| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2005-10-15 09:37:24 u mnie 74 ah słabnie po mroźnej nicy,co do preparatów to chętnie sam posłucham, a aku jeszcze nie ocieplałem, w tym roku to zrobie.napewno nie zaszkodzi. |
alex77 Escort Pajęczno | 2005-10-15 09:45:28 no ja tez jestem ciekaw jak mój diesel bedzie sie sprawowal przy mrozach - az sie boje |
biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2005-10-15 10:31:59 Ja osobiscie mam 1 zime 1.8D za soba... moj ojciec ma ich za soba 10, wczesniej Kadet 1,8D ;D.
Obecnie aku mam 72 - 2letni.... prawda jest taka ze po MROZNEJ nocy w aucie... kreci ciezko. Podobno aku traci w niskiej temp. okolo 40% swojej mocy do tego zalozmy ze w ogole jego moc nie jest 100% tylko 80% to zostaje nam ile? nie duzo ;D Ja przy wiekszych mrozach CO DZIEN akumulator do domu i pod prostownik... przyniesiony z cieplutkiego mieszkania, w nocy podladowany kreci niesamowicie lepiej. Nie ma w ogole o czym mowic. W ubiegla zime do - 20 palilem bez problemow! 2x przy wiekszym mrozie zdarzylo mi sie jechac do pracy autobusem ;/ co ciekawe KRECIL KRECIL elegancko ale po prostu nie odpalil czemu? Nikt nie wie. Pozniej poszedl na czyszczenie wtryskow etc taki drobny przeglad. Z tym ociepleniem to nie taki glupi pomysl. Tez fajnie by bylo podpiac gdzies np. w bagazniku za styropianem drugi jakis nawet stary przechodzony aku i wpiac go w jakis sposob aby byl na zime do rozruchu. Co 2 aku to 2 aku. Faktem jest na pewno to ze moze byc ciezko w zime! Aha nie zapominajcie o wlewaniu do ropki jakiegos depresatora.. skyyd, shell additiv czy inne specyfiki drozsze lub tansze. Po co maja sie filtry zapychac parafinka ;D |
biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2005-10-15 12:50:32
Jak najbardziej. Nie wytraca sie parafina to na pewno! Ja w zeszla zime lalem skyda.. i obecnie przy kazdym tankowaniu nawet w lato lalem albo skyyda albo z shela za 6PLN dodatek. Jak na razie odpukac.. silniczek chodzi jak marzenie! ;D |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-10-15 14:55:06 Ja mam zime za soba. Musialem wymienic aku, bo mialem piecioletni slaby byl zima szczegolnie. Pamietajcie, ze alternator w TD daje tylko 72Ah, wiec kazdy wiekszy akumulator bedzie niedoladowany. Wazniejszy jest tu prad rozruchowy. Tu im wiecej tym lepiej. Minimum to o ile sie nie myle 600, albo 620.
Co do pokrowca na aku to uwazam, ze to niepotrzebny wydatek. Rzeczywiscie opozni oddawanie ciepla, ale w koncu i tak ostygnie w ciagu nocy, zlapie chlodek, po nocy bedzie juz cieplej na dworze, a pod pokrowcem chlodniej Bo pokrowiec bedzie izolowal
Preparat Shella za 6zl nie jest antydepresantem i nie nadaje sie na zime. To male cos starcza na 40L paliwa i ma sluzyc utrzymaniu w czystosci ukladu wtryskowego. Ta funkcje spelnia akurat wysmienicie. Przed zima radzilbym wymienic filtr paliwa. Jesli jest w paliwie jakas woda, nawet mikroskopijne ilosci, to bibulka z filtra nim nasiaka i pogarsza przeplyw paliwa. Dodatkowo, jesli to zamarznie to zablokuje sie przeplyw. Ja osobiscie wymieniam filtr paliwa przy kazdej wymianie oleju (czyli co 10 tys). Czasem okazuje sie, ze nie jest to konieczne, a czasem na dole filtra zbiera sie jakis syf. Kiedys mialem w filtrze zielony plyn jak Ludwik. Caly dolny dekielek. Na roznych stacjach sie tankuje, raz pliwo lepsze raz gorsze. Zbliza sie chlodek, no i lada dzien forum zapelni sie postami nieszczesnikow, ktorzy maja problem z odpaleniem auta ![]() |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-10-15 17:23:54 ja mam aku tylko przykryty kawałkiem, gumy założony celem ochrony przed wodą lecącą przez podszybie (dobrze jest przygotować aku, do zwiększonej w tym okresie czasu, poprzez(kontrolę/czyszenie i konserwację wazeliną techniczną klem i słupkow aku.
odnośnie odpalania zimą, słusznie jest wymienić filtr paliwa, i stosować środki powodujące nie krystalizowanie sie parafiny w robie przy dużych, ujemnych temperaturach. Odnośni świec żarowych, to Czasami warto podgrzać je dwa razy( z 30sek, przerwą). aha no i nie kierować się gaśnięciem kontrolki, tylko "pyknięciem" przekażnika świec żarowych- tej metody używam całorocznie na zimnym silniku
Niestety mam tylko jeden garaż, a dwa auta. Padło na to że dieselek stoi pod chmurką i w mrożne wietrzne dni, stawiam go w miarę możliwości w ten sposób, by silnik był zasłoniony od wiatru. Pewien staarej daty szofer mi tak poradził i metoda się sprawdza, autko wolniej stygnie i lepiej odpala
Jeżeli komus będzie się chciało to wszystko czytać to przed sezonym polecam jeszcze konserwację zamków, i uszczelek drzwiowych. No i coś o czym chyba wszyscy wiedzą....zimą lepiej nie zostawiać auta na ręcznym. |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2005-10-15 20:29:17 Wg. WKŁ 63 Ah do 1.8 D. A u mnie odkąd go mam 54Ah chociaż Motorcraft oryginalny (ale żeby było śmieszniej okrągłe klemy). I na razie będzie musiał druga zimę dawać radę. Nie ocieplany, nie ładowany co dzień, nie noszony do domku. Essi stoi pod chmurką, a u mnie raczej nie jest biegun ciepła. Na tą zime będę chyba szukał garażu.
Ciekawe rozwiązanie było w starych Mercach, a i widziałem coś podobnego uniwersalnego. Grzała w bloku silnika na 220 - wersja uniwersalna zakładana jest na przewód chłodnicy. Tak zresztą robią w Skandynawii - wtyczki wiszą spod masek, a na parkingach przed sklepami można się podpiąć. Woda do 50 st. C i odpalasz jak w lecie. Pzdr |
biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2005-10-16 19:15:15 Kontynuujac dyskusje.
Tak shel nie jest depresatorem.... w zime leje skyyda firmy black arrow... (ten specyfik z shela praktycznie 1flaszeczka na 1 tankowanie okolo 40litrow). Skyd okolo 35 PLN za 1litr na 1000l czyli praktycznie.... DLUGO wystarcza! Moj silniczek ma juz przebieg 280 000 (niedlugo) takze... JEST juz troszeczke wysilony. ALe powtorze... nie raz za kadencji! mojego ojca jak smigal do pracy orionekiem to CIAGNAL!!! benzyniaki pod blokiem bo padaly jak kawki. Moj pokreci pokreci ale w 99,9% odpali. btw: musze kupic aku... wlasnie zmierzylem aerometrem i lipa... zsiarczyl sie skubaniec i tyle! A co do latania na 10 pietro z aku.. no chyba na tyle mamy krzepy ze to nie problem ;D w koncu az taki ciezki nie jest. Ja smigam na 1 pietro ;D ale wole to niz pozniej smigac na autobus i sie gniesc! Przy ubieglych DUZYCH mrozach o 5:30 wstawalem.... schodzilem w (roboczych ciuszkach) zakladalem ladowany przez noc aku, odpalalem orionka, grzalem 5 minut zlapal troszke temperatury..szedlem do domu, zjesc, przebrac sie, ubrac sie do wyjscia do pracy no i do praktycznie odsniezonego, cieplego autka... zapalalem na dotyk i jazda ;D Fakt troszke CZASU to kosztowalo... |
biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2005-10-17 14:35:39 Skyyd na stacjach benzynowych... ja w zeszlym roku kupilem na Petrochemia Plock |