Swap in Mk3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, Chcialbym zrobic swapa po najnizszej linii oporu w moim esku z 1985 roku. Moje pytanie brzmi tak: Jaki silnik moge wlozyc do mojego essiego zeby idealnie spasowal do calej ramy? teraz mam 1.6B+G (76hp) Na benzynie jest muł jak nie wiem, a na gazie to az sie boje nim jezdzic. Chce zmienic silnik poniewaz moj pali 12-13 litrow benz... a gazu cosk kolo 14. Nie daje rady nim jezdzic, bo nie mam na to kasy. Powiedzcie jaki silnik moge wlozyc, zeby idealnie spasowal. Jak czegos nie dopisalem to piszcie.
  
 
1,6 cvh rs turbo
132km i 180Nm będziesz potrzebował silnik cały układ wyde3chowy z turbiną, całą instalacje
chłodnice , interccoler, i wszystkie węże do tego, jesli twój to jest gażnik to dochodzi do tego zmiana całego ukł. paliwowego razem z bakiem , pąpą paliwa, przewodami i rozdzielaczem



skoro twój jest taki mół to pewnie cos jest z nim nie tegens
może wsadz jakiś nowszy silniczek 1,6 z mk4,5 na swooim osprzęcie czyli kolektorach i instalacji
  
 
skoro jestesmy przy silnikach to ile pali cvh z turbina??
  
 
tyle samo co zwykle cvh...jesli depniesz to za 13, 14 a powolna jazda okolo 8 a wrazenia z jazdy o niebo lepsze!!
  
 
jak mu depniesz to nawet 20 wezmie...
  
 
no no, dzieki, ale taka zmiana nie wchodzi w gre, nie powiedzialem ze chce zmienic cale auto ;p chce zemienic sam silnik, na jakis inny bo moj jest chyba jakis trefny. Skoro jest taka mozliwosc ze cos jest zepsute u mnie, napisze inne objawy:
-Trudne odpalanie na zimnie na benzynie(gaz ok)
-na benzynie jest strasznie mulowaty i powoli sie wkreca na obroty(gaz ok)
-falowanie obrotow gdy jest zimny na benzynie
-no i wkoncu kosmiczne spalanie.
Co do spalania, posiadam automatyczna, 3 biegowa skrzynie, co napewno podwyza poziom spalania, ale ze az tyle ? :|
  
 
oj... a ja bym powiedzial ze gra nie warta swieczki... no chyba ze buda jest w idealnym stanie...

1. skad wiesz ze ewentualny nowy silnik jest OK i ze za dwa miesiace znow nie bedziesz robil swapa?

2. niewiem czy z escortami tak jest, ale spalanie dla tak starego silnika wydaje sie byc w miare OK. (nie pisales czy podajesz spalanie teraz kiedy zimno czy latem, czy srednia...) przyznaje ze nie mialem mk3 ale konstrukcja wydaje sie dosc stara
  
 
myślę że nie warto się bawić w zmianę silnika, zmień filtry, kable, świece... mój mk4 na gaźniku pali zimą ponad 9 l benzynki, latem okolo 7 (mowa o miescie oczywiscie) - silnik 1.4 wiec mozna zejsc do przyzwoitego spalania...
zima nie chce odpalac? moj rowniez slaaabo kreci, zastosuj rozrusznik z przekladnia planetarna z nowszych modeli badz zafunduj sobie aku z pradem rozruchowym powyzej 500 A

a swoja droga masz kosmiczny wynalazek, automat 3 biegowy... niezle
  
 
Cytat:
2007-12-23 12:02:19, pexu pisze:
myślę że nie warto się bawić w zmianę silnika, zmień filtry, kable, świece... mój mk4 na gaźniku pali zimą ponad 9 l benzynki, latem okolo 7 (mowa o miescie oczywiscie) - silnik 1.4 wiec mozna zejsc do przyzwoitego spalania... zima nie chce odpalac? moj rowniez slaaabo kreci, zastosuj rozrusznik z przekladnia planetarna z nowszych modeli badz zafunduj sobie aku z pradem rozruchowym powyzej 500 A a swoja droga masz kosmiczny wynalazek, automat 3 biegowy... niezle



Buda nie jest w najlepszym stanie, ale jest to moje pierwsze auto, i troche sie do niego przywiazalem, zrozumcie mnie sentyment. Pozatym, wiem ze to wynalazek z kosmosu ;p pierwszy raz w zyciu widzialem essiego z automatem i to jeszcze takiego starego. Czyli mowisz ze w lato bedzie palil mniej ? bo jesli tak to spoko. Filtry wymienione, olej jakis mobila polsyntetyk, jeszcze tylko swiece i kable, pomoze to cos? :> aha, akumulator mam bodajrze 550, chyba 60 Ah

[ wiadomość edytowana przez: mastahtbg dnia 2007-12-23 13:29:38 ]
  
 
rozumiem Ciebie doskonale, swojego MK4 tez nie mam zamiaru sie pozbywac kable + swiece powinny pomoc, no i oczywiscie - jak jeszcze tego nie zrobiles - regulacja gaznika! domniemywam ze o filtrze paliwa pamietales? bo u mnie po kupnie okazalo sie ze takowego nie bylo, gaznik co 2 miesiace sie zapychal
  
 
Cytat:
2007-12-23 10:31:19, szafa pisze:
tyle samo co zwykle cvh...jesli depniesz to za 13, 14 a powolna jazda okolo 8 a wrazenia z jazdy o niebo lepsze!!



wiem ile tylka bo mam zwyklego cvh
  
 
Cytat:
2007-12-23 13:44:29, pexu pisze:
rozumiem Ciebie doskonale, swojego MK4 tez nie mam zamiaru sie pozbywac kable + swiece powinny pomoc, no i oczywiscie - jak jeszcze tego nie zrobiles - regulacja gaznika! domniemywam ze o filtrze paliwa pamietales? bo u mnie po kupnie okazalo sie ze takowego nie bylo, gaznik co 2 miesiace sie zapychal



filter paliwa zmieniony, co do gaznika to go nie regulowalem. Gaznik jest jakis nietypowy. Mechanik powiedzial ze to Motorcraft, podcisnieniowy. Narazie nie mam czasu do niego jechac, ale jak znajde to odrazu pojade z nim do czyszczenia i regulacji. Mozecie mi powiedziec, co sie wiaze ze zmiana skrzyni biegow z automatu na manuala? jakas wielka filozofia i problemy, czy da rade to jakos bez interwencji chirurga zrobic ?

[ wiadomość edytowana przez: mastahtbg dnia 2007-12-23 23:09:50 ]
  
 
Gaz katuje silniki
Wsadz jakiegos ropniaka
  
 
A tam zaraz katuje..u mnie nic sie nie dzieje,a starego ropniaka to sie nie zakłada...najwyżej 4-lrtniego bo inaczej to kiszka...
  
 
Cytat:
2007-12-23 23:33:44, CKsrv pisze:
Gaz katuje silniki Wsadz jakiegos ropniaka



moj ojciec ma dwa diesle, forda transita 2.5 td i peugeot'a partnera 2.0 hdi. jedyne co moge powiedziec o transicie ze ile nie zapakuje na pake to i tak odjedzie, a o peugeot'cie ze mimo 110 PS nie jest tak zwawy jak moj essie. Jednym slowiem kiszka Co trzeba zrobic aby zmienic skrzynie z automatu na manuala?