Tempomat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie odnośnie tempomatu w Omedze B. Na forum OKP jest post (link do postu) odnośnie własnie tego, ale nikt do końca tego nie wyjaśnił. A mianowicie:
Ktoś napisał że w Omedze kwestia dołożenia tempomatu jest to zmiana dźwigni na taką ze sterowaniem tempomatem. Podobno jest tak zarówno w dieslach jak i benzynach.
Wie któś jak to sprawdzic ze jest tempomat i jest to tylko kwestia zmiany przełącznika? Gdzie on jest montowany? bo na allegro widziałem jak to wyglada i nie jest to sam przełącznik ale jest jeszcze jakies urzadzenie które musi byc założone, a jak go nie ma to sam przełacznik chyba niewiele da.
Proszę o info jeżeli ktos wie więcej na ten temat, gdzie tego szukac w samochodzie,jak to sprawdzic.

  
 
Poszukaj dobrze i poczytaj, min moje forum "tempomat w benzynie"
To "urządzenie" montuje się przy silnikach, które mają połączony pedał gazu z przepustnicą za pomocą linki (mechanicznie). w silnikach które nie mają linki (sterowanie elektryczne przepustnicy) jest to nie potrzebne. Jaki masz silnik- benzyne czy diesla i czy masz linkę (tą puszeczkę montuje się na prawym "nadkolu" przy silniku jeżeli jest linka). ja miejsce na nią mam, ale linki nie mam, więu mnie jest kwestia sterownika silnikiem i manetki (samo sprawdzenie sterownika w oplu 60zł.)
  
 
Jest pełno tego na forum, szukaj dobrze zanim zadasz pytanie, ale napiszę.
Zakładałem u siebie tempomat. Ta skrzyneczka, to serwomotor. Znajduje się (jeśli jest, chociaż wątpię) pod prawym kielichem, a linka dołączona jest do przepustnicy (sprawdź czy masz dwie linki przy przepustnicy). Przy kielichu również powinna być kostka 10-pinowa, żeby to coś podłączyć. Jak nie masz, to lipa, musisz ciągnąć instalację.
Potrzebujesz manetkę (podpinasz ją do 4-pinowej wtyczki, która powinna znajdować się przy kolumnie kierownicy - zdejmij plastikową osłonę i spójrz z lewej strony), serwomotor i wyłącznik na pedał sprzęgła (chyba, że masz automat) i to wszystko Jeśli masz instalację, to zakładasz i śmigasz.

[ wiadomość edytowana przez: jaro_alfa dnia 2006-10-01 14:20:38 ]
  
 
Jeszcze włącznik swiateł stopu, pewnie masz 2 pinowy, musisz zmienic na 4 pinowy. W ASO przełącznik swiateł stop kosztuje 88pln, a na pedał sprzęgła 108pln ceny warszawskie z ASO
  
 
Oba są w IC za 30pln sztuka. Aby zobaczyć jaki najlepiej w EPC zobacz nr. GM i na włoskiej stronie TPS dobierzesz sobie i do IC. No chyba ze IC mogą sprawdzić po nr GM
  
 
A może powinienem umieścic posta w dziale DUPERELKI/pośmiej się...
Odwiedziłem niedawno serwis OPLA w Bełchatowie i dla picu zapytałem się kierownika serwisu, gdzie w Omedze instalowany jest tempomat, bo chcę sprawdzić, czy mam. Odpowiedział mi, że różnie montują, ale najczęściej w tunelu środkowym za dźwignią zmiany biegów !
  
 
Niestety, ale panowie tzw. doradcy serwisowi tyle wiedzą co zeszłoroczny śnieg. Na 5 pytań do nich nie uzyskałem nigdy właściwej odpowiedzi
  
 
Witam, a propo tempomatu ostatnio zauważyłem że jak hamuje pedałem to jest taki mały stuk, coś jak by mały strzał gazu, a mam sekwencje co to może być jak odłanczam guziczkiem na manetce to nic się nie dzieje ???? Może ktoś miał podobny problem ??? z góry dzięki za odp.
  
 
witam mam pytanie odnośnie usterki a raczej co może być przyczyną tego że raz tempomat działa a innym razem nie chce się załączyć czy przyczyną tego mogą być przełączniki ktore gdzieś znajdują się koło pedałów sprzęgła i hamulca, jak się do nich dostać i co malęży w tej sytuacji sprawdzić. Za wszelką pomoc z góry dziękuję. pozdrawiam wszystkich
  
 
Cytat:
2006-10-09 19:12:31, tutrus pisze:
Witam, a propo tempomatu ostatnio zauważyłem że jak hamuje pedałem to jest taki mały stuk, coś jak by mały strzał gazu, a mam sekwencje co to może być jak odłanczam guziczkiem na manetce to nic się nie dzieje ???? Może ktoś miał podobny problem ??? z góry dzięki za odp.




No no, właśnie u siebie też to zauważyłem kilka razy. Nie mam pojęcia co to za zjawisko ...
  
 
Witam,

Zainstalowałem tempomat, przy znacznej pomocy klubowiczów a w szczególności dzięki temu wątkowi.

Pozostał mi jeszcze jeden szczegół, a mianowicie:
czujnik montowany na sprzęgle. Nie miałem go, kupiłem 2 pinowy (taką mam wtyczkę), podłączyłem, sprawdziłem, że działa, a sygnał nie dociera do wtyczki, którą wpina się w skrzynkę tempomatu. Czy ktoś wie dlaczego? Co jest nie tak?

Obecnie podaję 12V na tym pinie we wtyczce, ale mnie to drażni, bo prz zmianie biegów strasznie podskakują obroty.

Dzięki za pomoc.

Jarek
  
 
Witam.
Miałem ten sam problem, ale dotyczył niedochodzącego sygnału do wyłącznika w manetce. Zmostkowałem na stałe z sąsiedniego pinu i gitara. Po prostu nie wyłączam tempomatu manetką. U Siebie niestety musisz pociągnąć nowy kabel od wyłącznika sprzęgła do kostki przy serwomotorze - to najprostszy sposób. Nie ma co szukać miejsca uszkodzenia kabla, bo musiałbyś rozbebeszyć trochę i nagimnastykować się.
Pzdr

[ wiadomość edytowana przez: jaro_alfa dnia 2008-01-07 12:51:32 ]
  
 
tak odnośnie tego dosc słyszalnego stuku, przy użyciu hamulca w momencie jazdy na autopilocie (tempomacie). Mam automat z seryjnie zamontowanym tempomatem i tez mam takie stuki. Jeżeli mówimy o tym samym to wyjaśniam: w momencie kiedy wyłączamy tempo poprzez manetke (u mnie guzik w dźwigni od kierunków) to mechanizm spokojnie odpuszcza gaz, jednak kiedy dotkniemy hamulca to mechanizm gwałtownie się wyłącza powodując natychmiastowe zwolnienie cięgna, które powracając do pozycji wyjściowej uderza o metalową obudowę obrotnicy z linką gazu. I tyle....
Natomiast jeśli coś wam głośniej strzela to ja nie wiem co?
pozdrawiam
  
 
ja również mam automata,również seryjnie montowany tempomat ale podczas zwalniania go pedałem hamulca nie występują żadne odgłosy więc jakiekolwiek stuki nie uznałbym za coś normalnego.
  
 
GregorS,
jeśli masz mechaniczny tempomat (dodatkowe cięgno przy przepustnicy) to też powinien ci stuknąć,
taka konstrukcja,
elektromagnes gwałtownie zwalnia przepustnicę,
zjawisko całkiem normalne, poobserwuj, jeśli będzie na "ciągu" - np. pod górkę, na pewno stuknie (nawet guzikiem),
jeśli nie stuka - gratulacje jest prawie nowy - widocznie nie używany,

pozdrawiam/mpaolos
  
 
sprawdzałem w niedziele na trasie i wyłączając ręcznie i pedałem hamulca i nic nie było słychać,więc fajnie jest dobre [nowe],dzięki
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: GrzegorS dnia 2008-01-15 23:53:27 ]
  
 
GrzegorS: a gdzie Ty masz w dieslu linke przepustnicy? Przeciez tam wszystko elektronicznie...
  
 
Cytat:
2008-01-16 11:03:45, chemik333 pisze:
GrzegorS: a gdzie Ty masz w dieslu linke przepustnicy? Przeciez tam wszystko elektronicznie...



moze to nie diesel?
  
 
witam a czy były jakieś wersje tempomatów ale z osobną manetką???? bo ja mam po lewej stronie drugą manetkę. ma 4 położenia up down reset i set ale albo ja nie wiem jak to działa labo to nie działa. Wszystkie mikrostyki w pedałach hamulca i sprzęgła są. Niby ok. Tylko nie wiem czy poprzedniemu właścicielowi padł zespolony przełącznik i zamontował coś takiego czy poprostu takie coś było od początku. Ale nijak nie przypomina stylistyki przełączników oplowskich. Próbowałem przy różnych prędkościach narabiać tą manetką i nic.
  
 
aaaaaa więc dlatego u mnie nie stuka
więc teraz wszystko się wyjaśniło