Za wysokie obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Wiem, że temat wałkowany wiele razy. Przeglądałem posty, ale jednoznacznej recepty nie znalazłem. Może ktoś już to rozpracował. Silnik 1.8 16v 115 km. Silnik pracuje równo, ale czasami obroty na biegu jałowym nie spadaja i utrzymują się na poziomie 2000-3000. Wyłączenie silnika i ponowne włączenie powoduje spadek obrotów do właściwej wartości. Podobnie dzieje się w przypadku zwiększenia prędkości obrotowej do około 6000, po zdjęciu nogi z pedału przyśpieszenia obroty wracają do normy.
Pozdrawiam!
  
 
krokowy.
  
 
Jeśli to silniczek krokowy to gdzie sie znajduje w tym silniku ? To jest ten z plastikowym kolektorem dolotowym. Obejrzałem dokładnie z góry obudowę przepostnicy i nie zlokalizowałem. Może gdzieś od dołu?
  
 
Nikt się nie wypowie?
  
 
czasem się zawiesza sprężyna na przepustnicy - najprościej popsikać jakimś odrdzewiaczem - ja polecam 007. U mnie pomogło jak się właśnie zawieszał.
  
 
Ja chyba pójde dalej. Wyjmę cała obudowę przepustnicy i obejrze ją dokładnie. Zobacze co w trawie piszczy
  
 
a ja pozwole sobie zapytac/zakontynuowac ten watek

MK VII, 1.6. benzyna (z BP i oborty na luzie utrzymuja sie na poziomie 1100-1200. - czasami spadaja do 900, ale czesciej 1100-1200.

Krokowy wymieniany 2 latat temu, ale wtedy obroty byly 2000-3000,

bede wdzieczny za sugestie...
  
 
Cytat:
2007-06-11 09:39:46, Styko pisze:
Ja chyba pójde dalej. Wyjmę cała obudowę przepustnicy i obejrze ją dokładnie. Zobacze co w trawie piszczy



ja popsikalem plynem do czyszczenia przepustnicy, zresetowalem kompa i problem zniknal.. jednak wrocil po jakis 2 miesiacach...
wlasnie nieraz zawiesza sie na 1100 i dopiero jak wylacze i zapale ponownie silnik to norma wraca...
po prostu escort ale na wiosne i ja za krokowego sie wezme chyba
  
 
a ja podpowiem...był problem omawiany nie raz...polecam poszukać...
  
 
Cytat:
2008-01-28 13:26:53, surec pisze:
a ja podpowiem...był problem omawiany nie raz...polecam poszukać...


Nie moge powstrzymaci sie od napisania zebys sie wypchal z taka podpowiedzia. Najlepiej zamknijmy to forum bo przeciez wszystko juz bylo. Jak jestes masochista to sam sobie szukaj bezskutecznie odpowiedzi na problem w swoim samochodzie, bo znalezienie prawidlowej odpowiedzi w setkach wątków graniczy z cudem. I prosze cie nie pisz, ze wlasnie dlatego to piszesz zeby nie tworzyc nowych watkow bo trzeba bylo na poczatku zwrocic na to uwage bo teraz juz jest za pozno.
  
 
Cytat:
2008-01-28 13:26:53, surec pisze:
a ja podpowiem...był problem omawiany nie raz...polecam poszukać...



szukałem, może nie najlepiej, ale właśnie ten wątek znalazłem - nie rozpocząłem go teraz...., tylko sie pod niego podpialem,

ale dzięki za podpowiedź dla innych
  
 
Cytat:
2008-01-28 13:36:06, RavenMOH pisze:
Nie moge powstrzymaci sie od napisania zebys sie wypchal z taka podpowiedzia. Najlepiej zamknijmy to forum bo przeciez wszystko juz bylo. Jak jestes masochista to sam sobie szukaj bezskutecznie odpowiedzi na problem w swoim samochodzie, bo znalezienie prawidlowej odpowiedzi w setkach wątków graniczy z cudem. I prosze cie nie pisz, ze wlasnie dlatego to piszesz zeby nie tworzyc nowych watkow bo trzeba bylo na poczatku zwrocic na to uwage bo teraz juz jest za pozno.


ja szukałem wielokrotnie i znalazłem nie raz...owszem trochę to zajmuje...ale nikt nie obiecywał, że będzie łatwo.
Nie będę wklejał po raz enty fotek, instrukcji, schematów itp... bo właśnie nie jestem masochistą. A szukanie i myślenie nie boli, najlepiej mieć od razu na tacy podane...ech...trochę wysiłku...są podobne problemy, można coś wywnioskować, dowiedzieć się też i innych rzeczy...wymienić doświadczeniami...ale nie...idźmy na łatwiznę....ech...lenistwo
  
 
Cytat:
2008-01-28 13:36:19, adam_aaa pisze:
szukałem, może nie najlepiej, ale właśnie ten wątek znalazłem - nie rozpocząłem go teraz...., tylko sie pod niego podpialem, ale dzięki za podpowiedź dla innych


spróbuj zresetować porządnie kompa. Często to pomaga.
  
 
Cytat:
2008-01-28 14:35:46, surec pisze:
spróbuj zresetować porządnie kompa. Często to pomaga.



reset kompa pomaga tylko na jakis czas...
u mnie problem wystepuje tylko i wylacznie na zimnym silniku po pierwszym odpaleniu...
wiec w kompie jest jakis blad ktore wraca...trzeba bedzie sprobowac zbudowac tester z diody
  
 
Cytat:
2008-01-28 14:38:54, koniuXR3i pisze:
reset kompa pomaga tylko na jakis czas... u mnie problem wystepuje tylko i wylacznie na zimnym silniku po pierwszym odpaleniu... wiec w kompie jest jakis blad ktore wraca...trzeba bedzie sprobowac zbudowac tester z diody


albo wydać 50pln na diognostykę kompa
Zbiorę to, o czym kiedyś pisałem:
1. lewe powietrze za przepustnicą (często także przy uszczelce krokowca i wtryskach)
2. Czujnik VSS-uszkodzony
3. czujnik temp do kompa-uszkodzony
4. krokowiec-zacina się
5. Zapchane filtry powietrza-lub dolot
6. Zapchana-zabrudzona przepustnica.
7. Potencjometr przepustnicy.


[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2008-01-28 14:45:37 ]
  
 
Cytat:
2008-01-28 14:43:30, surec pisze:
albo wydać 50pln na diognostykę kompa Zbiorę to, o czym kiedyś pisałem: 1. lewe powietrze za przepustnicą (często także przy uszczelce krokowca i wtryskach) 2. Czujnik VSS-uszkodzony 3. czujnik temp do kompa-uszkodzony 4. krokowiec-zacina się 5. Zapchane filtry powietrza-lub dolot 6. Zapchana-zabrudzona przepustnica. 7. Potencjometr przepustnicy. [ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2008-01-28 14:45:37 ]



dzieki Ci serdecznie

- i wlasnie tego potrzebowalem, abym mogl teraz zaglebic sie w poszukiwania w wyszukarce,


dzieki
  
 
Witam ponownie!
Skończyły się mrozy, a obroty w moim Essim znowu zaczęły wariować. Same rosną do 2000-3000 tys., w czasie jazdy po wyłączeniu na chwilę zapłonu spadają do właściwej wartości. Po zatrzymaniu samochodu również. Mam ochotę zabrać się za czujnik prędkości VSS. Może ktoś wie gdzie on się znajduje? Chyba że macie lepszy pomysł. Zaczyna mnie to wkurzac. Pozdrawiam!