[blogowo] pali na 3 gary..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Będzie troszkę blogowato, za co z góry przepraszam. O co zatem chodzi? nieraz na forum widziałem posty typu "silnik pali mi tylko na 3 gary.." - ale nigdzie nie znalazłem opisu "jak to wygląda", jak brzmi, jak się zachowuje taki silnik. Jedyne co ktoś wspomniał to - "jak twój zacznie chodzić tylko na 3 gary, to na pewno to poczujesz".

I co?

dziś rano - mróz, samochód kilka dni (święta) nie odpalany. Wsiadam, odpalam , i... łojezu - telepie budą niemiłosiernie, po przegazowaniu dźwięk niczym ze starego zaporożca, czy też Tico bez tłumika ;] cięzko wchodzi na obroty.. rzuca silnikiem.... Cóż, do pracy trzeba jakoś dojechać, więc ruszyłem. Boże, co za muł! ledwo ciągnie, jakby mu 30% mocy zabrało... krótka konsternacja i oświecenie: "- a jak.. zima, przymarzło to i owo, i pewnie jeden gar nie pali". Teraz już wiem jakie są objawy..

Dodam, że po przejechaniu ok 1.5 km samochód zaczął pracować normalnie. Przyczyn padnięcia jednego garu jeszcze nie szukałem - zobaczymy jak jutro rano zapali, co będzie się działo....
ech ta zima, same problemy z nią;]
  
 
Kuzyniak w swojej Fieście (motor podobny) miał taki problem, że jak było mocno wilgotno to nie palił mu na 2 gary. Problem wyszedł zimą kiedy usterka wystąpiła trwale. Okazało się, że pękła obudowa cewki W/N i uszkodziło się uzwojenie. Samochód palił na dwa bo jak wiadomo ma podwójną cewkę po połowie na dwa garki. Widać to było po przejechaniu kilkunastu kilometrów jak niespalone paliwo zaczęło przelewać się przez pierścienie do oleju. Aż kipiało góra - że się wtedy nic nie zapaliło to chyba był cud! Wymiana cewki i oleju i śmiga jak lala. No ale to był mono wtrysk. Ja miałem poprzednio 1,4i i czasami szwankowały mi wtryski (LPG) - ostatecznie kończyło się całkowitym zapieczeniem i wymianą.
Powodzenia.
  
 
raczej masz do wymiany kable WN, zakup Motorcrafta a długo na nich pośmigasz, jeśli nie są to kable to wypada sprawdzić (podmienić) cewkę zapłonową... znam to z autopsji
  
 
Nie marudz Jaka zima? Jeszcze nie ma zimy a Ty masz benzyniaka. Swiece ile lat maja? A kable?
Zima zaczyna sie od -25*C
  
 
Nie wiem ;] swojego 1.3 kupiłem wiosną , latem palił ładnie, więc nie ruszałęm obwodu zasilania i WN.. dopiero teraz zimą wychodzą 'niespodzianki'. Gdy tak sobie teraz wyliczam co powinieniem zrobić do wiosny - przewody wn, swiece, komplet filtrów + olej, itd, itd, to aż zgroza łapie ;]

Może swapa sobie zasponsorować..?

  
 
Oj filrt oleju to zawsze z olejem to go nawet nie licz
Powietrza jak juz czarnuch to trzeba.
Paliwa warto bo syf sie leje z dystrybutorow.
Swiece maja lekko 30 000 - trzeba
Przewody maja juz pewnie 4 zycie
TEORETYCZNIE co 3 lata wymiana
A jak z rozrzadem stoisz?
  
 
oj drogi będzie nowy rok;]

a co do rozrządu - 1.3 ma łańcuszek choć tu radośc..;]


  
 
Cytat:

Oj filrt oleju to zawsze z olejem to go nawet nie licz
Powietrza jak juz czarnuch to trzeba.
Paliwa warto bo syf sie leje z dystrybutorow.
Swiece maja lekko 30 000 - trzeba
Przewody maja juz pewnie 4 zycie
TEORETYCZNIE co 3 lata wymiana
A jak z rozrzadem stoisz?




1,3 jest na łańcuchu.

Cytat:
Może swapa sobie zasponsorować..?



Jak zrobisz swapa to myslisz ze tych rzeczy nie bedziesz musial wymieniac? to zwykle czesci eksploatacyjne
  
 
Ze swapem to była przenośnia.. ;] wiem że to zabawa warta więcej niż cały wóz. Aczkolwiek kusi mnie w przyszłości , spróbować zrobić swap - dla własnej satysfakcji, sprawdzenia umiejętności, możliwości, "czy się uda"...
Zresztą zdaje się Remik (btw takie imię ma mój syn;p ) zrobił swapa z 1.3 na 1.8 ;> więc mam motywację

  
 
Zrobil z 1.4 na 1.8 ale to w zasadzie nie robi roznicy.

A swapow to w klubie bylo juz tyle ze trudno by to bylo zliczyc
  
 
A to mnie tym lancuchem zaskoczyliscie.
Wiem ze ma go DOHC 2,0 (sierra/scorpio) ale o 1,3 nie wiedzialem.
tak jakos wyszlo

Jak swap to minimum 1,8 16v 115PSów
Pali tyle co 1,6 90ps a idzie ladniej
i mniej niz 1,4 smok
  
 
Cytat:
A to mnie tym lancuchem zaskoczyliscie.
Wiem ze ma go DOHC 2,0 (sierra/scorpio) ale o 1,3 nie wiedzialem.
tak jakos wyszlo



I na tym wszelkie podobieństwa miedzy 1,3 a 2,0 DOHC sie kończą

  
 
Nie
Sa 8 zaworowe
  
 
no wiesz oba są też benzynowe

Ale swoją drogą 2.0 DOHC z RSa jest 16 zaworowy i tez na lancuchu.

Wogole to taki OT w tym watku sie zrobił jakoś tak...
  
 
Napisalem wczesniej ze z sierry/scorpio