Avensis kombi 1.6 vvt-i (2001r.)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,

Chciałbym zapytać o dowiadczenia z tym modelem, głównie chodzi mi o silnik. Czy to nie za mała pojemnośc dla takiego samochodu? Jak on się sprawuje? (przyspieszenie, wyprzedzanie itp.) Przymierzam się do zakupu tego autka ale właśnie obawiam się tego silnika.

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam

Radosław Ołdak
  
 
stary, bez urazy ale poprzeglądaj troszkę fora miłośników toyoty i będziesz już coś wiedział np. że do gazu i wyścigów po mieście to ten silnik się za bardzo nie nadaje
  
 
Cos o silnikach VVT-i i gazie Klik
  
 
Silniki vvti z tamtych lat miały wadę fabryczną. Toyota wymieniała w nich tzw. short-blocki. W razie czego dobrze by bylo sprawdzic w serwisie czy dany egzemplarz miał to wymienione, bo jak nie to teraz już tego nie zrobisz.
  
 
Krótko mówiąc mulasty silnik bez możliwości instalacji gazu i z wadami konstrukcyjnymi
Przez ten czas pokopałem trochę w internecie i rzeczywiście, czar bezawaryjnej toyoty trochę prysł Ale i tak ją kupię. Dziękuję za porady i sugestie
  
 
1,8 był wymieniany szortblok a nie 1,6. a glowice nie lubia gazu.
  
 
Cytat:
2008-01-06 21:45:15, wichrowe3 pisze:
1,8 był wymieniany szortblok a nie 1,6. a glowice nie lubia gazu.



Jak sie przekracza 4000 obrotów i nie robi regulacji zaworów co 30 000 km. Nie lubią te co maja fabryczny gaz i nie maja lubryfikacji.
  
 
wiesz jaki jest koszt regulacji zaworów w vvti? przyjezdrzają samochody na serwis z przebiegiem 200 000 kilometrów i nikt nie reguluje zaworów, a sekwencyjny gaz wypala zawory.
  
 
Cytat:
2008-02-26 10:24:21, wichrowe3 pisze:
wiesz jaki jest koszt regulacji zaworów w vvti? przyjezdrzają samochody na serwis z przebiegiem 200 000 kilometrów i nikt nie reguluje zaworów, a sekwencyjny gaz wypala zawory.



nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi, możesz napisać bardziej jasno ?

pzdr
  
 
Cytat:
2008-02-26 19:18:38, marcinm pisze:
nie zrozumiałem Twojej wypowiedzi, możesz napisać bardziej jasno ? pzdr


To proste np. w silniku Corolli 2001-2006 regulujesz zawory wymiana szklanek o roznej grubosci denek...jezdzac na benzynie nie trzeba regulowac wcale.
Na gazie natomiast jezeli nie regulujesz co 30000 to po 34000 masz juz wypalony zawor i utykajacy silnik.
Jezeli jednak regulujesz to i tak po 60000masz do remontu glowice bo niema takich grubosci szklanek aby ustawic wlasciwy luz.
  
 
no to ja dodam cos od siebie. Posiadam ave 1,6 z 2001 roku 214 kkm. Przebieg oryginalny- od zawsze na mobilu i sprawy mają sie tak:
dynamika w 1,2 osoby bez klimy w zupełności wystarczająca- naprawde spokojnie mozna wyprzedzać. Kazde inne rozwiązanie: wiecej osob i dodatkowo klima znacząco pogarsza przyspieszanie i trzeba wziąć poprawkę,
Niezawodność: no cóż , do tej pory zrobione zawieszienie czeasciowo:jedna koncówka, tuleje wahacza, gumy stabilizatora + mocowanie gorne amorka. Co do silnika to mam norotyczny powtarzający się wycziek spod dekielka napinacza rozrządu- napraawiam sam silkonem ale pomaga na parę miesięcy. -Tyle
Ekspoatacja: spalanie w trasie max 6 litrow z klimą i z pełną obsadą. W trybie małomiasteczkowym w lecie pali ok 6,5 w zimie 7,5l PB wiec o gazie nawet nie mysle- nie ma sensu.
Notoryczne problemy to drgania kierownicy, wymienilem felgi-trochę pomogło, teraz kupiłem nowe opony na lato-zobaczymy co bedzie po zmianie.
Branie oleju. Moj silnik pali ok 0,2l na 1000 km ale zalewany jest syntetykiem, teraz przejdę na semi i zobaczymy.
To tyle myslę w temacie ode mnie.

[ wiadomość edytowana przez: Comet dnia 2008-03-04 15:05:52 ]