Escort sie grzeje...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,

To jest moj pierwszy post mam nadzieje ze nie bedzie bardzo glupi... generalnie posiadam mojego Escorta mk VII od jakiegos miesiaca. jest to moje pierwsze auto, wiec w temacie jestem kompletnie zielony. I teraz pytanie:

Wydaje mi sie ze strasznie sie grzeje fordzik, jak puszczam nawiew na maksa to za 5 minut w kabinie sie nie da wytrzymac tak jest goraca. No i cos co mnie bardzo zaniepokoilo, dzisiaj zrobilem trase 230 kilometrow (z dwoma przerwami). Wskaznik temperatury silnika podszed mi do czerwonej kreski pod sam koniec trasy. Odczekalem 2 godziny odpalilem escorta jeszcze raz na 10 minut i wskaznik znowu z pozycji "0" podniosl sie na czerwona linie.
Czy ktos zna sprawe czy to po prostu plyn do chlodnicy i trzeba by go dolac? wczesniej (we czwartek) zrobilem dokladnie ta sama trase i pod jej koniec ten wskaznik ruszyl sie nieznacznie, moze do 1/5 skali.

Z gory dzieki za odpowiedz
  
 
A termostat sprawdzałeś
  
 
czy jak masz wskażnik na czerwonym polu ,to czy chodzi wentylator chłodnicy ?
  
 
Termostat sprawdze, a jesli chodzi o wentylator to nic sie chyba nie wlaczylo rzeczywiscie...
  
 
to ja bym proponował sprawdzić termostat i wskażnik temp też miałem podobny problem i sie wszystko wyjasniło po wymianie termostatu i wskaźnika, a koszt tej wymiany w moim mk6 wynosił 130 zł
  
 
Ma to jakis zwiazek z tym jego grzaniem w kabinie?
  
 
Cytat:
2008-01-21 21:36:01, unsaved pisze:
Ma to jakis zwiazek z tym jego grzaniem w kabinie?

To Ci kurde zle ze masz cieplo w zime, ja tam bym sie cieszyl, bo narazie to nie bardzo mam z czego, troche dluzej musze poczekac az mi sie w srodku zagrzeje. A ta skaczaca temperatura to rzeczywiscie moze byc termostat i/lub czujnik temperatury.
  
 
Cytat:
2008-01-21 21:41:28, mefis22 pisze:
To Ci kurde zle ze masz cieplo w zime, ja tam bym sie cieszyl, bo narazie to nie bardzo mam z czego, troche dluzej musze poczekac az mi sie w srodku zagrzeje. A ta skaczaca temperatura to rzeczywiscie moze byc termostat i/lub czujnik temperatury.

nie rozumiem; z tego opisu jasno wynika, że czujnik od wskażnika działa poprawnie...pewno się termostat zawiesza...miałem dwa escorty i w każdym prędzej czy póżniej pojawiał się ten problem
  
 
Cytat:
To Ci kurde zle ze masz cieplo w zime,



Nie jest zle, ale nie wydaje mi sie to normalne ze tak bardzo daje...
  
 
jeżeli wentylator się nie włącza to raczej czujnik włączający wentylator ,jest na wężu idącym do chłodnicy ,zdejmij kostkę i zewrzyj przewody " na krótko " jak się włączy wentylator to oznacza walnięty czujnik ,no i oczywiście termostat do sprawdzenia
  
 
Cytat:
jeżeli wentylator się nie włącza to raczej czujnik włączający wentylator ,jest na wężu idącym do chłodnicy ,zdejmij kostkę i zewrzyj przewody " na krótko " jak się włączy wentylator to oznacza walnięty czujnik ,no i oczywiście termostat do sprawdzenia



Dzieki za rade, a propos, na poczatek chyba wymienie plyn w chlodnicy, jak nie zadziala to bede kombinowal dalej.
  
 
w ktorym miejscu skali powinien wlaczyc sie wiatrak? Mam esa z 95 roku 1.8 16V i jak go kupilem we wrzesniu wiatrak wlaczal sie przy M a teraz wlacza sie na koncu literki L spada do A i tak w kolko. W kabinie szybko robi sie cieplo... To czujnik temp czy termostat? Z tego co wiem to w tych modelach sa dwa czujniki jeden odpowiedzialny za wlaczanie wiatraka drugi za wskaznik na desce? Ktory z nich mogl pasc? Mozna to jakos sprawdzic?
  
 
Wymianę płynu raczej zostaw na koniec jak już będziesz wiedział co jest nie tak, bo zmienisz płyn a jutro sie okaże, że musisz znowu go zlewać bo trzeba coś tam wymienić.

Wentylator raczej bym zostawił na później, bo w czasie jazdy pęd powietrza jest tak duży, że spokojnie wychładza chłodnicę (szczególnie zimą) Sprawdzić przez zwarcie we wtyczce można jak najbardziej niezapominając o bezpieczniku przy aku.

Skupił bym się na termostacie. Wszystko na niego wskazuje. Koszt nie duży a wiele wyjaśnia.

Zacznij jednak od sprawdzenia stanu płynu chłodniczego. Jak będzie poniżej minimum to uzupełnij i sprawdź czy nadal się grzeje.

Nie wiem jak w Twoim silniku ale czasami jest jeszcze kwestia odpowietrzenia układu chłodzenia. Sprawdź czy masz cuś takiego.
  
 
Cytat:
Zacznij jednak od sprawdzenia stanu płynu chłodniczego. Jak będzie poniżej minimum to uzupełnij i sprawdź czy nadal się grzeje.



O to mi wczesniej chodzilo wlasnie z wymiana... Dzieki za rade, teraz sie musze zagrzebac w instrukcji obslugi.
Pozdrawiam
  
 
troszke pużno to pisze ale miałem ten sam problem w moim escorcie identyko i u mnie problem własnie tkwił w termostacie cena takiego elementu 30 zł / i radze szybko wymienic poniewaz moga potem byc niemiłe historie z uszczelka pod głowica i ogólnie niezdrowe dla samochodu takie grzanie

Pozdro