MotoNews.pl
  

Tester z allegro a Mk7 95r??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
http://allegro.pl/item301966195_tester_tf_m8_pojazdow_ford_sterownik_ecc_iv_.html
Czy ten tester podejdzie do mk7 95r. mam takie złącze pod maską ale mam też jakieś obok nóg pasażera. Mój nr silnika na pasie przednim to L1
  
 
klikadelko
 
 
Powinien działać, ale czy za 125 zł warto? Wg mnie nie, dioda LED + rezystor i trochę przewodu wyjdzie 20x taniej. Oczywiście coś za coś, w przypadku diody musimy sobie policzyć i spisać sygnały (mignięcia) a potem odczytać odpowiedni kod błędu z kartki. Ale i tak uważam, że lepiej trochę się pomęczyć i zaoszczędzić te 125 zł.
  
 
Cytat:
2008-01-25 20:40:36, jerico pisze:
Powinien działać, ale czy za 125 zł warto? Wg mnie nie, dioda LED + rezystor i trochę przewodu wyjdzie 20x taniej. Oczywiście coś za coś, w przypadku diody musimy sobie policzyć i spisać sygnały (mignięcia) a potem odczytać odpowiedni kod błędu z kartki. Ale i tak uważam, że lepiej trochę się pomęczyć i zaoszczędzić te 125 zł.



a nie jest czasem tak ze mk7 nie da sie diagnozowac juz dioda ?
od ktoregos roku niestety ale chyba trzeba winac pod kompa tylko... podkreslam slowo chyba
  
 
No właśnie troche zgłupiałem. Bo kiedyś mechaników usiłowało się podłączyć przez te złącze obok nóg pasażera i nic z tego nie wyszło. Więc tak myślę czy pójdzie przez te złącze 3 pinowe pod maską.
  
 
Umnie mechanik podłączył sie pod te złącze w kabinie....
Z tego co mi powiedział to bynajniej umnie w mieście i okolicy żaden mechanik niema odpowiedniego programu do MK7 z początku produkcji np grudzień 95/styczen 96...
Odpiwednie program mają podobno tylko autoryzowane serwisy FORDa.....
Mimo wszystko jakoś udało mu sie połączyć i skasował błąd jaki był (podłanczał sie 2 razy zeby zobaczyć czy błąd sie nie odnowił - wszystko jest OK)
  
 
No właśnie nie wiem czy ja nie mam jakiejś przejściówki bo mój jest ze stycznia 95r.
  
 
Ja mam Essa z czerwca 1995, drugiego z września tego samego roku, oba MK7 i w każdym z nich bez problemu odczytałem błędy. Kolega diagnozował rocznik 1997 za pomocą tego złącza przy nogach pasażera też skutecznie.
  
 
Witam

wszystko zależy od wersji silnikowej ... i EEC - jeśli jest EEC IV to każdy silnik jak je ma to sie błyskami diagnozuje ... ale jeśli jest EEC V to już trzeba kompa i dedykowanego konvertera diagnostycznego chociaż Wilku uważa inaczej ...
  
 
Cytat:
2008-01-26 16:27:38, jerico pisze:
Ja mam Essa z czerwca 1995, drugiego z września tego samego roku, oba MK7 i w każdym z nich bez problemu odczytałem błędy. Kolega diagnozował rocznik 1997 za pomocą tego złącza przy nogach pasażera też skutecznie.



ciekawe , gdzie mozna sprawdzic jaki mam komp Iv czy V? bo byl sobie sprobowal zczytac... w wolnej chwili poszperam w nogach pasazera
  
 
Cytat:
2008-01-26 17:58:37, koniuXR3i pisze:
ciekawe , gdzie mozna sprawdzic jaki mam komp Iv czy V? bo byl sobie sprobowal zczytac... w wolnej chwili poszperam w nogach pasazera



Na pewno obecność "piątki" zdradza elektroniczny wyświetlacz przebiegu. Ale czy we wszystkich przypadkach Essy z EEC V otrzymywały ten typ zegarów tego nie wiem.

Natomiast odczytać typ można z naklejki standardowo umieszczanej na głównym gnieździe EEC. Wpisz sobie na allegro "EEC ford" i widać czarno na białym gdzie szukać.



[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2008-01-26 19:16:48 ]
  
 
ja ma 1996 i nie mam zlącza pod maska tylko w nogach pasażera wiec juz nie wiem jakie ma ECU ????
  
 
Koniu ty masz chyba EEC-IV i mozna go zdiagnozowac błyskami bo tak zrobiłem u siebie ... tylko miałem problem z odczytem tych migotek Zreszta dostac sie do komputera nie jest wcale trudno. A i faktycznie do odczytu trzeba go lekko wyciagnac i zewrzec na wiazce odpowiednie styki a w odpowiednie migotke wpiac
Dodam jeszcze że mam essa 97 r


[ wiadomość edytowana przez: arti31 dnia 2008-01-26 20:24:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: arti31 dnia 2008-01-26 20:25:15 ]
  
 
Cytat:
2008-01-26 20:22:30, arti31 pisze:
Koniu ty masz chyba EEC-IV i mozna go zdiagnozowac błyskami bo tak zrobiłem u siebie ... tylko miałem problem z odczytem tych migotek Zreszta dostac sie do komputera nie jest wcale trudno. A i faktycznie do odczytu trzeba go lekko wyciagnac i zewrzec na wiazce odpowiednie styki a w odpowiednie migotke wpiac [ wiadomość edytowana przez: arti31 dnia 2008-01-26 20:24:05 ]




wlasnie bylem popatrzec pod maske i nie widzialem zadnego zlacza... fakt moze gazownicy go przyslonili swoimi kablami...
jak sie ociepli spojrze pod nogi pasazera bo dzis za bardzo wieje
  
 
witam,

mój model jest z Lutego 95, próbwałem podpiąć się zarówno pod kompa przy nogach pasażera, jak również pod maską i nic z tego nie było. W pierwszym przypadku byłem u elektryka z kompem, z diodą próbowałem sam.

Wynika z tego, że pewnie prawdą jest to, że modeli z początku produkcji MK VII nie da się zdjagnozować łopatologicznie, tylko trzeba jechać do ASO. Tego jednak nie próbowałem, bo tam zasada jest jedna czy się uda czy nie płacisz 250 pln
  
 
umnie tylko jeden fachman podpiol mi auto pod obd 2 w nogach i ciagnol zasilanie dodatkowe z aku inaczej nie ruszylo a wczesniej spece z czeladzi cos mieszali w kosce zeby bylo napiecie 12v bo nie bylo orginalnie teraz przynajmnej jeden jest w stanie podpiac sie pod kompa wczesniej kapa i teraz pojechalem do innego i tez nie umie sie polaczyc z kompem mam zamiar kupic sobie łacze diagnostyczne na allegro jest dobra oferta z firmy z krakowa chyba sie tam przejade i mi dobiora do mojego auta i bede pewny a nie kupie kota w worku a nie bedzie to dzialalo u mnie