

No niestety nie wspomnialem o tym wczesniej ale na luzie - biegu jalowym nie spadaja obroty ponizej 1000 - 1100(

Sprawdze ten zawor ale dopiero w niedziele poniewaz na razie musze nim dojezdzac do roboty.

A moze byc to spowodowane jakims spieciem - bo bylem w salonie toyoty - zostawilem tam 50 funtow za podlaczenie pod komputer i dowiedzialem sie tyle samo co wiedzialem wczesniej, ze wyskakuja bledy i powiedzieli mi jeszcze ze mam jakies spiecie (bezpieczniki sa OK) i zebym im zostawil samochod to oni postaraja sie to naprawic - taniej go by bylo chyba zezlomowac( niz zostawiac im na dzien
  
 
Jako ze mialem troche czasu wziolem sie za to.
Wszystko ladnie wyczyscilem jednak zawor stabilizacji obrotow biegu jalowego nie dal sie rozkrecic - plastik z uzwojeniem oddzielic od metalowego korpusu z koncowkami do przewodow
Obroty chodza juz rowno jednak nie schodza ponizej 1200.
Nadal wyskakuje blad 33 - sprobuje gdzies dostac ta czesc i sie zobaczy.
Wielkie dzieki za wszeklie rady
  
 
Cytat:
2007-12-27 15:36:11, zolnierz_20 pisze:
Jako ze mialem troche czasu wziolem sie za to. Wszystko ladnie wyczyscilem jednak zawor stabilizacji obrotow biegu jalowego nie dal sie rozkrecic - plastik z uzwojeniem oddzielic od metalowego korpusu z koncowkami do przewodow Obroty chodza juz rowno jednak nie schodza ponizej 1200. Nadal wyskakuje blad 33 - sprobuje gdzies dostac ta czesc i sie zobaczy. Wielkie dzieki za wszeklie rady


Jak trzyma 1200 to zdejmij rure gumowa dolotowa do przepustnicy i zatkaj palcem taki kanal powietrzny zaraz przed klapa przepustnicy silnik powinien zaraz zgasnac wyeliminujesz mozliwosc ze lapie falszywe powietrze,i potwierdzisz ze powodem jest zawor ISC lub instalacja.
Instalacje latwo sprawdzic na wtyczce wypietej mierzac piny Voltomierzem kazdy z kazdym powinne byc odczyty typu 12V lub 5V lub jakastam stala wartosc ale jezeli skacze tzn ze kabel jest przerwany,wtedy mierzysz w stosunku do masy pojazdu i widac ktory lata swobodnie.
Jezeli instalacja jest ok to uzwojenie zaworu ISC ma przerwe.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer