Oświetlenie wnętrza - jak powinno działać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jestem tu nowym uzytkownikiem i na początek witam wszystkich.Dodam też ze przeszukałem forum i nieznalazłwszy odpowiedzi pytam jak powinno normalnie działac oświetlenie wnętrza? działa mi przód przy otwarciu przednich drzwi (lewe i prawe) - nie działa przód przy otwarciu tylnych drzwi - tylne światła wnętrza również nie działają przy żadnych drzwiach. Jak to ma działać i ew co sprawdzić by działało poprawnie?

  
 
Lampka przy zegarze sie zapala przy otwarciu wszystkich drzwi, tylne lampki tylko po naciśnięciu na nie. Sprawdź włączniki które są w progu przy tylnych drzwiach.
  
 
Powinno świecić przy otwieraniu wszystkich dzwi+bagażnik.
Tylne lampki zapala się z "łapy"naciskając je.
Na 99% skrodowały Ci włączniki.Wyczyść albo kup nowe.
  
 
kup nowe..chociaz moje nie maja roku a juz tylne nie chca dzialac gowniane to wszystko jest
  
 
Tylko kup dedykowane do espero,bo od Lanosa są za krótkie i będzie ci się świecić nawet po zamknięciu drzwi
  
 
Cytat:
2006-03-05 22:39:40, tomtu pisze:
Powinno świecić przy otwieraniu wszystkich dzwi+bagażnik.


A nie prawda No chyba, że masz jakoś gówniano założony autoalarm, oryginalnie nie ma połączenia międze lampką w kabinie i lampką w bagażniku
  
 
A u mnie zapalają się wszystkie trzy lampki jak otworze którekolwiek drzwi
Nawet klapę bagażnika i maskę silnika

Adam i to nie wina gównianego podłączenia autoalarmu
Montując autoalarm wszystkie firmy wykorzystują włączniki drzwiowe jako "czujniki" w alarmie i tak to później działa. Chyba, że sobie zażyczysz żeby wiertali Ci w progach i montowali osobne dodatkowe włączniki specjalnie do alarmu
  
 
Cytat:
2006-03-06 16:38:16, krzychu_ch pisze:
A u mnie zapalają się wszystkie trzy lampki jak otworze którekolwiek drzwi Nawet klapę bagażnika i maskę silnika Adam i to nie wina gównianego podłączenia autoalarmu Montując autoalarm wszystkie firmy wykorzystują włączniki drzwiowe jako "czujniki" w alarmie i tak to później działa. Chyba, że sobie zażyczysz żeby wiertali Ci w progach i montowali osobne dodatkowe włączniki specjalnie do alarmu



Wszystkie alarmy działają podobnie, ale jeśli masz dio czynienia z mądrym monterem to przy użyciu prostego i taniego elementu, jakim jest dioda, powinien odseparować przynajmniej otwieranie maski. To bzdura, by paliły się w czasie otwierania maski lampki w środku. Bagażnik - podobnie.
  
 
ESPERAKA mam od nowości i zawsze było tak że otworzenie których kolwiek drzwi czy tez klapy bagaznika, zapalała się lampka przy zegarze... natomiast gazeciarcy, czyli lampki w suficie z tyłu, tylko i wyłącznie po ich wcisnięciu
  
 
A u mnie otwarcie bagażnika włącza wszystkie 3 lampki (bo gazetowe podłączyłem do przedniej) we wnętrzu. W sumie niewiele mnie to obchodzi.
Aha... włączniki drzwiowe od lanosa pasują idealnie no i są solidniejsze. Sam w roku ubiegłym wymieniłem.
  
 
Cytat:
2006-03-07 08:34:49, piotr_ek pisze:
Aha... włączniki drzwiowe od lanosa pasują idealnie no i są solidniejsze. Sam w roku ubiegłym wymieniłem.

Też mam i bardzo dobrze działają i są o wiele tańsze
  
 
Mam esperak w stanie orginalnym jak z fabryki i oświetlenie działa mi dokładnie tak jak mówi Adam.

Po otwarciu dowolnych drzwi zapala się lampka z przodu ,lampki z tyłu (dopiero dzis zwróciłem uwagę że tam są jakieś lampki ) zapalaja sie tylko po przyciśnięciu.
Ani otwarcie klapy silnika ani bagażnika nie ma wpływu na lampki w srodku.
  
 
Jest dokładnie jak pisze mój przedmówca .
Podejrzewam,że zapalanie się lampki nad lusterkiem przy otwarciu bagażnika wynika z podpięcia włącznika światełka bagażnika do obwodu włącznków drzwiowych i do jednego wejścia w alarmie.
  
 
Witam

Podpinam się pod ...najświeższy wątek jaki znalazłem w temacie...

Czy ktoś wie ...czy można jakoś pozwierać przewody ...coś przeciąć ...jakoś coś gdzieś przełączyć aby "oświetlenie gazetowe" z tyłu (to z którego mogą korzystać pasażerowie) ...zapalało się razem z oświetleniem "sufitowym" przednim (tym nad zegarem) po np. otwarciu drzwi ?

Było kilka podobnych watków ...ale najczęsciej użytkownicy wypowiadali się, że puścili nowe dodatkowe przewody od lampki nad zegarem do tyłu...

A ja chciałbym iść na łatwiznę i coś np. połączyć przy skrzynce bezpiecznikowej ...bez ciągnięcia kabli.

Czy jest to wykonalne ?
  
 
Wierz mi że łatwiej jest pociągnąć dodatkowy przewód.
  
 
Cytat:
2008-05-30 12:46:32, Adam4302 pisze:
Wierz mi że łatwiej jest pociągnąć dodatkowy przewód.



Dokładnie! Kupujesz przewód, odkręcasz kilka wkrętów (lampka z przodu, uchwyty na drzwiami) i spokojnie wciśniesz nawet 2 mm przewód. Potem lutowanie i po godzinie działa elegancko! Jeśli jesteś estetą to zastosujesz 2x diodę prostowniczą, aby włączenie lampek z tyłu nie odpalało lampki z przodu.
  
 
Cytat:
A ja chciałbym iść na łatwiznę i coś np. połączyć przy skrzynce bezpiecznikowej ...bez ciągnięcia kabli.

Czy jest to wykonalne ?



Mozesz to zrobic o ile masz mase z wylacznika bagaznikowego podciagniętą do wylaczników drzwiowych (swieci sie kontrolka drzwi na liczniku przy otwartej klapie z tylu). Wtedy w bagazniku przecinasz kable masowe (czarne) od lampek i dolaczasz do wylacznika bagaznika. Ale ten patent dziala tylko przy drzwiach - jak wlaczysz lampke nad lusterkiem to niestety tyl nie zaswieci.

Ja wczoraj przeciagalem kable - nawet nie trzeba odkrecac rączek przy suficie i bez lutowania na zacisk tez wszystko elegancko dziala - zajelo mi to moze z godzine i wsio - teraz czekam na 3-diodowe panele zimnobiałych LEDfluxów - dolutuje i bedzie slicznie

[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2008-05-30 16:15:30 ]
  
 
Cytat:
2008-05-30 16:09:42, rafalko pisze:
Mozesz to zrobic o ile masz mase z wylacznika bagaznikowego podciagniętą do wylaczników drzwiowych (swieci sie kontrolka drzwi na liczniku przy otwartej klapie z tylu). Wtedy w bagazniku przecinasz kable masowe (czarne) od lampek i dolaczasz do wylacznika bagaznika. Ale ten patent dziala tylko przy drzwiach - jak wlaczysz lampke nad lusterkiem to niestety tyl nie zaswieci.


Ten patent w ogóle sie nie sprawdzi, bo co jak będziesz chciał włączyć światło z tyłu przy zamkniętych drzwiach? Po za tym pociągnąć kabel z podsufitki do bagażnika wcale nie jest prosto. Bez zdemontowania plastików ze słupków praktycznie nie ma możliwości, a więc trzeba zdjąć też półkę tylną i kanapę. Rozkręcania w trzy dupy a efekt zerowy.
Cytat:
teraz czekam na 3-diodowe panele zimnobiałych LEDfluxów - dolutuje i bedzie slicznie

czekaj. potem tak samo szybko jak przyszły to je wypierdzielisz. Nie dość że ledwo świecą to jeszcze kolor który dają jest delikatnie mówiąc wiejski.
  
 
Cytat:
2008-05-30 18:26:41, Adam4302 pisze:
czekaj. potem tak samo szybko jak przyszły to je wypierdzielisz. Nie dość że ledwo świecą to jeszcze kolor który dają jest delikatnie mówiąc wiejski.



U mnie dwa takie panele oświetlają piwnicę zwaną bagażnikiem i jest cacy
U Aksela oświetlają przestrzeń na nogi z przodu
Biały kolor światła FLUXów świeci dużo lepiej niż zwykła pożółkła żarówka
  
 
Cytat:
2008-05-30 18:41:46, krzychu_ch pisze:
U mnie dwa takie panele oświetlają piwnicę zwaną bagażnikiem i jest cacy U Aksela oświetlają przestrzeń na nogi z przodu Biały kolor światła FLUXów świeci dużo lepiej niż zwykła pożółkła żarówka


Coś mi się zdaje, że nie myślimy o tym samym.