Swiezo kupione espero - co zrobic ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, dopiero co kupilem esperaka ma jakies 50kkm, co powinienem powymieniac ew dokupic itp.

z porozrzucanych watkow doczytalem, ze:

olej: mobil1 5w50 lub 0w40 (ktory lepiej?)
do pzrekladni: castrol smx
swiece i przewody NGK (symbole?)
amortyzatory:
filtr: K&N (symbol?)
opony: nie du. ale jakie? w miare tanie ?

czy macie jeszcze jakies sugestie ?

samochod mial robione tylko przeglady co 10kkm, zadnych napraw, przerobek, nic
wiem ze do wymiany sa amorki i cos mi telepie na kostce brukowej tak jakby przy przednim kole, lekko metalicznie jakby drzala blacha ?

czy moze ktos z wrocka moglby mi polecic jakichs mechanikow i sklepy, ew rowniez odradzic korzystania z uslug ?
i jeszcze moze jakies opinie o aso we wroclawiu i okolicach ??

  
 
Hej

Wyszukiwarka Twoim przyjacielem

Olej 5W50
Amorki Alko
Zawieszenie => końcówki drążków
  
 
Ja tez niedawno kupilem i wymienilem na poczatku pasek rozrzadu, olej w silniku i wszystkie filtry.Jezeli swiece i przewody sa oka to po co wymieniac-wymienisz jak bedzie czas.Opony mam Michelin i polecam.Jedz na stacje i sprawdz stan zawieszenia-na szarpakach wszystko wyjdzie i bedziesz wiedzial w jakim stanie masz zawieszenie i koncowki.Ale pierwsza rzecza niech bedzie pasek rozrzadu,na liczniku masz 50 tys a stan faktyczny moze byc inny takze....jak pierdutnie to bida bedzie.Zobacz jakie napisy beda na pasku-jezeli po wyjeciu okaze sie ze sa napisy Daewoo to oka a jezeli nie to pewnie masz kombinowany licznik.Zwroc na to uwage
Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: Petersen dnia 2003-08-01 15:49:12 ]
  
 
te metaliczne stuki to mogą też być sworznie wahaczy ...
olej w zupełności wystarczy 5W50 choć sam jeżdżę na 0W40, amory przy 50000km to troszkę za szybko, moje wytrzymały w sprawnym stanie powiedzmy 90kkm, ale to nie jest zasada. Szybciej uwieżę w zużyte (czyt. połamane) sprężyny.... pasek masz jeszcze na 10kkm ale przy przeglądzie nie oszczędzaj na rolkach i wymieniaj co każdą wymianę paska(są specjaliści co uważają że wystarczy raz na 120kkm - ja ryzykować nie będę). Sprawdź sobie hamulce z tyłu, tylne bębny lubią często się zanieczyszczać i przyblokowywać.


A pozatym to milo cię widzieć w naszym klubie
  
 
Cytat:
2003-08-01 15:25:22, macbigos pisze:
witam, dopiero co kupilem esperaka ma jakies 50kkm, co powinienem powymieniac ew dokupic itp.



Witam w klubie Ktory rocznik ?? Pytam(y) oczywiscie z ciekawosci

Cytat:
cos mi telepie na kostce brukowej tak jakby przy przednim kole, lekko metalicznie jakby drzala blacha ?



Wydaje mi sie ze to koncowki drazka wahacza, b czesta przypadlosc w przebiegu podobnym jak Twoj (u mnie 67tys i oba byly kompletnie zjechane, mechanik jeszcze takiego zuzycia nie widzial)

Cytat:
jeszcze moze jakies opinie o aso we wroclawiu i okolicach ??



Nie chce nic mowic ale zaklady 'firmowe' daewoo sa ogolnie neizbyt hmm... szanowane przez tychze klientow.

Mam nadzieje, ze bedziesz zadowolony z autka.
  
 
Cytat:
czy moze ktos z wrocka moglby mi polecic jakichs mechanikow i sklepy, ew rowniez odradzic korzystania z uslug ?
i jeszcze moze jakies opinie o aso we wroclawiu i okolicach ??


ASO Daewoo - ulica Karkonoska 45: korzystałem przez 6 przeglądów - nie radzę.
Dla nich zawsze jest wszystko w porządku - jakby nie chcieli zarabiać.
Podejrzewam, że się po prostu nie znają.
Zabrudzony olejem silnik nie wzbudza ich uwagi.
Podobnie jak zaśniedziała klema akumulatora.
Raz zostawili mi niedokręcony filtr paliwa, raz odkręcony rezonator.
Olej zmieniają szybko i sprawnie

Spolmot ASOS-3: aleja Kochanowskiego 8a (2 przeglądy) - jak powyżej, tyle że wszystko dokręcone.
Diagnosta od silników jest dobry - na ewentualną regulację można go polecić.

Warsztat - Rakowa 16: polecał go kolega daddy.
Ja jeszcze nie korzystałem.

Co do sklepów - w sumie nie miałem jeszcze potrzeby korzystać.
Przy wymienionych przeze mnie ASO sklepy są - ale jak zaopatrzone w części inne niż eksploatacyjne - nie mam pojęcia
Pozdrawiam serdecznie.

  
 
przepraszam, ale co do wyszukiwania pomyslalem ze taki post sie przyda dla wszystkich "nowych" poza tym porad i watkow w wyszukiwarce znalazlem taka mase ze nie dalem rady...))
a troche to chyba tez oczywiscie lenistwo...jeszcze raz sorki...
poza tym sorki za pozne kontolowanie wlasnego watku ale internet mam tylko w pracy...a byl piekny weekend...

dalej...rocznik 1998(sierpien), przebieg 50kkm wersja glx
sprzedawca dosc wiarygodny chyba nie majstrowal przy liczniku ale glowy nie dam - jezdzil dziadek do pracyi spowrotem przez caly wroclaw i tyle akurat 10kkm na rok sie zebralo

ostatnio odkrylem ze mam wypadnieta ) srube od prawego przedniego nadkola - moze to to tak telepie ?
amorki - kolysza mocno - na wroclawskich wertepach dostaly niezle w tylek...

mam jeszcze pytanie zwiazane z aso - czy kupic w sklepie plyny itp potrzebne do wymiany i jechac tam zeby to wetkneli i wbili pieczatke ?
jak to zalatwiacie ?

a i jeszcze jedno do kolegow z wrocka - moze jakis dobry punkt gazowniczy polecacie ? jak jeszcze troche pojezdze na benzynie to zbankrutuje
  
 
Cytat:
ostatnio odkrylem ze mam wypadnieta ) srube od prawego przedniego nadkola - moze to to tak telepie ?



Czytaj wyzej - przegub wahacza obstawiamy w 95%

Cytat:
amorki - kolysza mocno - na wroclawskich wertepach dostaly niezle w tylek...



Zbliza Ci sie czas (powoli, bo powoli) kiedy padaja amorki. Jeszcze 10 - 15 tyskm i mozeszsie neizle zaskoczyc . Kolysanie i miekkie zawieszenie to jednak ogolna cecha espero.

Cytat:
mam jeszcze pytanie zwiazane z aso - czy kupic w sklepie plyny itp potrzebne do wymiany i jechac tam zeby to wetkneli i wbili pieczatke ?
jak to zalatwiacie ?



Jak najtaniej . Wiekszosc plynow mozesz z powodzeniem wymienic sam - nie wiesz jak, wyszukiwarka Twoim przyjacielem .

Ile Ci pali /100km ?
  
 
Omijaj Aso dużym łukiem, najlepiej popytać taxiarzy o namiar na taniego mechanika itd.
  
 
mam go dwa tygodnie i jezdze glownie po miescie aczkolwiek dosc spokojnie to bierze gdzies 10 niecale - moze jezdze za wolno tzn na zbyt niskich obrotach ?
tylko cos mi kontrolka od paliwa krzywo pokazuje niby zbiornik 50 a przy pierwszej kresce ponad czerwona zatankowalem 30
teoretycznie kreski sa co 12,5 nie ?

czyli wynika z tego ze mam sie wyluzowac i nie jezdzi juz po kolejne pieczatki do aso ?
  
 
Cytat:
2003-08-04 12:24:32, macbigos pisze:
mam go dwa tygodnie i jezdze glownie po miescie aczkolwiek dosc spokojnie to bierze gdzies 10 niecale - moze jezdze za wolno tzn na zbyt niskich obrotach ?
tylko cos mi kontrolka od paliwa krzywo pokazuje niby zbiornik 50 a przy pierwszej kresce ponad czerwona zatankowalem 30
teoretycznie kreski sa co 12,5 nie ?

czyli wynika z tego ze mam sie wyluzowac i nie jezdzi juz po kolejne pieczatki do aso ?


Jakie pieczątki ? Toż gwarancji już nie masz ?
  
 
ha wiem ze gwarancji niet, ale jakos mi dziwnie przerwac piekny sznurek pieczatek co 10kkm przegladowania ?!
pewnie maja znaczenia ale miejsce na nie jest hehe
  
 
Jesli wolisz dac na przeglad zamiast kupic sobie nowe radio ...

Z tego co wiem to Espero mniej pali na mniejszych obrotach niz na wyzszych...
  
 
Cytat:
2003-08-04 13:53:54, Cwikus pisze:
Jesli wolisz dac na przeglad zamiast kupic sobie nowe radio ...

Z tego co wiem to Espero mniej pali na mniejszych obrotach niz na wyzszych...


Z tym to jest różnie, moim zdaniem 1.5 bedzie palił więcej przy 2000 obr niż przy 2500. Z tego względu, że to jest dla niego duże obciążenie

  
 
tez zaczalem kombinowac ze najlepsze to 2.5 3 tys bo na nizszych z deczka mi muli a na wyzszych to juz troche za szybko na moje nowicjuszostwo hehe
  
 
Nie należy przesadzać z jazdą na niskich obrotach.
W silniku 1.8 jest tak, że na tej samej osi którą kręci linka
gazu (z drugiej strony) znajduje się mechanizm, który "za Ciebie"
doda gazu w momentach (jak pisze Zoltar) zbyt dużego obciążenia
(np. stwierdzi, że jedziesz pod górę).
  
 
faktycznie jest cos takiego - przyklad - przy przyduszeniu autka po wysprzegleniu obroty nagle skacza same w gore (nalezy unikac takich sytuacji ale sie zdarzaja)
  
 
ufff jestem na wakacjach ale znalazlem kawalek internetu

no wiec tak...pojechalem do warsztatu na rakowa 16 we wroclawiu
polecam dobry fachowiec pan marek, sam ma espero 1.8 umie pogadac o sprzecie i wyglada ze sie zna...

wymienil olej (wlasny mobil1 bo w warsztacie daja castrol), swiece (bosch), filtry, klocki hamulcowe...postukal popukal obejrzal zawieszenie, zajrzal do paska rozrzadu (oryginal du)...
odkryl ze samochod mial mala stluczke bo lakierowany jest prawy bok ale szyby i lusterko sa oryginalne i podluznice cale...przy okazji naprzeciwko jest blacharz-lakiernik z ktorym umowil mnie na wrzesien do zabiegow kosmetycznych bo poprzedni wlasciciel po prostu zmamlowal pedzlem drzwi i mam przelamana lekko blache ((

ludzie...a wiecie co telepotalo ??? luzny klocek hamulcowy

poza tym tak...zaplacilem 430 PLN i mam zapwenienie ze przy nastepnej wizycie bede mial znizki hehe

a pozatym zainteresowalem pania wypisujaca druczki forum i przekazalem adres wiec jak sie pokaze to moze wynegocjujemy jakies ulgi grupowe ?? hehe

koncze bo to urlop i nie wypada siedziec na necie hehehe....