Turbina w 1.8TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Szukalem troszke na forum, ale nie znalazlem dokladnie tego o co mi chodzi... niestety pozyczylem kumplowi aparat i nie moge zrobic zdjec, ale moze mi sie uda wytlumaczyc... na przewodzie dopraowadzajacym powietrze z filtra powietrza do turbiny jest taka mala metalowa puszka z wystajacym trzpieniem do ktorego jest przylaczone takie ciegno... czy ten trzpien powinien sie ruszac?? u mnie sie nie rusza, a turbina cos slabo ciagnie (wlasciwie wydaje mi sie ze tylko ciagnie na 5 biegu powyzej 100km/h)... czy mam powodu szukac w tym trzpieniu czy w samej turbinie... dzieki z gory za pomoc i wesolych swiat...
  
 
tak ma sie ruszać ale nie pamiętam czy ciężko czy luźno ale napewno nie z luzami.
jednak nie jestem do końca pewny więc ci nie odpowiem, nie chce cie wprowadzać w błąd. To że ciągnie słabo nie znaczy że wina turbinki. Jest zima a zima nie lubi diesla, nawet zapchany filtr paliwa może powodować zamulenie.


[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2007-12-23 17:56:29 ]
  
 
Cytat:
2007-12-23 17:54:16, Kleszczak pisze:
nawet zapchany filtr paliwa może powodować zamulenie. [ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2007-12-23 17:56:29 ]



Oj i to porzadnie muli
  
 
W 2 moich TD sie baaardzo cięzko rusza to ciegno silowniczka ogranicznika.
Nie mowie ze tak jest dobrze ale jest prawie nie do ruszenia.

  
 
Filtr paliwa to nie jest bo jest regularnie wymieniany... a to ze jest zima, to nie ma wplywu gdyz dzieje sie to juz od dawna... jakies inne pomysly? jak sprawdzic czy turbina jest ok?
  
 
Ma chodzić ciężko nawet bardzo, problem w tym że czasem zapieka się od strony spalin w niedomkniętej pozycji i wtedy może mieć gorsze przyspieszenie, albo wcale, ale to rzadka przypadłość. Zanim wymontujesz turbinę aby coś z nią zrobić, sprawdź nieszczelności w okolicach kolektora dolotowego, chłodnicy powietrza i co równie ważne i często spotykane na przewodzie sterowania boosterem na pompie, to ta cienka rureczka odchodząca z kołnierza wylotowego turbiny. Warto również przepłukać dokładnie sam intercooler wewnątrz. Jeśli sprawdzisz to wszystko i będzie ok to następnym krokiem będzie sprawdzenie ewentualna naprawa i regulacja boostera. W miarę łatwo zlokalizować nieszczelności pryskając połączenia elementów dolotowych środkiem pianotwórczym, potem gaz do dechy i obserwuj czy go gdzieś nie wydmuchuje, nasłuchuj jakichś świstów, gwizdów. Wbrew temu co tu niektórzy piszą w tym autku jak słychać turbinę to już nie jest dobrze, tak na marginesie. Chcąc ją sprawdzić ściśnij dłonią przewód łączący turbinę z intercoolerem i zwiększ obroty silniczka, jeśli poczujesz że przewód jest rozprężany przez powietrze to już nie jest źle. Na 4 biegu, na równym odcinku drogi rozpędź go od 60 do 100, jak zmieścisz się w 10 sekundach jest dobrze.
  
 
Kris75 10s ma mieć 90 KM a 70 KM (chyba, nie jestem pewien w 100%)13s. Mój ostatnio jak sprawdzałem miał ~12
Kolega nie napisał ile jego ess ma mocy wiec tak ino dodałem o tym 70KM

[ wiadomość edytowana przez: mateq111 dnia 2007-12-26 12:05:03 ]
  
 
Kolega napisał ile kucy ma jego Es. Poczytaj uważnie , np. w profilu
Co do różnic masz rację, słabszy potrzebuje chyba tych 13 sek.