MotoNews.pl
10 Co to jest błąd 19 dla SIMTEC 56.1? X20XEV (104712/72) - PT
  

Co to jest błąd 19 dla SIMTEC 56.1? X20XEV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam parę pytań,
jakiś miesiąc temu sprawdzałem dlaczego mi się świeci nasza "ulubiona" kontrolka żóltego silniczka. Wyszło mi, że to błędy:
38 - sonda
73 - przepływomierz
92 - czujnik wałka rozrządu

Ok, powiedziałem, sonda wymieniona, czujnik wałka też, przepływomierza jeszcze nie ruszałem. Ale po wymianie tych dwóch rzeczy postanowiłem sprawdzić jeszcze raz. I jakie było moje zaskoczenie gdy odczytałem następujące błedy:
19 - czujnik obrotów wału korbowego
38 !! - sonda
71 !! - termoaerometr (okazało się, że kabelek się odłączył ale błąd nadal jest)
73 - przepływomierz , błąd miał być i jest
92 !! - czujnik walka rozrządu

PANIE I PANOWIE!! Co się dzieje? czy to, że komputer nadal pokazuje mi błędy mimo wstawionych dobrych części jest normalne? gdzieś czytałem, że komp ma pamięć 30 uruchomień, OK poczekam, może znikną,
ALE DO CHOLERY co jest z czujnikiem obrotów wału korbowego? obrotomierz mi działa, gdzie się znajduje ten czujnik? jak sprawdzić co się z nim stało?
HELP!!
  
 
hej ten czujnik polozenia walu jest jak patrzysz na silnik od przodu auta po prawej stronie na dole w bloku - jak masz klime to dokladnie pod sprezarka - i wtedy zeby go wymienic trzeba zdemontowac sprezarke od klimy. pozdr
  
 
Cytat:
2005-07-09 00:02:59, syciu pisze:
hej ten czujnik polozenia walu jest jak patrzysz na silnik od przodu auta po prawej stronie na dole w bloku - jak masz klime to dokladnie pod sprezarka - i wtedy zeby go wymienic trzeba zdemontowac sprezarke od klimy. pozdr



Niekoniecznie, mozna to zrobic od spodu ale wtedy trzeba poluzowac jedna lape silnika i uniesc go lekko do gory.- Tak przynajmniej mi to wymieniali.
  
 
z tym, ze jak sie odczytuje bledy przy wylaczonym silniku to ZAWSZE zostanie wyswietlony blad czujnika walu...

bledy mozna skasowac zapewne poprzez odlaczenie na jakis czas akumulatora...
  
 
Cytat:
2005-07-10 20:04:58, kielkac pisze:
z tym, ze jak sie odczytuje bledy przy wylaczonym silniku to ZAWSZE zostanie wyswietlony blad czujnika walu...



A, to mój egzemplarz był pewnie zepsuty - bo jakoś nigdy taki błąd się nie pojawił.
  
 
Cytat:
2005-07-10 20:08:22, Prowo pisze:
A, to mój egzemplarz był pewnie zepsuty - bo jakoś nigdy taki błąd się nie pojawił.


przepraszam wobec tego za wprowadzenie w blad...
  
 
Eeee - sprawa jest pewnie bardziej skomplikowana. Niektórzy taki błąd dostają.
Ale nie następuje to zawsze.

Zresztą, w pierwszym poście w temacie, przy pierwszym odczycie jak rozumiem też nie było 19.
  
 
Eeee kolego kielkac zachęcam do wnikliwego studiowania układów wtrysku.
Omega A motronic (były jakieś inne) 4.1 i 1,5 kod co prawda nie ten co chcecie (19) ale za to pojawiajacy się zawsze to
31-Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

i pewnie o ten Ci chodziło.

  
 
a czy kod 19 w simtecu i 31 w motroniku nie jest powiazany z tym samym czujnikiem, crankshaft sensor?
tak mi sie przynajmniej wydaje, choc moge sie mylic...

mniejsza jednak z tym. w tej chwili zaczalbym od skasowania z pamieci bledkow, ktorych prawdopodobna przyczyna jest usunieta i zajal sie tylko tymi, ktore pozostana...
mniemam, ze odlaczenie na pare chwil aku wystarczy, ale prosze o potwierdzenie lub zaprzeczenie...
  
 
w Be odłączenie zasilania nie kasuje zapisanych błędów
  
 
Prostuję parę informacji:
- odłączenie aku nie kasuje błędów, czy ktoś może potwierdzić, że błąd kasuje się (jeśli już nie jest wskazywany) po 30 uruchomieniach?
- wcześniej się nie pojawiał,
- rozumiem, że sa dwa czujniki obrotów wału, bo obrotomierz działa
  
 
Cytat:
2005-07-09 00:02:59, syciu pisze:
hej ten czujnik polozenia walu jest jak patrzysz na silnik od przodu auta po prawej stronie na dole w bloku - jak masz klime to dokladnie pod sprezarka - i wtedy zeby go wymienic trzeba zdemontowac sprezarke od klimy. pozdr



Odświeżę wątek z pytaniem odnośnie sposobu przeciągnięcia kabla czujnika bo akurat zmierzyłem się z tym kodem 19. Jak ten kabelek od czujnika "oryginalnie", może inaczej "prawidłowo", powinien być ciągnięty do góry (silnik 2.0 16V bez klimy) bo wyciągałem go u mechanika i jakaś masakra. Czujnik da radę odkręcić z bloku silnika bez problemu, z wyciągnięciem wtyczki trochę gorzej, ale żeby go zupełnie wyciągnąć na zewnątrz trzeba było odkręcać plastikową osłonę rozrządu i odkręcać rolkę napinającą bo kabel był przepchnięty przez jakiś otwór w głębi przy bloku tak, że bez rozbiórki nie dałoby rady go wyciągnąć. Tak powinno być???