Czszczenie silnika krokowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałbym uzyskać informacje co do tego jak wyczyscic silniczek krokowy w 1,3 HCS monowtrysk
  
 
Środki - czysta benzyna lakowa,WD40,ewentualnie olej silnikowy.
narzędzia-pędzelek,patyczki do uszu,penseta.
Jak?-
Ja to robię tak-wlewam benzynę w te dwie dziury(otwory) i dokładnie płuczę z syfu,następnie pędzelkiem a póżniej patyczkami do czyszczenia uszu w miarę dokładnie czyszczę w środku przez te dwa otwory tak aby w środku było jak nowe,następnie wlewam do srodka benzynę i pensetą łapię za grzybek i go ruszam w lewo i prawo(grzybek jest osadzony na metalowej rurce która wczodzi w drugą rurkę na której jest sprężyna widoczna przez drugi otwór).jest to miejsce zacierania się zaworu(najczęsciej).
powyższe czynności wykonuję parę razy tak aby było czyste.
UWAGA! grzybkiem trzeba ruszać tak długo aż będzie słuchać charaktrystyczne świszczenie przepływającego powietrza(w niewidocznej części jest gumowa membrana za którą dostaje się benzyna i trzeba ją wydmuchać(nie mylić z innym rodzajem dmu....).
Póżniej pryskam wd 40 iteż ruszam tym grzybkiem aby nasmarować te dwie rurki.

I teraz bardzo ważne (o tym pewnie wszyscy zapominają) ,oś na której jest grzybek wchodzi do środka w stronę elektrozaworu przez łożysko ślizgowe lub uszczelninie na bazie filcu trzeba naoliwić olejem silnikowym (bez tego ciężko chodzi i są dziwne reakcję silnika) ,jak to zrobić? -trzymać pionowo krorkowca na tą oś puścić parę kropli oleju.On sam wsiąknie do środka. Na koniec jeszcze raz poruszać tym grzybkiem wewnątrz żeby rozprowadzić olej.

Po wyczyszczeniu krokowca efekt powinien być taki że przesunięcie grzybka w jedną lub drugą stronę i puszczeniu jego powinien wrócić na swoje miejsce i powinien chodzić lekko bez oporu.

opis by Slawko
  
 
nic dodac nic ujac
ps: masz literowke w tytule
  
 
Cytat:
2007-12-20 21:04:40, radekbox pisze:
Środki - czysta benzyna lakowa,WD40,ewentualnie olej silnikowy. narzędzia-pędzelek,patyczki do uszu,penseta. Jak?- Ja to robię tak-wlewam benzynę w te dwie dziury(otwory) i dokładnie płuczę z syfu,następnie pędzelkiem a póżniej patyczkami do czyszczenia uszu w miarę dokładnie czyszczę w środku przez te dwa otwory tak aby w środku było jak nowe,następnie wlewam do srodka benzynę i pensetą łapię za grzybek i go ruszam w lewo i prawo(grzybek jest osadzony na metalowej rurce która wczodzi w drugą rurkę na której jest sprężyna widoczna przez drugi otwór).jest to miejsce zacierania się zaworu(najczęsciej). powyższe czynności wykonuję parę razy tak aby było czyste. UWAGA! grzybkiem trzeba ruszać tak długo aż będzie słuchać charaktrystyczne świszczenie przepływającego powietrza(w niewidocznej części jest gumowa membrana za którą dostaje się benzyna i trzeba ją wydmuchać(nie mylić z innym rodzajem dmu....). Póżniej pryskam wd 40 iteż ruszam tym grzybkiem aby nasmarować te dwie rurki. I teraz bardzo ważne (o tym pewnie wszyscy zapominają) ,oś na której jest grzybek wchodzi do środka w stronę elektrozaworu przez łożysko ślizgowe lub uszczelninie na bazie filcu trzeba naoliwić olejem silnikowym (bez tego ciężko chodzi i są dziwne reakcję silnika) ,jak to zrobić? -trzymać pionowo krorkowca na tą oś puścić parę kropli oleju.On sam wsiąknie do środka. Na koniec jeszcze raz poruszać tym grzybkiem wewnątrz żeby rozprowadzić olej. Po wyczyszczeniu krokowca efekt powinien być taki że przesunięcie grzybka w jedną lub drugą stronę i puszczeniu jego powinien wrócić na swoje miejsce i powinien chodzić lekko bez oporu. opis by Slawko



Jak dla mnie brak pytań.... Sama bomba Mam pytanie jeszcze czy moze miec SKrok wpływ na pedał gazu, mianowicie dodaje gazu np do połowy ze startu i spoko, ale jak dam w podłoge to jakby sie zalewał... Kurde czy to Skrok?? Mam nowy potencjometr przepustnicy
  
 
Widzę, że zostałem lekko uprzedzony ponieważ miałem zadać podobne pytanie więc zadam je tu.

Panowie, było świetnie powiedziane jak czyścić krokowy, ja mam natomiast pytanie gdzie on jest? w jakim miejscu? jak mogę go znaleźć.

Chciałbym sam go czyścić a nie oddawać do mechanika ponieważ dziś tam był i dowiedziałem się, że tylko idioci(słowa mechanika) mówią silnik krokowy (jeśli chodzi o forda) ponieważ poprawna nazwa to nastawnik biegu jałowego.
Niestety ja mój silnik krokowy oddałem za późno do przeczyszczenia i obroty falują jak się stoją na luzie więc kupie nowy zamiennik i w związku z tym ponawiam pytanie: Panowie gdzie jest to cudo które odpowiada za jazdę bez słowa "ku...wa"

  
 
Nie nastawnik tylko zawor bocznikowy.
A tak na marginesie to racje ma mechs odnosnie idiotow.
  
 
Panowie, to gdzie znajde ten zawor bocznikowy lub nastawnik biegu jałowego lub silnik krokowy jak kto woli :p ??
  
 
Cytat:
2007-12-20 23:37:30, superges pisze:
Chciałbym sam go czyścić a nie oddawać do mechanika ponieważ dziś tam był i dowiedziałem się, że tylko idioci(słowa mechanika) mówią silnik krokowy (jeśli chodzi o forda) ponieważ poprawna nazwa to nastawnik biegu jałowego. Niestety ja mój silnik krokowy oddałem za późno do przeczyszczenia i obroty falują jak się stoją na luzie więc kupie nowy zamiennik i w związku z tym ponawiam pytanie: Panowie gdzie jest to cudo które odpowiada za jazdę bez słowa "ku...wa"


no patrz jaki wyksztalcony mechanik
znam takich, wszystko wiedzacych... ich naprawy escortow koncza sie zwrotem " tak ma byc", "ten typ tak ma" itp


Cytat:
Panowie, to gdzie znajde ten zawor bocznikowy lub nastawnik biegu jałowego lub silnik krokowy jak kto woli :p ??


a co, my wrozki.......
przeciez nawet nie podales modelu silnika i rocznika
  
 
Póki co narazie działa w miare ok ale obroty nadal falują jak się stoi na luzie, stwierdził że ten krokowy był już tak zasyfiony że i tak z niego wiele wycisneli bo to tak jak by trupa ożywili

90 dyszek zapłaciłem a robili to wszystko ok 7h

silnik 1.6 - 90km - 1998 r

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
kupie nowy zamiennik



To już lepiej wpłać na Ojca Dyrektora, jak chcesz wyrzucać kasę
w błoto.
  
 
Cytat:
2007-12-21 14:23:47, superges pisze:
Póki co narazie działa w miare ok ale obroty nadal falują jak się stoi na luzie, stwierdził że ten krokowy był już tak zasyfiony że i tak z niego wiele wycisneli bo to tak jak by trupa ożywili 90 dyszek zapłaciłem a robili to wszystko ok 7h silnik 1.6 - 90km - 1998 r Pozdrawiam



ja mam 1,3 mono 1992 rok i tez nie wiem za bardzo gdzie on jest... Muli mi czasem sie jak jade i dam ze startu gaz w podloge jakby sie zalewal
  
 
Cytat:
2007-12-22 10:55:52, pavulonstudio pisze:
ja mam 1,3 mono 1992 rok i tez nie wiem za bardzo gdzie on jest... Muli mi czasem sie jak jade i dam ze startu gaz w podloge jakby sie zalewal



Jedź jak najszybciej do mechanika albo przeczyść go sam z tego względu, że im dłużej będziesz czekał tym krokowy będzie się coraz bardziej piepszył, Tobie będzie się coraz gorzej jeździło i potem nie wystarczy już go przeczyścić bo i tak nie będzie pracował w 100% poprawnie, czyszcze to są małe pieniądze, mój mechanik zaśpiewał za oryginalny kokowy 420 zł. Więc lepiej przeczyść go czym prędzej bo sam się nie naprawi a im później tym gorzej.
  
 
gdzies była fotorelacja mojego autorstwa, ale pare osób stwierdziło ze jest ona do du..
  
 
Cytat:
2007-12-22 13:23:54, fryszard pisze:
gdzies była fotorelacja mojego autorstwa, ale pare osób stwierdziło ze jest ona do du..



Ja chetnie bym to zdementował A tak serio to co jeszcze moze byc z tym muleniem?? Chyba tylko krokowca nie ruszalem
  
 
ja sie dołączę, bo sadze ze to tez wina korkowca: po wciśnięciu pedału gazu nie ma reakcji tylko dopiero po chwili z szarpnięciem, ale tylko na małych biegach, czy krokowy czy moze filtr paliwa zapchany ???
  
 
Cytat:
2007-12-25 13:07:29, Kamil_K pisze:
ja sie dołączę, bo sadze ze to tez wina korkowca: po wciśnięciu pedału gazu nie ma reakcji tylko dopiero po chwili z szarpnięciem, ale tylko na małych biegach, czy krokowy czy moze filtr paliwa zapchany ???



Ja wymienilem filtr paliwa i nie pomogło. Fakt faktem, ze to stary wygladał jak święta gleba ale naprawde wymien jak nie wymieniales. Spojrz na niego z zewnatrz i najlepiej Ci to pokaze jego stan. Moj nie byl wymieniany od nowosci... Wiec i tak wymienilem... 25 zł to nie kupa szmalu a i wymiana prosta jest
  
 
Cytat:
2007-12-25 13:07:29, Kamil_K pisze:
ja sie dołączę, bo sadze ze to tez wina korkowca.


nie

Cytat:
czy moze filtr paliwa zapchany ???


wymiana nie zaszkodzi, bo rzadko kto pamieta o jego wymianie
ale watpie, ze to on
  
 
Cytat:
2007-12-21 09:02:42, superges pisze:
Panowie, to gdzie znajde ten zawor bocznikowy lub nastawnik biegu jałowego lub silnik krokowy jak kto woli :p ??


W 1.6 16V jest raczej trudno dostępny. Popatrz na rurę doprowadzającą powietrze od filtra do silnika. "Krokowiec" jest zamontowany pod nią, z tyłu silnika.
Nie wierz, że 7h pracowali nad Twoim "krokowcem". To jest 30 minut na demontaż/montaż + dowolny czas na czyszczenie, ale gwarantuję, że nie poświęcili na to więcej niż 15 minut. Ewentualnie mogli go po prostu zalać benzyną i zostawić na jakiś czas, żeby się odmoczył.
Jeśli chodzi o problemy z obrotami, to jeszcze sprawdź/wymień filtry i przeczyść przepływomierz powietrza.

Pozdrawiam świątecznie
Maciek
  
 
Cytat:
2007-12-25 15:33:54, macba76 pisze:
W 1.6 16V jest raczej trudno dostępny.


wszystko zalezy , czy ma egr czy nie...
jesli nie to mozna go z gory odkrecic...
jesli nie to od dolu
odkrecenie trwa niecala minute, przykrecenie ok 2
  
 
Cytat:
2007-12-25 14:28:23, pavulonstudio pisze:
Ja wymienilem filtr paliwa i nie pomogło. Fakt faktem, ze to stary wygladał jak święta gleba ale naprawde wymien jak nie wymieniales. Spojrz na niego z zewnatrz i najlepiej Ci to pokaze jego stan. Moj nie byl wymieniany od nowosci... Wiec i tak wymienilem... 25 zł to nie kupa szmalu a i wymiana prosta jest



ale dzieje sie tak tylko na PB bo na LPGu jest wszystko ok...