Kontrolki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem, a nie znam przyczyny i sposobu zwalczenia owego, otóż: kiedy włączam lewy kierunek, kontrolka nie świeci się, ale kierunkowskaz działa.
Co z tym zrobić?
Może to sprawa jakiegoś bezpiecznika?
  
 
a zarówke patyrzyłes??? moze sie spaliła
  
 
Nie sprawdzałem żarówki, a i też nie bardzo wiem jak się za to zabrać..pewnie musiał bym coś rozebrać z deski, a to przeraża na samą myśl o tym
  
 
zarowka..musisz wyjac zegary..manual znajdziesz chociazby w watku "alternatywa dla bialych zegarow" albo w innym gdzie opisywane bylo podswietlanie zegarow ledami

  
 
Cytat:
2007-12-15 14:33:13, Nerwica pisze:
Nie sprawdzałem żarówki, a i też nie bardzo wiem jak się za to zabrać..pewnie musiał bym coś rozebrać z deski, a to przeraża na samą myśl o tym


Prawie na bank to żarówka. Nie martw się, tez mi się kiedyś wydawało, że to takie trudne
Niektóre żarówki można w liczniku wymienić bez demontowania go(!), ale już nie pamiętam które...
Trzeba tylko trochę Jogę poćwiczyć. Są osadzone w plastikowych oprawkach, które się przekręca i wyciąga razem z żarówką. Można to wymacać wkładając rękę od spodu.
Wymieniałem osobiście kilka, więc łatwiej mi było zdemontować licznik i tę opcję Ci polecam. Wydłub zaślepki wkrętów w obudowie, odkręć oprawkę itd. da się
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-12-15 18:06:45, mswalcza pisze:
Prawie na bank to żarówka. Nie martw się, tez mi się kiedyś wydawało, że to takie trudne Niektóre żarówki można w liczniku wymienić bez demontowania go(!), ale już nie pamiętam które... Trzeba tylko trochę Jogę poćwiczyć. Są osadzone w plastikowych oprawkach, które się przekręca i wyciąga razem z żarówką. Można to wymacać wkładając rękę od spodu. Wymieniałem osobiście kilka, więc łatwiej mi było zdemontować licznik i tę opcję Ci polecam. Wydłub zaślepki wkrętów w obudowie, odkręć oprawkę itd. da się Pozdrawiam.

w wypadku kierunkowskazow malo realne jest wyjecie zarowki bez demontazu...one sa w gornej czesci licznika..po drodze sa wtyczki i linka predkosciomierza..wymieniac mozna ale zarowki od kontrolek w dolnej czesci
  
 
Ja chyba wymieniałem w ten sposób podświetlające, ale to było trochę temu, więc już nie pamiętam.
  
 
Cytat:
2007-12-15 22:10:02, mswalcza pisze:
Ja chyba wymieniałem w ten sposób podświetlające, ale to było trochę temu, więc już nie pamiętam.

ale ja nie mowie ze nie masz racji tylko doprecyzowuje twojego posta
  
 
Bez zdejmowania zegarów na pewno da się wymienić W5W. Chyba są 4 sztuki tego ustrojstwa. Wymieniałem je kiedyś na diody odkręcając zegary, ale potem wróciłem do żarówek bluevision W5W i wtedy już mi się nie chciało odkręcać zegarów więc zrobiłem zegarmistrzowsko-akrobacko. Może i żarówkę kierunku też da się wymienić.
  
 
Coś pokombinuję jutro, tylko jeszcze jedna kwestia: jakie są tam żarówki dokładnie? Bo żeby wymienić, trzeba mieć
  
 
Cytat:
2007-12-15 23:22:26, Nerwica pisze:
Coś pokombinuję jutro, tylko jeszcze jedna kwestia: jakie są tam żarówki dokładnie? Bo żeby wymienić, trzeba mieć


No i właśnie, to dosyć ciekawe. Są (jak pamiętam ) dwa typy co najmniej. Z tym tylko że te większe są dosyć typowe, a te mniejsze, to pośrednia forma pomiędzy większymi, a tymi co np. w popielniczce. Mnie nie udało się nigdzie kupić tych średnich...i zamontowałem te mniejsze. Tyczy się to jednak żarówek, które podświetlały boki zegarów. Nie pamiętam które były w kierunkach, ale mam nadzieję, że te większe Jeśli tak to bez problemu są do dostania. Zwykłe białe. Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2007-12-16 13:07:38, mswalcza pisze:
Zwykłe białe.



Już widzę dialogo w motosklepie
(N) - Dzień dobry. Poproszę żarówki
(S) - Jakie?
(N) - Zwykłe białe
(S) - Mamy przezroczyste, pomarańczowe, czerwone, tjóningowe niebieskie, ale białych ni cholery. Pewny pan jesteś!

N-Nerwica, S-Sprzedawca.
  
 
wiadomo, że W5W, i że żarówki, nie diody.
Reszta to juz pójdzie jak po maśle
  
 
Cytat:
2007-12-16 14:43:52, Nerwica pisze:
wiadomo, że W5W, i że żarówki, nie diody. Reszta to juz pójdzie jak po maśle

hmm w5w do kierunkowskazow? w5w sa napewno do podswietlenia zegarow ale to sa te najwieksze zarowki do kierunkow CHYBA sa mniejsze ale napewno kupisz na kazdej stacji benzynowej..wiec nie widze problemu..wymontowujesz idziesz z buta na orlen i tyle
  
 
Dziś się wziąłem za to..Wymontowałem obudowe kolumny kierowniczej, doszedłem do momentu gdy mam przed sobą zegary z szybką i nie wiem co dalej
Za każdym razem trzeba tak wszystko wyciągać żeby zmienić żarówke? To wszystko cholernie ciężko schodzi, przy okazji nadpękła mi się lekko szybka na lewym boku noi teraz to nie tylkoże kontrolka kierunku nie działa, ale wogóle kierunkowskazy nie działają
Ale ze mnie fach cholerka..


[ wiadomość edytowana przez: Nerwica dnia 2007-12-23 15:48:47 ]
  
 
Cytat:
2007-12-23 15:02:07, Nerwica pisze:
doszedłem do momentu gdy mam przed sobą zegary z szybką i nie wiem co dalej



Jakieś 2 czy 4 wkręty wokół + odpięcie linki prędkościomierza (najgorsza sprawa) + 2 kostki.
Ale nie przejmuj się. Ja chcąc w złomgunie wymienić żarówkę podświetlającą wyświetlacz klimy musiałem:
- zdemontować obudowę wajchy biegów
- zdemontować popielniczkę+zapalniczkę
- zdemontować półeczkę
- zdemontować radio
- zdemontować panel klimy
Godzinę demontowałem (korzystając z opisu), a żaróweczkę zmieniałem 5 sekund.
  
 
Po tych pęknięciach zdecydowałem, że dam to jakiemuś fachowi, bo aż żal się zrobiło jak było całe, a dotknąłem i jest pęknięte.Nie lubię mieć niedoskonałości w autku
  
 
Jak Ci pasuje podjechać do Radości w godzinach popołudniowych, to służę pomocą.
  
 
Napewno chętnie skorzystam z pomocy, szczegóły śle na prv