Ssanie w coupe 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moim coupe pojawił się problemik z pracą silnika na wolnych obrotach przy zimnym silniku.Wygląda to tak jak by nie było ssania.Mianowicie samochód często gaśnie obroty nie przekraczają 900 i strasznie skaczą.(od 900 do 0)Zaznaczę tylko że na ciepłym silniku jest wszystko w porządku. Czy może to być wina ssania?I drugie pytanie jak to naprawić ,w moim poprzednim aucie był silniczek krokowy ale tam był gaźnik.W 16V nie mam pojęcia co odpowiada za ssanie i czym jest sterowane.Chyba że jakiś czujnik temperatury?Może mi ktoś pomóc?

[ wiadomość edytowana przez: nanu dnia 2007-11-14 15:18:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: nanu dnia 2007-11-14 15:19:54 ]
  
 
Jako że nie znalazłem odpowiedzi na swój problem ,postanowiłem co nieco odświeżyć pytanko.
Czy przyczyną tego problemu może być jakiś czujnik temperatury silnika?I gdzie go znaleść ?Czy ktoś już zmagał sie z podobnym problemem?Nie koniecznie w coupetce.
  
 
Pojęcie ssanie występuje tylko przy gaźniku.

A tutaj za prace silnika i obroty odpowiada komputer.

Może nawalać któryś z czujników:
-temperatury silnika wkręcany pod termostat
-silnik krokowy
-przepływomierz
-EGR

Najprościej sprawdzić ich działanie przez ich odłączenie i czy będą jakieś zmiany.

Czy świeci się kontrolka Check Engine?
Można też pojechać do ASO na diagnostykę komputerową.
  
 
[quote]
2007-12-31 16:03:23, kpawel pisze:
Pojęcie ssanie występuje tylko przy gaźniku. A tutaj za prace silnika i obroty odpowiada komputer. Może nawalać któryś z czujników: -temperatury silnika wkręcany pod termostat -silnik krokowy -przepływomierz -EGR Najprościej sprawdzić ich działanie przez ich odłączenie i czy będą jakieś zmiany. Czy świeci się kontrolka Check Engine? Można też pojechać do ASO na diagnostykę komputerową.
[/quote

Na ASO byłem i mam zwaloną wtyczkę,bo po każdym podłączeniu wyskakiwał błąd komunikacji.
Żadna kontrolka się nie świeci wygląda wszystko ok.
Silniczek krokowy to chyba też nie bo jak by on się psuł to silnik by źle działał cały czas ,a nie tylko na zimnym silniku(ale nie bardzo się znam więc się nie sprzeczam)
Wygląda to tak jak gdyby właśnie komputer miał cały czas dane z czujnika że silnik jest rozgrzany,gdy silnik się nagrzeje wszystko jest dobrze.Obroty się utrzymują na 900/800 rpm.
Sprawdzę czujniki jutro bo dziś imprezka . Narazie thx jutro zacznę sprawdzać.Wszystkiego naj w NOWYM ROKU!!